تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۳۶۴۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

روایت نگران کننده بیمار کرونایی از وضعیت اسفبار بیمارستان دهدشت؛ وای به روزی که بگندد نمک! / مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این تصاویر را حتما نگاه کنند

۲۶
۳
روایت نگران کننده بیمار کرونایی از وضعیت اسفبار بیمارستان دهدشت؛ وای به روزی که بگندد نمک! / مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این تصاویر را حتما نگاه کنند
کبنا ؛روایت بیمارکرونایی بستری در بیمارستان دهدشت و انتقاد از وضعیت اسف‌بار وغیربهداشتی این بیمارستان و خرابی سیستم سرمایشی آن در شرایط کرونایی و هوای گرم دهدشت تلخ است و باور کردنی نیست.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، بیمارستان نهادی است بسیار ضروری که برای تداوم حیات و حفظ جان انسانها و بازگشت به تندرستی به تدریج در زندگی انسانها پدیدار گشته و همراه با تکامل علوم و فنون و مهارتها، پس از گذشت سالیان دراز به شکل امروزی درآمده است
بهداشت محیط بیمارستان شامل کلیه اقداماتی است که از انتقال عوامل بیماریزای محیط خارج به داخل بیمارستان و بالعکس جلوگیری می‌کند. در این راستا عوامل محیطی همچون آب، فاضلاب، زباله، هوا، غذا و ... باید به نحوی کنترل شوند تا علاوه بر ایجاد محیطی سالم و بهداشتی،‌ به بهبود بیماران نیز کمک نماید.
پاک و تمیز نمودن محیط بیمارستان یعنی کف زمین، دیوارها، سقف‌ها، شیشه‌ها، تخت‌ها، روی کمدها و سایر اثاثیه، همچنین نظافت توالتها، حمام‌ها و سینک باید به طور روزانه توسط پرسنل خدمات صورت گیرد.
روایت یکی از بیماران کرونایی در بیمارستان دهدشت بیانگر این نکته است که مدیریت بیمارستان دهدشت در بحث بهداشت محیط بیمارستانی در این شرایط کرونایی ضعیف عمل کرده و موجب نارضایتی بیماران شده است.
در حالیکه بیماران کرونایی برای نجات خود از این بیماری و بنا به تشخیص پزشکان در بیمارستان بستری می‌شوند اما نشان می‌دهد مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در بحث مدیریت بهداشت محیط بیمارستان غافل شده‌اند آن هم در قسمت نظافت وتعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و حمام و سیستم سرمایشی بیمارستان که بیماران علاوه بر رنج بیماری این شرایط سخت را هم تحمل می‌کنند.
تصاویر ارسالی از بیماران و روایت آنها از شرایط بسیار وخیم بهداشتی و سرمایشی بخش کرونایی بیمارستان دهدشت می‌طلبد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و همچنین فرماندار در این خصوص ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع نقص اقدام نمایند.
بیماران کرونایی در بیمارستان دهدشت که تنها بیمارستان چهارشهرستان کهگیلویه بزرگ است که البته خود دلیلی متقنی بر عدم توزیع عادلانه زیرساخت‌های بهداشتی در استان می‌باشد مجبور هستند این شرایط را تحمل کنند.
این بیمار کرونایی که به مدت یک هفته در بیمارستان دهدشت بستری بود در گفت وگو با کبنا بیان کرد با دیدن شرایط موجود واقعاً تعجب کردم که چرا مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به عادی‌ترین مسائل یک بیمارستان بی توجه هستند.

حمام این بیمارستان که در بخش کرونایی واقع بود محل انباری ضایعات بخش کرونایی بود در حالیکه بیماران کرونایی طبق توصیه پزشکان می‌بایست مرتب حمام و بهداشت را رعایت کنند و در طول یک هفته که در بیمارستان دهدشت بستری بودم از حمام خبری نبود.
این بیمار کرونایی در توضیحات دیگری منطبق بر تصاویر ارسالی بیان کرد در این شرایط وحشتناک کرونا و گرمی هوا متاسفانه سیستم سرمایشی بخش کرونایی خراب و ناقص بود و مجبور شدم از خانه جهت رهایی از گرما یک پنکه به اتاق محل بستری خود بیاورم.

وی یادآور شد در حالیکه مسئولان بهداشتی توصیه اکید بر رعایت بهداشت دارند اما توالت و روشویی بخش کرونایی بیمارستان دهدشت خراب و غیرقابل استفاده که خود این عامل موجب بروز و شیوع بیماری می‌شود.
وی بیان کرد علیرغم تماس با مسئولان بیمارستان ونماینده مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ولی اقدام خاصی تا زمانی که بنده بستری بودم انجام نشد وتماس و پیگیری‌های من نه برای شخص خودم بلکه برای این است که تنها بیمارستان دهدشت و شهرستان‌های اطراف و همچنین تعداد زیادی از مردم و شهروندان در این بیمارستان بستری هستند.
