تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۳۵۹۰۸
مدیرکل کمیته امداد استان؛

اجرای مرحله دوم طرح یاس در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای مرحله دوم طرح یاس در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله دوم طرح یاس(یاران آسیب ستیز) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی برای مددجویان این نهاد در استان اجرا شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (30 خرداد 1400) قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اجرای طرح یاس با مشارکت این نهاد و جمعیت هلال‌احمر، گفت: کمیته امداد با همکاری جمعیت هلال‌احمر به‌صورت مشترک طرحی را به نام طرح یاس طراحی کرده است که در آن مددجویان کمیته امداد امام به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها سازمان‌دهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی و اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند.
وی ادامه داد: مددجویان شرکت‌کننده در طرح یاس دوره‌هایی از قبیل امداد و کمک‌های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌های زندگی و مشاوره گروهی را فراگرفته‌اند و از ظرفیت آن‌ها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.
مبشری با اشاره به اینکه سال گذشته 50 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول طرح یاس شرکت کردند، گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز دختر امسال 285 نفر از دختران مددجوی این نهاد در مرحله دوم طرح یاس شرکت کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در طرح یاس، با ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیداکرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در سطح محلی می‌شود، افزود: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند.
وی بیان کرد:  از اهداف اجرای این طرح ارتقاء عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور در عرصه‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت آن‌ها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1