کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور مطرح شد

پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رئیس سازمان جنگل‌ها

30 تير 1400 ساعت 23:52

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تخصیص امکانات و اعتبار مربوط به اطفای حریق در حوزه جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تخصیص امکانات و اعتبار مربوط به اطفای حریق در حوزه جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کرد.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت جنگل‌ها و مراتع استان و شرایط اقلیمی و خاص استان ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، تجهیزات و امکاناتی که در ۲ سال اخیر توزیع شد از جمله؛ دمنده و تجهیزات شخصی اطفای حریق و مقابله با آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع نزدیک به ۱۰ برابر ادوار گذشته از سوی سازمان جنگل‌ها به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
 کلانتری تاکید کرد: باید تلاش شود این امکانات با توجه به شرایط خاص و وضعیت توپوگرافی استان و صخره‌ای و کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد. 
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به صورت ویژه از رئیس سازمان جنگل‌های به جهت نگاه و توجه خاص به استان کهگیلویه و بویراحمد و اختصاص تجهیزات و امکانات ویژه و مورد نیاز در دو سال اخیر تقدیر کرد.
 کلانتری خواستار توجه به مشارکت جوامع محلی و گروه‌های بهره بردار آموزش دادن به آن‌ها، مجهز نمودن نیروها به امکانات و تجهیزات روز، مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از تکنولوژی نوین، استفاده از پهپادهای مخصوص و سیستم هشدار دهنده هوشمند و پیش بینی این موارد در سند حفاظت از جنگل‌های کشور شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و توجه وی به این موضوع مهم به صورت ویژه تقدیر کرد.
 رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و اقدامات سریع و به موقع و میدانی مدیران استان در راستای حفاظت از جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: تعامل میان مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوزی‌ها شایسته تقدیر است.
  وی، افزود: این تعامل در سطح کشور در بحث اطفای حریق و کمک برای مهار آتش سوزی‌ها بی نظیر و قابل تقدیر است.
 منصور، بیان کرد: در این آتش سوزی‌های اخیر مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها مورد توجه قرار گرفتند که این گونه با تعامل و اتحاد میان مردم و مسئولان به جنگ با آتش رفتند.
 وی، ابراز کرد: براساس این دو آمار استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ توزیع و تحویل امکانات و تجهیزات به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم و سهم دوبرابری درتحویل تجهیزات به استان اختصاص داده‌ایم. 
منصور، تصریح کرد: این روند کمک‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.
 گفتنی است پیشنهادات استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای درج در سند ملی مورد استقبال رئیس سازمان جنگل‌ها قرار گرفت.
 وی این پیشنهادات را کارشناسی شده و حائز اهمیت عنوان کرد.
 منصور شرایط و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را شرایطی خاص ارزیابی کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سخت گذر است و امدادرسانی، ارسال نیرو و تجهیزات برای مهار آتش به آن به نسبت به سایر استان‌ها سخت‌تر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
وی از دغدغه‌های استاندار کهگیلویه و بویر احمد تشکر کرد و گفت: تلاش می‌شود امکانات درخور توجه و برای رفع نیاز استان حتماً به کهگیلویه و بویراحمد ارسال شود.


کد مطلب: 437038

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437038/پیشنهاد-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-رئیس-سازمان-جنگل-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1