تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۳۷۴۰۶
با حضور مسئولان قضایی استان؛

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان چرام برگزار شد

۰
آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان چرام برگزار شد
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام، با حضور مسئولان عالی قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویر احمد، در ابتدای این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان دهه ولایت و امامت را تبریک گفت.
نگین تاجی در باب تحول و تحول آفرینی، تحت عنوان سند تحول تحت عنوان سند ارتقاء یافته تحول قوه قضائیه، گفت: سند تحول یک طرح جامع فاخر و مترقی است که حاصل زحمت جمع زیادی از بزرگان دستگاه قضایی و قضات دیوان عالی کشور و بزرگان حوزه و اساتید دانشگاه است، که در سراسر کشور در حال اجراء است و صرفاً یک شعار نبوده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: یکی از آثار اجرای سند تحول، این است که کسانی که به عنوان رئیس حوزه قضایی یا دادستان منصوب می‌شوند، باید دارای برنامه باشند و کار مدیریتی به صورت روزمره و سنتی جواب نمی‌دهد.
 نگین تاجی گفت: خوشحال هستیم در بعضی از اموری که به دستگاه قضایی مربوط نمی‌شود مردم انتظار زیادی از ما دارند و به دستگاه قضایی مراجعه می نمایند و در حوزه‌های مختلفی همانند بهداشت تولید و اقتصاد از جمله ورود مؤثر به کارخانه قند یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به معنای کامل کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.
مقام ارشد قضایی استان افزود: با کمبودها و آسیب‌شناسی وضع موجود به این نتیجه پی می بریم که علل توقف صنعت و اقتصاد استان، ضعف های مدیریتی در حوزه اجراء بوده است که به موضوع تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری توجهی نشده و  نظارت مؤثری جهت اجرای قانون اعمال نشده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط و تعامل سازنده رؤسای دادگستری و دادستان ها با، ائمه جمعه و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و شورای تأمین جهت شناسایی آسیب‌های اجتماعی و قضایی و اولویت بندی در برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت مسائل شهرستان، حائز اهمیت است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.
نگین تاجی اظهار کرد: هیچ پرونده ای در رابطه با مفاسد اقتصادی نبوده که به دادگستری ارجاع شده باشد و برخورد قاطعی در مدت کوتاهی صورت نگرفته باشد و در ارتباط با مسائل راجع به چرام، می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان شهر چرام آسیب‌ها را شناسایی و راهکاری برای حل آن مشکلات پیدا کرد.
وی تصریح کرد: نهادهای نظارتی می‌توانند گزارش‌های مقابله با  فساد را به رؤسا و دادستان ها و مقامات قضایی استان اطلاع دهند.
ایشان ظرفیت اطلاعات مردمی را ظرفیت مناسبی برای دادستان ها در پیگیری مسائل راجع به حقوق عامه و مقابله با فساد اجرایی و سازمان یافته دانسته و افزود:  در ارتباط با مسائل راجع به شهر چرام می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان شهر چرام آسیب ها را شناسایی و راهکاری برای حل آن مشکلات پیدا کرد.

مقام ارشد قضایی استان در خصوص وقوع حوادث اخیر در شهرستان چرام بیان داشت: حوادث چرام نیاز به یک تحلیل عمیق دارد و خیلی احساساتی نباید با این موضوعات برخورد شود و بدون تحلیل و توجه به تمام جوانب امر تقصیر را به نیروی انتظامی، قوه قضاییه و یا دستگاه اجرایی نسبت داد، بلکه باید به زمینه ی  وقوع جرم از قبیل بیکاری، مسائل فرهنگی، عصبیت های قومی و قبیله ای و فقدان زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی توجه جدی داشت و آخرین اقدام باید قوه ی قهریه باشد.
 وی افزود: در سیاست دستگاه قضایی استان، جرائم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است که در خصوص پرونده قتل اخیر کمتر از 3 ماه کیفرخواست این پرونده صادر شد و در اسرع وقت قاطع ترین برخورد قانونی در انتظار مجرمان حرفه‌ای و خطرناک است.
قاضی القضات دادگستری استان در ادامه تصریح کرد: البته خانواده های مقتول نیز اجازه ندارند امنیت جامعه را به خطر بیاندازند و باید به قانون و فرآیند اجرایی آن احترام بگذارند و در نهایت یک تجمع غیرقانونی و ارتکاب و اخلال در نظم عمومی از طریق انجام حرکات نامتعارف در دادگستری یا نهاد های قانونی، به هیچ قابل توجیه و اغماض نیست و کسانی که  بخواهند به هر نحوی نظم و امنیت شهر را به خطر بیندازد به شدیدترین ابزارها و احکام قانونی با آنها برخورد خواهد  شد.
نگین تاجی افزود: باید اجازه داد در یک فرایند منطقی قاضی رسیدگی کند، قطعاً با قاتلین یا کسانی که به خانه های مردم هجوم برده و وحشیگری کردند نیز، برخورد قاطع می شود و همکاران ما با هیچ کس تعارف ندارند و خانواده های قاتل و مقتول برای دستگاه قضایی هیچ فرقی ندارند و آنچه که اهمیت دارد، اجرای عدالت است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به مردم شهرستان چرام گفت: مردم شهید پرور و دارای تمدن و جوانان شهر چرام، باید با وحدت و همدلی مشکلات اجتماعی شهر را درست کنند و با تغییر اشخاص و مقامات، اگر خودشان پای کار نباشند، هیچ وقت مسائل اجتماعی و قضایی شهر حل نخواهد شد.
نگین تاجی تأکید کرد: اهل قلم و فرهنگ و شعرا و رسانه‌ها می‌توانند با وحدت و همدلی ،قلم و توان خود را در راستای حفظ وحدت و حل معضلات اجتماعی شهرستان چرام به کار برند و نباید از توانایی های خود جهت تفرقه و طایفه گرایی و تحریک احساسات پاک مردم و زود قضاوت کردن و ذهنیت سازی غیرمنصفانه و ناعادلانه اقدام نمایند.

