تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۳۹۹۲۸
در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

روستای محروم سیلاب و کلوار در نقطه صفر مرزی کهگیلویه و بویراحمد محروم از راه ارتباطی / مشکلات اختلافات مرزی روستای محروم «سیلاب و کلوار» / نام محروم ترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد در سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی!

۰
مشکلات اختلافات مرزی روستای محروم «سیلاب و کلوار» / نام محروم ترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد در سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی!
کبنا ؛
جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار امامزاده شاه غالب سیلاب و کلوار شهرستان مارگون محروم‌ترین منطقه استان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستای محروم «سیلاب کلوار» مارگون / فقر بر چهره «سیلاب و کلواری ها»

به گزارش کبنا نیوز از منطقه سیلاب و کلوار شهرستان مارگون، امروز جمعه (16 مهرماه 1400) در این جلسه که با حضور  احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، «باقر قائمی» فرماندار مارگون، «قدرت اله ویسی» مدیرکل تعاون روستایی استان، «رحمن خادم» مدیرعامل شرکت گاز استان، «اسفندیار برخه» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، «جمال معتمدی نژاد» مدیرعامل شرکت برق استان، «نصیری راد» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، فرماندار مارگون ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سفر به این منطقه گفت: اولین سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پس از حضور در این استان به منطقه محروم سیلاب و کلوار است که محروم‌ترین نقطه استان و جزو 10 منطقه محروم کشور است.
باقر قائمی اظهار کرد: این منطقه در جنوب استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
از نظر قدمت، روستای کلوار یکی از قدیمی‌ترین مناطق است که وجود دارد، آثار تاریخی عظیمی در این منطقه وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد و ظرفیت منطقه محسوب می‌شود.


قائمی گفت: مردم منطقه سیلاب کلوار و زیلایی هم محروم و هم مطلوم واقع شده‌اند، جاده و راه ارتباطی بزرگترین مشکل منطقه است و امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان مشکل جاده حل شود. با توجه به توپوگرافی منطقه و صعب العبور بودن منطقه، خدمات رسانی را مشکل کرده است. این اراده وجود دارد که خدمت رسانی صورت بگیرد.
قائمی در خصوص مشکل آب شرب روستا اظهار کرد: منبع آبی که روی  شمال رودخانه نصب شده، مشکلات زیادی دارد، بیماری‌هایی ایجاد کرده و حتی سنگ کلیه نیز در برخی از افراد روستا ایجاد کرده، اگر منبع آبی در بالادست‌تر و روی تنگه نصب شود برای روستاهای این منطقه که جمعیت زیادی دارند مشکلات آبی کمتر می‌شود. حتی به ریاست جمهوری نیز مراجعه کرده‌ام و نامه آورده‌ام خواهشمندم مدیرکل آب و فاضلاب استان همکاری کنند.
بنا بر گزارش کبنا، وی در خصوص مشکلات گازرسانی گفت: قبلاً مکاتباتی شده است، از آقای دکتر روشنفکر تشکر می‌کنم، که واقعاً پیگیری کردند، جایشان در این جلسه خالی است.



غلام علی رخشان نماینده مردم سیلاب و کلوار گفت: مشکلات اختلافات مرزی داریم که بسیار بحث برانگیز است. از قبل از انقلاب و تاکنون مشکل مرزی وجود دارد. از روستای کبوتران به آنطرف که چندین روستا است و هزار نفر جمعیت دارد، دبیرستان دارد، 130 دانش آموز دارد، از نظر تقسیمات کشوری جزو چهارمحال و بختیاری است، می‌رویم اداره منابع طبیعی استعلام بگیریم، در ادارات اصلاً همکاری نمی‌کنند، مشکل حل شدنی نیست. برای مدرسه دو ماه برق نداشتیم، مردم اذیت می‌شوند، خواهش می‌کنم مشکلات مرزی ما را سروسامان دهید.
رخشان با بیان اینکه این منطقه قدمت بسیار زیادی دارد گفت: در آثار تاریخی که مربوط به 1300 سال پیش هستند نام سیلاب کلوار آمده است، همچنین در آثار ناصرخسرو قبادیانی اسم سیلاب کلوار به عنوان منطقه‌ای که راه ارتباطی با اصفهان ایجاد می‌کند نام برده شده، آثاری وجود دارد و چند سال اخیر گردونه‌ای پیدا شده و استخوان‌هایی پیدا شده که اصلاً هنوز بررسی نشده و مشخص نیست مربوط به قرن و دهه‌ای است! راه خوزستان به اصفهان از سیلاب و کلوار می‌گذشت، یک مسیر پله مانندی در اینجا آثارش وجود دارد که اگر کسی بشناسد این منطقه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.
رخشان افزود: اگر مدیران تدبیر داشته باشند می‌توانیم سیلاب و کلوار را به منطقه بسیار زیبا و توسعه یافته گردشگری ایجاد کرد، اینجا رودخانه دارد، آب و هوای بسیار خوب، خاک خوب و کشاورزی دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
1