کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد بحران گچساران مطرح شد

واکنش تند دادستان گچساران نسبت به آتش سوزی‌ها؛ مدیران کجا بودند؟

22 تير 1400 ساعت 2:22

دادستان گچساران از مدیران کهگیلویه و بویراحمد شدیداً انتقاد کرد و گفت: بعد از یک سال مدیران کهگیلویه و بویراحمد را در شهرستان گچساران زیارت کردیم.


دادستان گچساران از مدیران کهگیلویه و بویراحمد شدیداً انتقاد کرد و گفت: بعد از یک سال مدیران کهگیلویه و بویراحمد را در شهرستان گچساران زیارت کردیم.
به گزارش کبنا، شامگاه ( دوشنبه 21 تیرماه 1400) نشست ستاد اضطراری مدیریت ستاد بحران گچساران با حضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد صدرا ادیبان دادستان گچساران با بیان اینکه وقتی تا کنون کاری را انجام نداده‌ایم، دیگر تقدیر و تشکر لازم نیست، اظهار داشت: آتش کوه‌های گچساران هنوز روشن است و بنده آن چیزی که لازم است را قطعاً خواهم گفت.
وی ادامه داد: این آتش سوزی علاوه بر خسارت جبران ناپذیری که دارد اما امروز موجب شده که بعد از یک سال مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را در شهرستان زیارت کنیم.
دادستان گچساران با انتقاد از عدم حضور مدیران کل در یک سال اخیر در شهرستان گچساران گفت: تا به حال این مدیران کجا بودند که اکنون آمدند.
ادیبان در ادامه عنوان کرد: شهردار باشت از رسانه‌ها انتقاد کرد که به ایشان می‌گویم اگر رسانه‌ها نبودند اکنون این افراد هم اینجا جمع نمی‌شدند.
ادیبان گچساران اذعان کرد: متاسفانه در این آتش سوزی‌ها مشاهده می‌شود که یک مدیر سوار بر خودروهای شاسی بلند و با چند نفر برای گرفتن عکس در ارتفاعات حضور می‌یابند، می‌آیند و کاری از آنها بر نمی‌آید و تنها باید بطری‌های آب معدنی که برای نیروها به ارتفاعات آورده شده در بین آنها توزیع شود و آب خوردن گیر افرادی که در دل آتش هستند، نمی‌آید.
دادستان گچساران با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل نبود آموزش و نیروهای آموزش دیده است، گفت: سال گذشته این بلاها سرمان آمد و قرار بود برای مقابله با بحران تعدادی نیرو آموزش ببینند اما آموزش داده نشد.
ادیبان ادامه می‌شود: پیشنهاد من این است که برای مقابله با بحران‌ها به خصوص آتش سوزی یک فرماندهی واحد تشکیل شود و فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده میدان این بحران را فرماندهی کند.
وی از نبود امکانات و تجهیزات برای مهار آتش گلایه کرد و افزود: افرادی که چهار ساعت پیاده روی کرده‌اند دیگر توانایی خاموش کردن آتش را ندارد.
دادستان گچساران ابراز کرد: یکی از دغدغه ما در شهرستان در گذشته پایین آوردن رؤسا از کوه بود اما اکنون این مدیران در این شرایط بحرانی حضور ندارند.
ادیبان خاطرنشان کرد: برای مهار آتش سوزی اگر مانند روزهای گذشته از فرماندهی واحد اطاعت نکنیم، این آتش در جاده باشت و چرام خاموش خواهد شد.

 


کد مطلب: 436775

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436775/واکنش-تند-دادستان-گچساران-نسبت-آتش-سوزی-ها-مدیران-کجا-بودند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1