کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

کنایه فرماندار کهگیلویه به موحد و باهنر

11 شهريور 1400 ساعت 12:48

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه از پروژه سیمان سپو و پتروشیمی کلاچو درس گرفتیم، تصریح کرد: عصر شفافیت است، پیمانکار ضمانت اجرایی می‌دهد و زمانبندی، بودجه، اشتغال و...همه باید نوشته شود و به عنوان مطالبه عمومی مردم گفته شود نه اینکه مثل پتروشیمی کلاچو هزار روزه گفته شود ولی در آن بازه محقق نشود.


فرماندار کهگیلویه در جمع خبرنگاران از کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی دشت مازه (دی متیل اتر) در هفته دولت خبرداده بود و گفت: مجتمع عظیم پتروشیمی دشت مازه با اعتبار 12 هزار میلیارد تومان با تلاش‌های استاندار، نماینده کهگیلویه بزرگ کلنگ زنی می‌شود.(کلیک کنید)
دارا کریمی نژاد مجری این طرح را شرکت پتروشیمی کیان پارس عنوان کرد و گفت: این طرح پیوست زیست محیطی دارد، زمانبندی دارد، بودجه نیز مشخص است و پیمانکار ابتدای کار باید ضمانت اجرایی دهد.
وی بیان کرد: این مجتمع باعث اشتغال مستقیم 800 نفر و غیر مستقیم 2 هزار نفر می‌شود که در توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه اثر گذار است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه از پروژه سیمان سپو و پتروشیمی کلاچو درس گرفتیم، تصریح کرد: عصر شفافیت است، پیمانکار ضمانت اجرایی می‌دهد و زمانبندی، بودجه، اشتغال و...همه باید نوشته شود و به عنوان مطالبه عمومی مردم گفته شود، نه اینکه مثل پتروشیمی کلاچو که می‌گفتند، هزار روزه احداث می‌شود، ولی در آن بازه محقق نشد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های کلنگ زنی پروژه‌های جدید این است که حتماً از مجری خواسته شود با تمام آینده نگری و پیش بینی‌های لازم در حوزه تأمین بودجه و سرانجام رساندن کار از همین اول ضمانت اجرایی را اعلام کند.
 این مسوول ادامه داد؛ این مجتمع عظیمی است که می‌تواند بر اشتغال و اقتصاد  اثرگذار باشد و برای روستاهای اطراف هم خدماتی از جمله فرهنگسرا، فضای سبز، مشاغل مستقیم وغیرمستقیم ایجاد کند، حتی صادرات به کشورها و استان‌های همجوار داشته باشیم.
 پتروشیمی دهدشت روی ریل افتاده است
 فرماندار کهگیلویه همچنین از روی ریل افتادن پتروشیمی دهدشت  خبر داد و گفت:امسال 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کار اصلاً تعطیل نشد، اگر با این روند ادامه پیدا کند سال 1401 باید تکمیل شود.
کریمی‌نژاد در پایان  گفت: بودجه ارزی و ریالی پتروشیمی دهدشت تأمین است و چند پیمانکار شرکت جدید نیز قرار است به پروژه اضافه شود
صحبت‌های مدیر پروژهی پتروشیمی دشت مازه
 به گزارش کبنا از دهدشت، علی دبیران مدیر پروژه نیز در آین کلنگ زنی این طرح با ابراز خرسندی از همکاری مسؤولان گفت: صنعت پتروشیمی برای اولین بار صنعت دی متیل اتر را در تاریخ خود دیده است و این برای من ارزنده است. 
وی از سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومان در این پروژه خبر داد و گفت: 180 میلیون یورو ارزی و 6500 میلیارد تومان ریالی است که سرمایه گذاری از چهار ماه قبل شروع شده و امروز عملیات فیزیکی آغاز می‌شود.
 دبیران برنامه زمانبندی برای تکمیل مجتمع را 48 ماه از زمان احداث اعلام کرد.
 این سرمایه‌گذار گفت: مجوزهایی که شاید راه سه ساله برای اخذ نیاز داشت در کمتر از هفت ماه انجام گرفت ادامه کار را هم با قدرت ادامه می‌دهیم.
 


کد مطلب: 438518

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438518/کنایه-فرماندار-کهگیلویه-موحد-باهنر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1