تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۳۹۷۱۴
کبنا گزارش می دهد

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های آبرسانی کهگیلویه/«ساداتی نژاد»؛احداث سد آبریز نهضت در حوزه اشتغال است+تصاویر)

۲
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های آبرسانی کهگیلویه/«ساداتی نژاد»؛احداث سد آبریز نهضت در حوزه اشتغال است+تصاویر)
کبنا ؛صبح امروز جمعه (9 مهرماه 1400)سید جواد ساداتی،وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رییس جمهور از پروژه های آبرسانی کهگیلویه بازدید کرد تا نهایتا در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد ارایه گزارش دهد.
نماینده شهرستان های چهارگانه،فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسوولان استانی و
شهرستانی نیز در این بازدید حضور داشتند،وزیر جهاد کشاورزی ابتدا از سد آبریز بازدید کرد.
فخری زاده معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان گفت:با احداث سد آبریز 35هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه و چرام آبیاری می شود.
فخری زاده ادامه داد:میزان تخصیص آب 187میلیون متر مکعب است که از این میزان 148 میلیون متر مکعب مربوط به صنعت و کشاورزی و40 میلیون متر مکعب تامین آب شرب است.و 22 مگاوات برق نیز تولید می شود،این مسول از وزیر درخواست همکاری در اجرای طرح را داد.
سید محمد موحد،نماینده شهرستان های چهارگانه هم احداث این سد را باعث رونق کشاورزی و اشتغال عنوان کرد و افزود: احداث سد آبریز برای نجات حوزه انتخابیه در کنار جاده دهدشت_پاتاوه و جهت برون رفت این حوزه است که می تواند به قطب گردشگری استثنایی در کهگیلویه تبدیل شود.
انتقاد موحد از حرف عجیب نماینده شادگان؛ گاو میش‌های خوزستان از مردم کهگیلویه مهمترند؟
در ادامه وزیر و هیات همراه از طرح آبرسانی به اراضی دهدشت غربی از رود ایدنک بازدید کرد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان در خصوص این طرح نیز گفت:
با اجرای این طرح بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دهدشت غربی ابیاری می شود.
فخری زاده پیشرفت فیزیکی این طرح را ۲۶ درصد دانست و افزود:پس از ۱۰ سال که پروژه کلنگ زنی شد تنها ۷۰میلیارد تومان از مبلغ قرارداد اولیه( ۲۳۰ میلیارد تومان)که بخش زیادی از ان هم در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ تخصیص داده شد.
وی بیان کرد:این طرح برای تکمیل شدن نیاز به ۶۳۰ میلیارد تومان دارد.
فخری زاده با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است مطرح کرد:طرح شامل بند انحرافی-سازه آبگیر،دو ایستگاه پمپاژ و دو تا خط انتقال ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰میلی متر جمعا به طول ۲۵/۵کیلومتر و دوتا مخرن است.

 
در پایان وزیر و هیات همراه از طرح آبرسانی 4 شهر هم بازدید داشتند.
معاون طرح و توسعه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت:هدف تامین این طرح تامین آب شرب شهرهای دهدشت،چرام،سوق و لنده از سد کوثر است.
فخری زاده ادامه داد:باید حدود 17 میلیون متر مکعب  در سال آب از سد کوثربه این 4 شهر انتقال شود،طرح شامل 4 ایستگاه پمپاژ،52 هزارمتر مکعب مخزن آب شرب، 72 کیلومتر خط انتقال ،تصفیه خانه و حدود 50 کیلومتر جاده دسترسی است.نبود اعتبار تنها 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مسوول مطرح کرد:طرح که از سال 96 با 176 میلیارد تومان شروع به کار کرد به دلیل کمبود اعتبار روند لاک پشتی دارد،و  بر اساس آ خرین به روز رسانی 700 میلیارد  تومان اعتبار برای تکمیل طرح نیاز است.
 
وزیر جهاد کشاورزی هم در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد گزارشی از سفر خود به رییس جمهور داد و گفت:طرح آبیاری دهدشت غربی که 5 هزار هکتار اراضی را زیر کشت می برد و اتفاقی بزرگ در حوزه کشاورزی است ،مشکل اعتباری در وزارت جهاد نداریم ولی چون مشکل ایستگاه پمپاژ دارد که وزارت نیرو باید ان را تکمیل کند تا به بهره برداری برسد، نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
ساداتی ادامه داد:احداث  سد آبریز که 35 هزار هکتار اراضی کهگیلویه و چرام را  ابیاری می کند و نهضت بزرگی در حوزه اشتغال کشاورزی حساب می شود  و تکمیل آبرسانی به 4 شهر هم از مطالبات مهم مردم بود.
سید هادی خاضعی،رییس منابع آب کهگیلویه هم از پیگیری های نماینده و توجه وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح های آبرسانی کهگیلویه قدردانی کرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1