تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۴۳۷۱۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

ادامه واکنش شخصیت‌های کشوری و کهگیلویه و بویراحمد به رحلت علی خواجوی؛ از عارف تا بهرام تاجگردون

۲
ادامه واکنش شخصیت‌های کشوری و کهگیلویه و بویراحمد به رحلت علی خواجوی؛ از عارف تا بهرام تاجگردون
کبنا ؛علی خواجوی سیاستمدار کهگیلویه و بویراحمدی روز پنجشنبه (31 تیرماه 1400) بر اثر کرونا جان خود را از دست داد. او رئیس جبهه اصلاحات در استان بود. احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و چهره‌های شاخص سیاسی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به رحلت او واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:


واکنش شخصیت‌‌ها و چهره‌های مختلف کشور و استان به رحلت سیاستمدار کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تشییع و تدفین «علی خواجوی» رئیس حبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر)

به گزارش کبنا، پیام‌های احزاب، گروه‌های مختلف سیاسی و چهره‌های شاخص سیاسی کشور و کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
حزب توسعه ملی ایران اسلامی در پیامی نوشت:
 «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
علی خواجوی فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، یار دیرین اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب توسعه ملی، سیاستمداری فرهیخته و اخلاق مدار از میان ما رفت و به دیار باقی شتافت.
آن مرحوم که اصلاح طلبی پیشکسوت و راستین بود؛ نقشی بی بدلیل در میان اصلاح طلبان استان کهگلویه و بویراحمد و شهر گچساران داشت و تا واپسین لحظات عمر پر برکت خود، ضمن حمایت از مردم و تلاش وافر برای اصلاح و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور، از هیچ کوششی دریغ نکرد.
حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن پاسداشت سالها مجاهدت و تلاش این انسان فرهیخته در صحنه سیاسی کشور، درگذشت ایشان را به خانواده محترمشان و مردم استان کهگلویه و بویر احمد و شهر گچساران و بخصوص یاران و همراهانش در شورای حوزه حزب در استان تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال؛ رحمت و بهشت برین برای آن یار همواره استوار بر عهدش، خواستار است.
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی آورده است؛ «خبر درگذشت جناب آقای علی خواجوی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان موجب تأثر و تألم خاطر شد.
مرحوم خواجوی معلمی شریف، متعهد، دلسوز و مصلحی نیک اندیش بودند که بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد در همگرایی اصلاح طلبان نقش ممتازی داشتند.
اینجانب ضایعه درگذشت آن مرد شریف را به خانواده بزرگوار ایشان، اعضای محترم انجمن اسلامی معلمان و بازماندگان معزز تسلیت عرض می‌کنم برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال غفران الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت دارم.»
بهرام تاجگردون نماینده اسبق کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت:
وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ أُولَٰئِک عَلَیهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِک هُمُ الْمُهْتَدُونَ
 درگذشت دوست و برادر و یار دیرینه‌ام، استاد و اسطوره‌ی بزرگوار ادب و کرم و اخلاق، جناب آقای علی خواجوی رحمة‌الله علیه، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و غمی فراتر از توان و تصور است که رفتنش باور کردنی و فقدانش پذیرفتی نیست.
این مصیبت سنگین را به خانواده محترم و داغدیده‌اش و به یکایک دوستان هم‌رزمش تسلیت عرض می‌کنم و برای همگی آرزوی صبر و آرامش دارم و از خداوند متعال برای روح این اسوه‌ی صبر و تلاش و استقامت و اخلاق رحمت و غفران و وسعت بهشت مسئلت دارم.
آرزو داشتم که در مراسم او شخصاً حضور داشته باشم اما بجهت شیوع بیماری کرونا و ناتوانی جسمی برایم میسر نیست هرچند دلم در تمامی مشاهد و مواقف با اوست و یادش مونس من است.
 روحش شاد و یادش گرامی باد
