کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در قالب طرح طا‌ها؛

اجرای 1400 مورد بازرسی از بازار استان کهگیلویه و بویراحمد

8 تير 1400 ساعت 16:11

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان گفت: در سه ماهه اول امسال و در قالب طرح طا‌ها حدود هزار ۴۰۰ مورد بازرسی و ۳۷ مورد نمونه برداری در بازار استان انجام شد.


حدود هزار و چهارصد مورد بازرسی از بازار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (8 تیرماه 1400) مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان گفت: در سه ماهه اول امسال و در قالب طرح طا‌ها  حدود هزار ۴۰۰ مورد بازرسی و ۳۷ مورد نمونه برداری در بازار استان انجام شد.
بهمن رحمتی با بیان اینکه نظارت‌های استاندارد در حوزه‌های تولید و بازار موجب ارتقای کیفیت فرآورده‌ها شده و به سود تولید داخلی است، افزود: در طرح طاها، ازهمه واحد‌های صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و چرم، مکانیک و همچنین واحد‌های ارائه دهنده خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بازرسی می‌شود.
رحمتی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل استاندارد استان، نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف از لحاظ کیفیت و استاندارد است.
وی شناسایی واحد‌های تولیدی و کنترل کالا‌های مشمول استاندارد اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالا‌های فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحد‌های تولیدی غیر مجاز و بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله اهداف اجرای طرح طا‌ها است.
بهمنی از مردم استان خواست در صورت خرید کالا، به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کرده و با ارسال این کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.


کد مطلب: 436310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436310/اجرای-1400-مورد-بازرسی-بازار-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1