تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۷۰۳۸
در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور مطرح شد

امسال در بحث تخصیص اعتبار برای تأمین امکانات مربوط به اطفای حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه می‌شود/ موافقت منصور با پیشنهادات کلانتری جهت درج در سند حفاظت از جنگل‌های کشور

۰
پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رئیس سازمان جنگل‌ها
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تخصیص امکانات و اعتبار مربوط به اطفای حریق در حوزه جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کرد.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت جنگل‌ها و مراتع استان و شرایط اقلیمی و خاص استان ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، تجهیزات و امکاناتی که در ۲ سال اخیر توزیع شد از جمله؛ دمنده و تجهیزات شخصی اطفای حریق و مقابله با آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع نزدیک به ۱۰ برابر ادوار گذشته از سوی سازمان جنگل‌ها به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
 کلانتری تاکید کرد: باید تلاش شود این امکانات با توجه به شرایط خاص و وضعیت توپوگرافی استان و صخره‌ای و کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد. 
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به صورت ویژه از رئیس سازمان جنگل‌های به جهت نگاه و توجه خاص به استان کهگیلویه و بویراحمد و اختصاص تجهیزات و امکانات ویژه و مورد نیاز در دو سال اخیر تقدیر کرد.
 کلانتری خواستار توجه به مشارکت جوامع محلی و گروه‌های بهره بردار آموزش دادن به آن‌ها، مجهز نمودن نیروها به امکانات و تجهیزات روز، مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از تکنولوژی نوین، استفاده از پهپادهای مخصوص و سیستم هشدار دهنده هوشمند و پیش بینی این موارد در سند حفاظت از جنگل‌های کشور شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و توجه وی به این موضوع مهم به صورت ویژه تقدیر کرد.
 رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و اقدامات سریع و به موقع و میدانی مدیران استان در راستای حفاظت از جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: تعامل میان مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوزی‌ها شایسته تقدیر است.
  وی، افزود: این تعامل در سطح کشور در بحث اطفای حریق و کمک برای مهار آتش سوزی‌ها بی نظیر و قابل تقدیر است.
 منصور، بیان کرد: در این آتش سوزی‌های اخیر مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها مورد توجه قرار گرفتند که این گونه با تعامل و اتحاد میان مردم و مسئولان به جنگ با آتش رفتند.
 وی، ابراز کرد: براساس این دو آمار استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ توزیع و تحویل امکانات و تجهیزات به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم و سهم دوبرابری درتحویل تجهیزات به استان اختصاص داده‌ایم. 
منصور، تصریح کرد: این روند کمک‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.
 گفتنی است پیشنهادات استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای درج در سند ملی مورد استقبال رئیس سازمان جنگل‌ها قرار گرفت.
 وی این پیشنهادات را کارشناسی شده و حائز اهمیت عنوان کرد.
 منصور شرایط و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را شرایطی خاص ارزیابی کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سخت گذر است و امدادرسانی، ارسال نیرو و تجهیزات برای مهار آتش به آن به نسبت به سایر استان‌ها سخت‌تر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
وی از دغدغه‌های استاندار کهگیلویه و بویر احمد تشکر کرد و گفت: تلاش می‌شود امکانات درخور توجه و برای رفع نیاز استان حتماً به کهگیلویه و بویراحمد ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1