کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخطبه های نماز جمعه۲۵ تیرماه چیتاب مطرح شد

حجت الاسلام پژمان: مسلمانان با قربانی‌کردن در روز عید قربان فقرا را فراموش نکنند

25 تير 1400 ساعت 22:52

خطیب جمعه کبگیان افزود: کسانی‌که توانایی مالی دارند، قربانی کرده و فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند.


حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه چیتاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی فعلی شهر چیتاب[مسجد جامع] برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و طلب شفای عاجل برای همه مریضان با اشاره به تلاش شیطان در گمراه کردن انسان گفت: یکی از کارهای مهم شیطان در قبال برهم زدن ثبات جوامع  ایجاد اختلاف و دشمنی دربین مردم هست که باید با اتحاد قوی مراقب رفتار و کردار خود درقبال همنوعانمان باشیم تا از اختلافات ثانی جلو گیری شود.
به گزارش "کِبنـا"از چیتاب، وی با تبریک ۲۶تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان هم گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامیست، که همواره با صلابـت و اقتدار در حراسـت از قانون و کیان ملی و صیانت از جامعیـت نظام و پاسداری از اسلام نقـش‌آفرینی کرده است.
این خطیب جمعه ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان به همه مسلمانان خاصه مردم شریف استان و موضوع قربانی هم گفت: قربانی‌کردن مسئله مهمیست که باید در جامعه علاوه بر ذبح قربانی، نَفـسِ قربانی را نهادینه کنیم.
وی تصریح کرد: مُؤَکداَ سفارش می کنم کسانی‌که توانایی مالی دارند، قربانی کرده و در خَفا فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند. وی اضافه کرد: اگر چه در عید قربان، یک حیوان در پیشگاه خداوند قربانی می‌شود اما این قربانی نماد است و انسان باید همه منیت‌های خودش را در پیشگاه خداوند قربانی کند و پا بر روی نفس خودش بگذارد و خود را در برابر خداوند تسلیم قرار دهد که این اوج بندگی است.
---------------
خبرنگار اسماعیل رسام


کد مطلب: 436910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436910/حجت-الاسلام-پژمان-مسلمانان-قربانی-کردن-روز-عید-قربان-فقرا-فراموش-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1