کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لطفاً سازمان بازرسی ورود پیدا کند؛

ابهام میلیاردی در پروژه پد موشمی زیلایی / دهیار زیلایی: وقتی دیدم، غش کردم / پروژه موشمی بدون ریال دولتی احداث شده است / فقط پول رنگ را دانشگاه داده / دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پاسخ دهد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کند

10 مرداد 1400 ساعت 11:49

هزینه‌ احداث پروژه «پد بالگرد موشمی زیلایی» ابهامات زیادی را در پی داشت، به طوریکه فعالان اجتماعی و فضای مجازی واکنش‌های متعددی به آن نشان دادند. دهیار زیلایی می‌گوید: وقتی اعتبارات پد بالگرد موشمی را دیدم، غش کردم.


روز گذشته شنبه ( 9 مرداد ماه 1400) به برکت نظام جمهوری اسلامی 24 پروژه با اعتبار 363 میلیارد تومان در حوزه سلامت و بهداشت به بهره برداری رسید که از مهمترین این پروژه افتتاح بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی گچساران بود، اما در این وسط ابهاماتی وجود دارد که انتظار می‌رود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم و سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر نهادهای ذیربط به این موضوع ورود و از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بخواهند که برای مردم در این خصوص توضیح دهند.
به گزارش کبنا، همزمان با آغاز افتتاح از 24 پروژه حوزه سلامت و بهداشت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد عکس‌های در فضای مجازی منتشر می‌شد که مردم دور پروژه «پد بالگرد موشمی زیلایی» 1 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه بر داشته، همه فعالین اجتماعی و فضای مجازی شکلک تعجب کنار هزینه این پروژه گذاشته‌اند. هیچ کس این موضوع را تاکنون باور نکرده‌ است.
صفحه رسمی علوم پزشکی یاسوج هم  تصویر پروژه‌های افتتاحی این دانشگاه را به نمایش گذاشته، دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای پد بالگرد موشمی یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده است! اگر این دانشگاه یک بیمارستان مجهز چند تختخوابی در منطقه زیلایی احداث می‌کرد، ارزان‌تر می‌افتاد.

آزاده دهیار زیلایی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز ضمن بیان اینکه مردم منطقه زیلایی با دیدن لیست پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی  دیگر حرف‌ها و قسم‌هایم را باور ندارند، اظهار داشت: مردم منطقه زیلایی شهرستان مارگون الان اینگونه تصور می‌کنند که من یک میلیارد و 500 میلیون تومان را دریافت کرده‌ام و جایی آن را نگه داشته‌ام.
وی افزود: پد بالگرد موشمی زیلایی کلاً 10 میلیون تومان هزینه در بر داشت. زمین آن هم از سوی خانواده خیر مرحوم تاج امیری فرماندار اسبق شهرستان دنا اهداء شد.
دهیار زیلایی می‌گوید:  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد لطفاً برای مردم توضیح دهند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فقط پول رنگ‌ها را به دهیاری دادند و کل هزینه ساخت این «پد بالگرد» از منابع دیگری تأمین شد. و هیچ نهاد دولتی ریالی در این خصوص به ما ندادند. [اگر صحت صحبت‌های دهیار زیلایی راست آزمایی شود، و هیچ نهاد دولتی ریالی برای ساخت این پد بالگرد پرداخت نکرده است و تنها پول رنگ آمیزی آن را دانشگاه علوم پزشکی داده، چرا باید این پروژه جزء پروژه‌های افتتاحی دانشگاه مشخص شود. رنگ آمیزی این «پد» نهایتاً دو میلیون تومان شاید هزینه در بر داشته باشد!؟ آیا اصلاً پد بالگرد موشمی را می‌توان جزء پروژه‌های دانشگاه تلقی کرد؟ اگر جواب آن خیر است، آیا این فریب دادن افکار عمومی تلقی نمی‌شود؟
به گزارش کبنا، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد منتظر توضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این باره هستند. امیدوارم دستگاه‌های نظارتی با دقت هزینه تمام پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری کنند، تا خدای نکرده شبهه‌ای به وجود نیاید.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: بین اورژانس 115 استان و دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اشتباهی صورت گرفته و نیم ساعت دیگر توضیحات کامل را به طور مفصل در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وضعیت آزاده دهیار موشمی زیلایی: غش کردم





کد مطلب: 437378

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437378/ابهام-میلیاردی-پروژه-پد-موشمی-زیلایی-دهیار-وقتی-دیدم-غش-کردم-بدون-ریال-دولتی-احداث-شده-فقط-پول-رنگ-دانشگاه-داده-علوم-پزشکی-یاسوج-پاسخ-دهد-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-پیگیری-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1