تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۴
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان خبر داد؛

کشت 150 هکتار گیاه دارویی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد علوی

۰
کشت 150 هکتار گیاه دارویی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد علوی
کبنا ؛
مسئول پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: پس از بررسی و شناسایی کشاورزان، "۱۰۰ کشاورز" با مجموع ۱۵۰هکتار تحت حمایت پروژه گیاهان دارویی شهرستان زیر کشت رفتند که ۷۰هکتار آن درحال حاضر در حال برداشت هستند.
به گزارش کبنا نیوز، امروز شنبه (26 تیرماه 1400) مراد مرادی‌پور اظهار کرد: پروژه گیاهان دارویی با حمایت بنیاد علوی در خرداد ماه ۱۳۹۹شروع و پس از انتخاب عاملان توسعه "گیاهان دارویی" فعالیت ها ،ظرفیت ها و پتانسیل های بخش گیاهان دارویی شناسایی شد.
وی افزود: 80 هکتار از اراضی ملی کوه سیاه و سفید لنده، پس از بررسی های مورد نظر زیر کشت گیاهان دارویی "موسیر" و "کرفس" و "آنغوزه" رفت.
مسئول پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده تصریح کرد: پس از بررسی و شناسایی کشاورزان، "۱۰۰ کشاورز" با مجموع ۱۵۰ هکتار تحت حمایت پروژه گیاهان دارویی شهرستان زیر کشت رفتند که ۷۰ هکتار آن درحال حاضر در حال برداشت هستند.
مسئول پیشرفت نهاد وآبادانی شهرستان لنده، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان با ارائه بذر گیاهانی بصورت یارانه ۵۰ درصدی، ارائه تسهیلات و همچنین خرید تضمینی از کشاورزان کشت گیاهان دارویی در شهرستان لنده حمایت می کند.
مرادی پور خاطرنشان کرد: در مرحله دوم شبکه بندی که تعداد 80 نفر از کشاورزان را شامل می‌شود اقدام به کشت گیاهان آبی مانند "سیاه دانه"، "زیره سبز"، "کینوا"،"آویشن شیرازی"، "نعنا فلفلی"، "به لیمو" و رزماری شد.
مرادی پور،"تامین نشاء گیاهان دارویی استاندارد"،"ارائه تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان"، "انعقاد قرارداد خرید تضمینی به مدت پنج سال زراعی" را از مهم ترین حمایت های بنیاد علوی از کشاورزان دانست و گفت: با ارائه خدمات فوق الذکر به کشاورزان اکنون مزارع گیاهان دارویی در شهرستان در مرحله برداشت می باشد که طول دوره برداشت محصولات تولیدی تا آذرماه ۱۴۰۰ ادامه دار خواهد بود و کشاورزان این بخش به مدت ۵ سال زراعی بر روی مزارع خود به صورت پایدار از کشت انجام شده بهره‌مند خواهد شد، و محصولات کشاورزانی که با آموزش های جامع اصول فنی زراعی همراه بوده است به صورت تضمینی خرید خواهد شد.
مسئول پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: کشت گیاهان دارویی، گامی بزرگ برای افزایش درآمد و سطح معیشت کشاورزان و همچنین توسعه فرهنگ کارآفرینی و چسب کار برداشته شده است.
وی با تاکید براینکه کشت این گیاهان دارویی درسطح شهرستان لنده، به همت بنیاد علوی و همچنین با مشارکت کشاورزان منطقه صورت گرفت، افزود: این اقدام با هدف اصلاح الگوی کشت، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان شهرستان کشت می شود.
مرادی پور تاکید کرد: بنیاد علوی در زمینه کشت این گیاهان دارویی ضمن پرداخت ۵۰ درصد هزینه کشت بعد از برداشت محصول نیز اقدام به خرید تضمینی آن خواهد کرد که دراین راستا بنیاد علوی اقدام به تامین نهاده به صورت بذر و نشاء کرده و برگزاری کلاسهای آموزشی پیش از کشت را برگزار کرده است.
وی اظهار کرد: رسته ملی گیاهان دارویی در کشور یکی از رسته های شغلی و اولویت دار مجموعه بنیاد علوی است.
مسئول پیشرفت نهاد وآبادانی شهرستان لنده در پایان بیان کرد: احیای مراتع، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی با تکثیر گونه‌های بومی، رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد در لنده را از اهداف مهم این طرح اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1