تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۳۶۸۰۹
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی؛

هشدار باران شدید و آب‌گرفتگی معابر در ۷ استان / ۲۶ تیر کهگیلویه و بویراحمد بارانی می‌شود

۰
هشدار باران شدید و آب‌گرفتگی معابر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۲۳ تیر تا ‌۲۷ تیر، بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و انسداد موقت جاده‌ها در ۷ استان پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش کبنا، محمد اصغری با اشاره به هشدار هواشناسی، اظهار داشت: تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی از روز آینده‌ ‌۲۳ تیر تا یک‌شنبه ‌۲۷ تیر پیش‌بینی شده است.
وی افزود: اثر این شرایط جوی،‌ بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، است.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط جوی روز چهارشنبه ‌۲۳ تیر در استان‌های هرمزگان و گلستان، ‌جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان و ‌شمال‌ آذربایجان غربی، پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: روز ‌پنج‌شنبه ۲۴ تیر نیز در استان‌های هرمزگان، گلستان، نیمه جنوبی‌ سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس و شمال آذربایجان غرب این شرایط جوی را خواهیم داشت و روز ‌جمعه ‌۲۵ تیر در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس، شرایط جوی مذکور حاکم است.
وی اضافه کرد: روز شنبه ۲۶تیر در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و فارس و روز یک‌شنبه  ۲۷ تیر در استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و جنوب کرمان، شرایط جوی مذکور حاکم خواهد بود.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع، در دستور کار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1