تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۴۰۸۱۹
با ارسال متنی صورت گرفت

دعوت رئیس مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان

۰
دعوت رئیس مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان
کبنا ؛دکتر داریوش غلامی رئیس مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال پیامی روز ۱۳ آبان را تبریک گفت. 
به گزارش کبنا، این پیام به شرح زیر است؛
«برای برداشتن گامهای استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت.»(فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب)
13 آبان در تاریخ معاصر ایران اسلامی، یادآور تجربه تاریخی ملتی است که برای حفظ استقلال مجاهدتهای بسیار کردند. از قرن نوزدهم میلادی نظام سرمایه داری در تلاش برای تثبیت موقعیت و برتری خود، سایر مناطق و کشورها را تحت سلطه خود درآورد. نتیجه چنین رویکردی، شکل گیری ساختاری بود که اکنون از آن به عنوان استعمار قدیم یاد می‌شود. دست اندازی به منابع و منافع سایر کشورها، شاکله‌ای را به وجود آورده بود که کشورهای غربی در هسته مرکزی ساختار، محل انباشت سرمایه و تضمین کننده این برتری، منابع و بازارهای مصرف کشورهای مستعمره‌ای بودند که در خارج از هسته و تحت عنوان کشورهای پیرامونی شکل یافته بودند.
ایران یکی از کشورهای پیرامونی نظام سرمایه داری بود که بر اساس شرایط بین الملل، گاهی بخشی از امپریالیسم روبل، زمانی در انحصار انگلیس و از جنگ دوم بین الملل به این سو بخشی از وزارت خارجه آمریکا تلقی می‌شد. مروری کوتاه بر تاریخ معاصر ایران اسلامی تبیین کننده ظلمی است که به واسطه دست اندازی نظام سرمایه داری بر این ملت مظلوم تحمیل شد. از قراردادهای ترکمن چای، گلستان و آخال گرفته تا امتیازات اقتصادی همانند رویتر، توتون و تنباکو، نفت جنوب و شمال، گمرکات و شیلات و...تا امتیازهای سیاسی همانند کاپیتالاسیون، نمونه‌هایی از دست اندازی و زیاده خواهی نظام سلطه در مواجهه با ایران اسلامی است.
13 آبان را باید واکنش طبیعی به نظام سرمایه داری در راستای تحقق استقلال و حفظ موجودیت ایران اسلامی دانست. این روز تعبیرگر سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی، مبتنی بر تجربه تاریخی است. نخست، 13 آبان 1343 یادآور خروش بنیان گذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به احیای کاپیتالاسیون و نقض حاکمیت ملی بود که منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد. در 13 آبان 57 نیز اعتراض دانش آموزان در جلوی دانشگاه تهران به خون کشیده شد و سرانجام 13 آبان 58 که یادآور تسخیر لانه جاسوسی است که به تعبیر حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، شکل دهنده انقلاب دوم بود و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پایه گذاری دوقطبی اسلام- استکبار در تاریخ معاصر را در پی داشت.  
مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت رشادتهای ملت نستوه ایران اسلامی در گسست از وابستگی، دوستداران ایران اسلامی را به شرکت در راهپیمایی 13 آبان دعوت و سال روز طلوع امید به احیای استقلال را به محضر رهبر معظم انقلاب، روح بلند امام شهیدان و شهیدان راه آزادی و آحاد ملت ایران اسلامی تبریک عرض نموده و تداوم عزت ایران اسلامی در بستر سیاستهای دولت مردمی برای ایران قوی را آرزومند است.

وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ
داریوش غلامی
دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی، حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1