محمدرحیم دهراب پور دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی به رحلت علی خواجوی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «ضایعه‌ی درگذشت فرهنگی فرهیخته و سیاستمدار متعهد، زنده یاد مرحوم علی خواجوی را که عمری پر برکت، سیاست را با اخلاق عجین نمود و در مسیری طولانی از قبل از انقلاب تاکنون، خستگی ناپذیر به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر انقلاب اقدام نمودند؛ به جامعه‌ی فرهنگیان و فعالین سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، دوستان، بستگان و به ویژه خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه‌ی الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.»
 یداله مرادی فعال سیاسی اصولگرای شهرستان گچساران همچنین در پیامی نوشت:
«روحی عظیم، بر بلندای افق
به یاد علی خواجوی
کابوس درد فراق عزیزان، ماتم و عزا و هجرت خوبان پی در پی روح و تن و کالبدمان را آزرده و تلخ و نشاط زندگی‌مان را به یغما می‌برد و امروز داغ سنگین پیشکسوتی از فعالان انقلابی دیارمان گرد غم بر وجودمان بارید.
 علی خواجوی، انسانی شریف و آزاد اندیشی وفادار به انقلاب اسلامی پس از نبردی سخت با اهریمن کرونا متاسفانه از پای درآمد و جان به جان تسلیم نمود. کسی که یاد داد، می‌توان کار سیاسی کرد اما از انسانیت، صداقت و شرافت خود عدول ننمود، کسی که ادب و کمال و آرامش درونی‌اش و نگرش عمیق وجودش، سراسر دلگرمی و امید بود، در طول خدمت سالم زیست و بر عقایدش راسخ قدم ماند و در فضای نادرست موقعیت‌های پیش آمده پاک ماند و سادگی و سلامت نفس او را اسیر خدعه و حیله و جذابیت دنیاگرایی ننمود، بی ریا و بی تکلف نماز در بیت العباس و تقوی و دین باوری را در رفتار خود تجلی ساخت. خواجوی هیچگاه برای خودش چیزی برنگرفت و برنداشت، از معدود مبارزان انقلابی بود که سهمی نخواست. عروج این فرهنگی فرهیخته و ساده زیست را به دوستان و نزدیکان و بازماندگانش تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.»
 انجمن اسلامی معلمان ایران همچنین به مناسبت رحلت علی خواجوی پیامی صادر کرد و نوشت: «درگذشت یکی دیگر از پیشکسوتان و فرهیختگان تعلیم و تربیت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران و رئیس جبهه اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد، خانواده و همه دوستان را به اندوه فقدان و سوگ بزرگی فرو برد، خدایش رحمت کناد که در مورد ایشان با اطمینان می‌گوییم «لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیرًا» او از مبارزین و رهبران پر انگیزه قبل از انقلاب منطقه کهگیلویه و بویراحمد بود. او در آموزش و پرورش منشأ خدمات بسیاری بود. او در انجمن اسلامی معلمان ایران محبوبیت ستودنی داشت و منتخب اعضا بود. او دغدغه‌ها و دردهای بزرگ در دل داشت، نگران مردم بود، نگران ضایع شدن فداکارای‌هایی بود که به پای انقلاب و جنگ نثار شده بود. نگران سیطره استبداد و خطر فراگیر شدن تنفر از دین بود. او دغدغه دائمی فقر و فاقه و بیکاری جوانان این مرز و بوم را داشت. او نگران آلوده شدن منویات مسئولین، به آلودگی‌های دنیوی بود، او نگران روندها و رویکردهایی بود که آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم را از اثربخشی و کارآمدی بازداشته است. او که مرد اخلاق، ادب و ساده‌زیستی بود، نگران حال خراب اخلاق و ادب جامعه‌ای بود که از فرهنگ و هویت اصیل خود فاصله گرفته است. درسی که می‌توان از یک عمر زیست مؤمنانه و مردمی آن مرد با اخلاص گرفت، آن که همواره بکوشیم کنار مردم بایستیم، فکرهای بلند و دغدغه‌های بزرگ داشته باشیم و فریب قدرت را نخوریم و هرگز حقارت درونی و بیرونی را تحمل نکنیم. ما اعضای انجمن اسلامی معلمان ایران، خود را متعهد به ارزش‌های بنیادین پیشکسوتانی می‌دانیم که در مسیر حق استوار بوده‌اند.
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ»
مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی نیز در پیامی آورده است؛ «ارتحال مؤمنی راستین، معلمی بزرگ و مبارزی نستوه و استوار، آقای علی خواجوی از پیشکسوتان انجمن اسلامی معلمان ایران تسلیت باد.
این مصیبت بزرگ به اعضای وفادار انجمن و مردم بزرگوار کهگیلویه و بویراحمد، بویژه به خانواده محترم و بزرگ خواجوی، تسلیت گفته و از خداوند رحمان، برای او مغفرت و رحمت واسعه الهی را خواهانم.»
 