در این آیین احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام در سخنانی اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد جزء شاخص های برتر هستیم.
 وی گفت: حقیقت شهر ما  آنچنان نیست که در رسانه‌ نوشتند.
 احمدی پور در خصوص بحث تحول در دستگاه قضایی گفت: تحول باید در قلم قاضی، مدیران و کارمندان دیده شود و در شهرمان قضات و کارکنان جزو انسانهای اخلاق مدار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین افشار امام جمعه شهرستان نیز گفت: در شهرستان چرام یک شهرک صنعتی داریم که دارای ۲۱ واحد است و فقط یک سوم آن ها فعال هستند.
افشار افزود: چرا در شهرک صنعتی بیت المال باید هزینه شود و راکد باشند و نتوانند در بحث اشتغال زایی ثمر داشته باشند.
امام جمعه شهر چرام با اظهار اینکه کار فرهنگی در برخی جاها جواب نمی‌دهد گفت: مجرمی که دست به اقدامات ناخوشایند زدند، باید متنبه شوند و در برخی جاها لازم است، افرادی که کار فرهنگی بر آنها اثر ندارد، زندان و حبس شوند.

ساجد صدری دادستان قبلی این شهرستان نیز در خصوص نزاع های دسته جمعی گفت: فقط یک پرونده نزاع دسته جمعی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان مفتوحه داریم که مربوط به نزاع دسته جمعی است که در چرام رخ داد و با سرعت خیلی خوبی در حال رسیدگی می باشد.
وی با اظهار اینکه پرونده معوقه در دادسرا نداریم گفت: موجودی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان کمتر از ۱۰۰ پرونده است.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد آزریتون دادستان جدید این شهرستان در سخنانی با اظهار اینکه در یک مهلت یک ماهه، ۱۳ مورد از خواسته های رئیس کل دادگستری استان پاسخ داده خواهد شد گفت: با تعامل می‌توان هر مشکلات فرهنگی را حل کرد.
 وی گفت: مشکل اصلی این شهرستان اختلاف قومی و قبیله ای است و به جای این که یک فرصت برای شهرستان باشد، یک تهدید است.
وی تأکید کرد: به هیچ عنوان از هیچ شخصی در هیچ جایگاهی سفارشی که امنیت عمومی شهرستان به خطر بیفتد را نمی‌پذیرند.
آزریتون افزود: هرجایی که کوچک‌ترین موضوعی برای امنیت مردم باشد به هیچ عنوان در شهرستان چرام تحمل نخواهیم کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام گفت:با حمل سلاح غیرمجاز با بدترین شیوه که قانون اجازه داده، برخورد خواهیم نمود.
 وی اظهار کرد: نهایت تعامل را با معتمدین، متنفذین در راستای شرع مقدس می پذیرم و تمام توان خود را در جهت ایجاد صلح و سازش به کار خواهم بست.
آزریتون در خصوص جرائمی مانند اموال، مالکیت، امنیت و اموال عمومی گفت: کمترین دلیل،موجب قاطع ترین برخورد قضایی با مخلان این جرایم خواهد شد و با افرادی که در تصادفات با صحنه سازی می نمایند و می‌خواهند وجهه این شهرستان را بازیچه قرار دهند از این به بعد با این جرائم برخورد خواهیم کرد و اولویت در رسیدگی به پرونده های خشن خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت سرکشی مداوم و مستمر به روستاها و بخشی دیگر از حوزه‌های کاری داستان خواهد بود.
وی از رسانه های موجود در شهرستان به عنوان کمک کار دستگاه قضایی در این شهرستان نام برد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند قطعاً بال پرواز شهرستان باشند و رویکرد رسانه مبنی بر معرفی احسن و خوب شهرستان باشند. در پایان این آیین از خدمات خوب و ارزنده ساجد صدری دادستان قبلی این شهرستان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین سجاد آزریتون به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1