تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۳۷۷۱۵
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم در بحث آموزش خوب عمل نکرد / برخی‌ها بیت‌المال را به باد داده‌اند و در حاشیه امن نشسته‌اند / مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت دور از دسترس مردم ساخته شده است

۵
۱
سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم در بحث آموزش خوب عمل نکرد / برخی‌ها بیت‌المال را به باد داده‌اند و در حاشیه امن نشسته‌اند / مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت دور از دسترس مردم ساخته شده است
کبنا ؛مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم برای مهارت آموزی می‌توانست بهتر کار انجام دهد که به دلیل فراهم نبودن برخی از زیرساخت‌ها آموزش کارها صورت نگرفت.
به گزارش کبنا، فاطمه اسدی صبح امروز (سه شنبه 19 مرداد ماه 1400) در جمع خبرنگاران با یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران با جانشان به دنبال آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه هستند. خبرنگاری سختی زیادی دارد. گفتن حقیقت خطراتی را به همراه دارد، صداقت در خبر می‌تواند مشکل آفرین باشد. فردی که دنبال حقیقت است، نمی‌توانند منافع پرستی کنند. بیان حقیقت جلوی تخلفات زیادی را گرفته و هر جا فساد، مافیا و رانتی بوده، خبرنگاری وارد شده جامعه را هوشیار کرده است. من توقع دارم که خبرنگاران همواه با نقدهای سازنده خود در راستای اصلاح امور جامعه گام بردارند.
وی به مرگ دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در ارومیه اشاره کرد و گفت: کسانی که این خبرنگاران را دعوت کرده بودند، نشان دادند شایستگی صیانت از جان خبرنگاران را نداشتند. جامعه باید قدردان زحمت خبرنگاران باشند.
 اسدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بخشی از خدمات این اداره کل در استان اشاره کرد و اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌های اشتغالزایی را فراهم می‌کند و ما به دنبال خود مهارتی افراد جامعه هستیم. در واقع تربیت نیروهای کار وظیفه فنی و حرفه‌ای است.
وی گفت: 12 هزار متر مربع زمین را در نظر گرفتیم که تمام گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهان دارویی را احیا کنیم. و در کنار آن واحد تولیدی فرآوری این گیاهان دارویی را داریم. پتانسیل در حوزه گیاهان دارویی بسیار بالا است.
وی با بیان اینکه استان پتانسیل بالایی در حوزه گیاهان دارویی دارد و اگر در این حوزه کار شود نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به ایجاد اشتغال شده است.
اسدی تقویت آموزش مجازی را از دیگر برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: به دنبال آموزش شغل‌های گوناگون متناسب با بازار روز هستیم. سعی کردیم که این موضوع را با جدیت دنبال کنیم و با رصد بازار شغل‌های مورد نیاز را آموزش دهیم.
وی افزود: در زندان‌ها و مکان‌های نظامی و کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز مشاوره بانوان، اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دارد. مدارک فنی و حرفه‌ای در تمام جوامع بین المللی اعتبار دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مهارت آموزی وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای است. در حوزه اقتصاد خانواده، آموزش زنان و سرپرست خانوار حرفه و آموزش لازم را داریم و کسی که نزد سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش ببیند، ضمن حفظ سلامت خانواده می‌توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند. یک خانم خانواده می‌توانند در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش شیرینی پزی، قالی بافی، تهیه انواع ترشی جات و ... را آموزش ببینند و مدرک لازم را دریافت کنند.
وی از پذیریش کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب بازار خبر داد و گفت: هر چه معضل داریم از بیکاری است. خلاف، پرخاشگری، آسیب‌های اجتماعی و ... از تبعات بیکاری است. در سازمان فنی و حرفه‌ای استادکاران زیادی تربیت شده‌اند که اکنون در بازار همراه با چند نفر شاگرد در حال خدمات رسانی هستند.
وی به معضل اساسی در برخی از واحدهای خصوصی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی از نهادهای دولتی و یا واحدهای خصوصی هنگام استخدام افراد، مدرک مهارت آموزی دریافت نمی‌کنند که امیدوارم در این رابطه تصمیم بهتری اتخاذ شود.
