تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۳۸۴۵۲
دکه‌داران، حلقه وصل مردم و نشریات؛

پیشخوان خزان‌زده مطبوعات در کهگیلویه و بویراحمد

۰
پیشخوان خزان‌زده مطبوعات در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛کاهش چشمگیر درآمد عرضه مطبوعات، دکه‌داران را به‌عنوان حلقه وصل مردم و نشریات، از فعالیت در این عرصه ناامید کرده‌ است.
از گذشته‌های دور یکی از مراکز توزیع و ارائه نشریات کشور، دکه‌های مطبوعاتی هستند. دکه‌داران ازجمله فعالان عرصه مطبوعات به‌شمار می‌روند که تاکنون کم‌تر موردتوجه قرارگرفته‌اند و البته با مشکلات زیادی هم دست و پنجه نرم می‌کنند و معمولا گلایه‌هایشان در مطبوعاتی که خودشان توزیع‌کننده‌اش به‌حساب می‌آیند، منعکس نمی‌شود. حالا دیگر در دکه‌ها می‌توان انواع تنقلات، دخانیات، چای و قهوه و حتی انواع اسباب‌بازی را در کنار روزنامه‌ها و مجلات سراسری و استانی دید. دراین میان همه‌گیری ویروس کرونا مشکلات دکه‌داران را جدی‌تر از گذشته نمایان کرده و عملا به تهدیدی برای معیشت آنها تبدیل شده‌است.

 
استان کهگیلویه‌وبویراحمد حدود  70دکه مطبوعاتی دارد که از این تعداد 60 مورد در یاسوج، مرکز استان، فعال هستند و 5 مورد در گچساران، 2مورد دهدشت و یک مورد نیز در چرام فعالیت می‌کنند که البته همه‌شان هم مطبوعاتی نیستند. ازحدود 60دکه مطبوعاتی یاسوج 7مورد به توزیع نشریات مشغولند و بقیه به فروش تنقلات و سیگار می‌پردازند، چراکه فروش روزنامه دیگر برایشان سودی ندارد و به‌ویژه در یک‌سال اخیر و بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط سخت‌تر شده‌است. روزهای نخست همه‌گیری ویروس کرونا، مردم می‌ترسیدند به روزنامه دست بزنند و ازسوی دیگر با گسترش فضای‌مجازی و انتشار اخبار در این فضا، کار روزنامه‌ها کساد شده و به تبع آن، دکه‌داران نیز بیکار شدند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد کیوسک‌های مطبوعاتی که فقط به توزیع نشریات اشتغال دارند، به‌صورت میانگین روزی 100هزارتومان هم درآمد ندارند.
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما

مافیای خانگی

مافیای خانگی

این حرف‌ها برای فریب افكار عمومی است. ما در تولید لوازم خانگی هزارو 500 شركت داریم كه ...
ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

دیلی‌استار ۱۰ مالک ثروتمند باشگاه‌های فوتبال جهان را اعلام کرد که «منصور بن زاید» مالک ...
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
1