به مصداق ضرب المثل؛ هر چه بگندد نمکش می‌زنند/ وای به روزی که بگندد نمک
لازم است مسئولان شهرستانی و استانی تا بیمارستان دهدشت به جای اینکه محلی برای رفع شیوع امراض و بلیات باشد، با رعایت اقدامات لازم و بهداشتی یک مکان مفید برای رفع بیماری‌ها باشد.
این روزها که و بعداز انتخابات که شیوع وموج جدید کرونا شروع شده است لازم است با توجه به گرمی هوا و افزایش بستری بیماران نسبت به رفع نقایص و کمبودات بیمارستان دهدشت که هزینه زیادی هم ندارد اقدام لازم و فوری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
// تو که این متن را نوشتی اول این جای تشکرت است دوم اون سرویس بهداشتی تو عکس ازش. گرفتی خیلی سال است اون اتاق غیر قابل استفاده است و اون اتاق انبار است و اون سرویس بهداشتی و حمام جفتیش استفاده از ش نمیشود و تو اون هفته ای توی بخش بودی حتی خانوادات جرات نداشتن بیان پیشت و کارات رو انجام بدن همون پرسنل خدماتی کارات را انجام میدادن اینم جای تشکرت بود تو خودت مشکل داری و ۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
/ که حیف که شایسته نبودی و اون بخش روزی دوبار شستشو میشود تو که اگر میخواستی بری سرویس بهداشتی می گفتی باید نیروی خدماتی باید بیاد و کفش و دمپایم را کند پام که نیروی خدماتی میومد اما وظیفه اش. نبود اما چون تو مریض بودی و از ترس که داشتی میومد کمکت اما حیف که تو لیاقت نداشتی اما یه حرفی است که میگن به هر کی خوبی کردی بت بدی میکنه اون یکی تو است..
پناه
Iran, Islamic Republic of
چون واقعیت هارو به تصویر کشید حیفه که شما در قبال حقوقی که می گیرید کارتونو انجام بدید؟
Iran, Islamic Republic of
فردا هم یک شکایت بنویسم ازت که الکی نیای متن بنویسی و مردم را تحریک بکنی
star
Iran, Islamic Republic of
رییس خدمات بیمارستان از نیرو های مورد حمایت و سفارش شده رییس دانشگاهست.کلا تا .و فامیل بازیشهست کل سیستم علوم پزشکی همینه
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
گفتند عزت کهگیلویه برگشته.؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
موحد
مملی
Iran, Islamic Republic of
فاجعه هست
فردا یه جوابیه بلند بالا میاد با صدتا دلیل و توجیح...
Iran, Islamic Republic of
کلا صاحاب نداره شما دنبال مسئول واسه دهدشت میگردی
علی
United Kingdom
به عنوان یک شهروند ازدیدن تصاویر متاثر شدم وانگار.سرویس رستوانهای رهاکرده سالیان متمادی بین جاده ها می باشند .شرمتان باد .مسیولین .
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا وضعیت اسفناک بیمارستان جلیل یاسوج رو بررسی نمیکنید.
بیمار کرونایی با 60 درصد درگیری ریه رو سرپایی معاینه میکنن و تحت عنوان قرنطینه در منزل به همراه نسخه دارویی به بیرون از بیمارستان هدایت میکنند صرفا بخاطر اینکه با این سیاست در صورت تلف شدن افراد، مرگ و میر بیماران در خانه رو در اخبار جز لیست بیماران تلف شده در بیمارستان معرفی نکنند تا از این طریق عملکرد ناثواب خودشون رو در مبارزه با کرونای هندی و جلوگیری از مرگ و میر بیماران مثبت نشان دهند...
چرا مسئولین امر نظارتی بر این عمل پلید مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و ریاست اون ندارند؟
آیا جان مردم باید بازیچه سیاسی باشه؟
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
وای به روزگار این بیمار که این گزارش را داده
پاتاوه
Romania
اینهافقط به فکرکارانه واضافه کارو....علی برکت الله هم که ته بیت المال راجاروکردندودادندبه کادردرمان.؟؟کی ککش میگزه برای خدمات دادن به بیمار...🤔😅
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الان‌مسئولین خوابن باشد که بیدار گردند تا شاید بجنبند ولی نه کسی زحمت تکون خوردن به خودش نمیده متاسفانه .