اسدی از کم کاری صورت گرفته مهارت آموزی در مناطق محروم سخن گفت و بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی در این خصوص هم کارهای لازم صورت بگیرد. مربی‌هایمان برای حضور در مناطق محروم با مشکلات متعددی روبرو هستند که اگر این زیر ساخت‌ها فراهم شود. آموزش‌های لازم به این مناطق داده می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کارهای غیرکارشناسی شده در سطح این استان اشاره کرد و گفت: بعضی بدون کار کارشناسی پروژه‌های بزرگی را در سطح استان احداث کردند و بیت المال را به باد داده‌اند و هیچ منافعی برای مردم ندارد و الان رفته در یک حاشیه امنیت نشسته‌اند و خبرنگاران باید این را به چالش بکشانند. مرکز فنی و حرفه‌ای شهر دهدشت در خارج از این شهر ساخته شده که دور از دسترس مردم قرار دارد و کارآموز آن خیلی کم است.



اسدی همچنین گفت: ساختمان فنی و حرفه‌ای چرام بیش از ظرفیت مورد نیاز احداث شد که هنوز تکمیل نشده و فرمانداری چرام بخشی از آن را تجهیز کرد و در آن قرار گرفت.
وی افزود: اکثریت کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد فارغ التحصیلان دانشگاهیان هستند که به دلیل اینکه شغلی ندارند در مراکز ما به دنبال مهارت آموزی هستند برای ورود به بازار کار.
وی از راه‌اندازی کارگاه ریسندگی پشم در استان خبر داد و گفت: فنی‌و حرفه‌ای آموزش زیادی در زندان داشته که بیشتر این آموزش‌ها منجر به اشتغال شده است چرا که در تمام طول سال آموزش داریم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش سربازان پادگان‌ها خبر داد و گفت: فنی و حرفه‌ای آموزش‌های خود را حتی به کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز مشاوره بانوان برده و انتظار می‌رود اقدامات فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار منعکس شود.
 وی از امضاء تفاهم‌نامه با اصناف خبر داد و گفت: در جهت برگزاری کارهای تخصصی تفاهم‌نامه‌ای با اصناف منعقد شد، ضمن اینکه به سمت انجام کار پژوهشی و تعریف نشان استاندارد حرکت می‌کنیم.
 اسدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بانوان گفت: فردی که از فنی و حرفه‌ای مجوز می‌گیرد و مهارتی می‌آموزد در اولویت ایجاد اشتغال است چرا که اهمیت مهارت بسیار با ارزش است اما می‌بینم در استخدام‌های بخش خصوصی مدرک مهارتی و تخصص از فرد خواسته نمی‌شود که امیدواریم این رویه اصلاح شود.
 اسدی با بیان اینکه مردم و کسانی که به دنبال حرفه‌آموزی هستند به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند، گفت: عدم پیش‌بینی امکانات برای مربیان فنی و حرفه‌ای بیشترین معضل ما برای رفتن به مناطق محروم است که از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۹ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: شاهد عدم همکاری با فنی و حرفه‌ای در برخی دستگاه‌ها و حتی واحدهای اقتصادی هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت سرکارخانم. حرف دل مردم دهدشت رو زدید.
واقعا کار غیر کارشناسی در مورد ساخت فنی حرفه ای دهدشت وچرام صورت گرفت.
حیف ومیل بودجه بود. که آقایون وقت بی تدبیر این کارها رو انجام دادند.
باشت
Iran, Islamic Republic of
خانم های اسدی شما هم برای دوماه دیگر
Iran, Islamic Republic of
در پاتاوه مارگون لوداب میمند و مناطق و نواحی روستایی دنا و مارگون اصلا اصلا اصلا چیزی به اسم آموزش فنی و حرفه ای نداریم.هنرستان فنی و حرفه ای حتی دبیرستان کار و دانش هم نداریم.محرومیت تاریخی تا گوشت و پوست رخنه و نفوذ کرده.
Iran, Islamic Republic of
فقط همین رو بگو با پارتی کی رئیس شدی؟
شیخ جلیل (باوی)
United States
تو فقط یک مورد پیدا کن که با پارتی رئیس یا شاغل نشده اگه پارتی بازی هست برای همه ست
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
1