جبهه‌ی اصلاحات ایران در پیامی به مناسبت درگذشت علی خواجوی رئیس جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد نوشت:
درگذشت برادر گرامی و عزیزمان مرحوم علی خواجوی، رییس جبهه اصلاحات استان کهکیلویه و بویراحمد و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان، اعضای جبهه‌ی اصلاحات ایران را سوگوار و از همراهی ارزشمندش محروم کرد. معلمی توانا، اصلاح‌گری مجد و صادق و هم‌وطنی نازنین، پارسا و نیک‌کردار بود و عمری پاکیزه و بابرکت را صرف خدمت به خلق خدا کرد. ضمن تسلیت به خانواده‌ی محترم و نزدیکان و دوستانش، از خداوند مهربان برایش رحمت و آمرزش و برای بازماندگانش صبر و آرامش مسألت می‌کنیم.
 هاشم‌ پوران‌فرد یکی از فعالین سیاسی نیز پیامی صادر کرد و نوشت:
 کاش دیشب را نمی‌آمد سحر
 ای کاش خدا یا طبیعت یک بار دیگر همه استعدادها و توانایی‌های خویش را یک جا جمع می‌کردند و یک ««علی»» دیگر با همین صفات به گچساران ارزانی می‌داشتند.
 دیشب را که همه مردمان سربربالین آرامش نهاده بودند، شیر مردی از تبار اخلاق و سیاست راهی ملاقات با خالق خویش شد.
استاد بی بدیل سیاست وحمیت و فتوت، ««علی خواجوی»»، پس از چندین شبانه روز آرمیدن در بستر بیماری، بالاخره نیمه شب دیشب دست در دست فرشته مرگ به ملاقات دادار کائنات شتافت.
پدرش به شایستگی چه نام با مسمی و درخوری را برایش برگزیده بود!
استاد فرزانه «علی آقای خواجوی» که چون مولایش امام علی «ع» در همه عمرش سروری را جز پروردگار به صاحب اختیاری قبول نکرد، آخرالامر بدون وداع با یارانش که پشت درب بیمارستان شهید جلیل یاسوج بارقه در بغل گرفتنش را داشتند، مغلوب فرشته مرگ شد و دوستان و صدیقان و محارمش را برای همیشه ترک کرد.
 این غم عظمی و این هجران بی پایان را به همه عاشقان صداقت و جوانمردی تسلیت و تعزیت می گویم و به احترام همه جوانمردان تاریخ و راستگویان عرصه سیاست و نیز به اکرام و کرنش وتجلیل و اعتبار این بزرگ مرد مصاف سخاوت و کم بدیل جهان آرایی، امروز ساعت ۵/۳۰ دقیقه در مراسم تشیع و تدفین آن مرحوم مغفور در روستای پشه کان شرکت می‌کنیم.
 روح بزرگت قرین روح حسین ابن علی «ع» باشد علی عزیز.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1