مسئولین‌این بیمارستان باید جواب مردم را بدهند که چکار میکنن که وضعیت بینارستان این شده
Iran, Islamic Republic of
خیلی هاترجیح میدن توخونه بمیرن ولی بیمارستان دهدشت نروند
محمد
Iran, Islamic Republic of
از رسانه عزیز که رسالت خویش را عملی میکند قدر دانی ویاد آوریم !؛؛؛؛تازه این جای سفارشی بود +++++وکار پیمانکاری !!!!!!وشرکتی. وروز مزدی +++++وووووو ناراحتی مدیران :::ومهم تر آنکه ::::بیش از پنجاه در صد رعایت نکردن خود همراهان بیمارانه که یه بیمار گاهی شش تا ده پانزده نفر معطل جلو درب وووووو بیمارستان چادر میزنند ؟؟؟؟؟اینکه امکانات نیست ::::مگر استان کهگیلویه و بویراحمد را درچه موردی نیاز اولیه اش را برآورده کرده. دولت که بهداشت آخریش باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا این استان ؛؛؛تا بیست سال پیش بهتر بود !!!!!!!کدام امکانات به این استان داده اند ؟؟؟؟؟؟ما هم از ترس از دست دادن صندلی مدیری به گفتیم عالیه !!!!!!مسعولان از رییس جمهور ووووو بیان بامن مناظره !!!!!؟؟؟؟بیان کنار مردم اما مردم نترسند !!!!!!در صداوسیما با بقیه استانها مقایسه کنند مسعولان اگر از خدا ترسی ندارید از وجدان وایمانتان وووبترسید چه دشمنی با این استان دارید ؟؟؟؟؟!!!با این همه فقر ومحرومیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مسولان ما فقط حرف مفت میزنن هنوز دارن با یه بیمارستان هفت تا شهر دارن از این بیمارستان استفاده میکنن یه ادم با عرضه نمیاد درکنار بیمارستان یه بیمارستان دیگه رو شروع کنه
Iran, Islamic Republic of
حالم بهم خورد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بیش از شش ماه است که بیمارستان امام خمینی نه رئیس دارد و نه سرپرست . اوضاع خرابتر از این گزارش است این بنده خدا فقط در بخش کرونا بستری بود از بقیه مصائب خبر ندارد باید بحال بهداشت و درمان کهگیلویه زار زار گریست..
Iran, Islamic Republic of
واقعا درسته این خبر ،بیمارستان دهدشت خیلی خیلی غیر بهداشتی هست اصلا تواین هوای گرم کولر نداره ماخودمون بیمار داشتیم پنکه بردیم از شدت گرما،همینطور سوسک بود که زیردستوپامون میرفت،حتی مایع دستشویی هم نداشتن اگه داشتنب ریخته بودن داخلش،بیما کرونایی بابستری یه جا بودن،لطفا رسیدگی کنید
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع نماینده محترم مردم محروم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی بیش از یک سال است که فریاد می زنیم شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان مدیر ندارند و یا مدیریت بسیار ضعیف دارند که مردم بدبخت دچار مشقت شده و عذاب می کشند تو را به جدت به فریاد این مردم برس و یک مدیر شایسته و توانمند را در راس شبکه بهداشت قرار دهید تا بیشتر از این دچار بدبختی و فلاکت نشویم.
Iran, Islamic Republic of
تأسف
سیروس
Iran, Islamic Republic of
حوزه ای به بزرگی کهگیلویه بزرگ که وسعتش از دو حوزه دیگه بزرگ تره و با بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت فقط یک بیمارستان اونم فرسوده داره. واقعا عدالت کجا رفته. از ۱۳ بیمارستان استان فقط یکی سهم این حوزه هست!!! واقعا هر جا اینو بگی باید بهت پناهندگی بدن. کجای ایران تمام بودجه یه استان فقط خرج دو شهر تنها میشه که توی استان ما این جوریه؟؟! جالبه که شهرستان شهرستان بهمئی و لنده نفت خیز هم هستن ولی سهمی از نفت ندارن.
مسئولین باید روز قیامت پاسخگوی این مریضایی که تو این سال ها از کمبود امکانات از بین رفتن باشن
از کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدند به اینگونه گزارشها که واقعی هم هستند واکنش نشان دهند و توجیح کنند و گرنه بسیار شرایط بدی از نظر مدیریتی بر بهداشت و درمان کهگیلویه می گذرد و در هیچ زمان و دوره ای اینقدر مدیریت ضعیف نبود و فریاد رسی هم نیست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم از نظر مدیریت شرایطی بهتر از شبکه کهگیلویه و بیمارستان ندارد
محسن
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی متاسفانه بیشتر تلاش های نمایندگان مجلس ما سیاسی و رانتی باشه و عده زیادی از مردم فقط قومی قبیله ای رای بدن نتیجه ای جز این نخواهد داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این عکس که شما گرفتید ،نشون میده که رو روشویی خاک نشسته و معلومه کاملا بلااستفاده بوده
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1