تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۵۴۴۱
در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سال 1400 مطرح شد:

مقام اول استان کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری

۰
مقام اول استان کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اکثر پروژه‌های بازآفرینی شهری استان  بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (22 خرداد 1400) پژمان نیک اقبالی  مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد در اولین جلسه  ستاد بازافرینی شهری  در سال 1400که در محل سالن جلسات  معاونت عمرانی استاندار و  باحضور جمعی از فرمانداران ،شهردارن و معاون عمرانی استانداری برگزار شد  در ابتدا  توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری در دست اقدام این استان ارایه کرد و گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری در قالب برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تعریف شده است، اجرای این پروژه‌ها از سال 96 شروع شده و پایان سال 1400 برای اتمام آن‌ها در نظر گرفته شده است.
نیک اقبالی خاطر نشان کرد: پروژهای  بازآفرینی شهر در یاسوج با92 درصد،گچساران با 79 و دهدشت 22 درصد پیشرفت داشته اند که در مجموع درصد پیشرفت فیزیکی پروژه های بازافرینی شهری استان 67 درصد است
وی دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب در پروژهای شهر دهدشت را این چنین عنوان کرد: در ابتدا ما  بازار روز شهر دهدشت را در مرکز شهر داشتیم که قرار بود آن را ساماندهی کنیم و تبدیل به یک بازارچه  در سطح شهر و اطرافش هم فضای تفریحی شود که حتی کارهایی هم انجام شد ، که متاسفانه  با توجه به اینکه جنبه تجاری پیدا کرد سازمان بازافرینی  کشور این را ازما نپذیرفت،که البته مشکل حل و آن را به شهرداری واگذار کردند.
نیک اقبالی  ادامه داد: متاسفانه  پارسال در تهران به دلیل کمبود تخصیص از پروژهای ما مبلغی کم شد، که همه ی مبلغ را از یک پروژه کسر کردند و بعد از پیگیری قرار بر جبران آن شد که خوشبختانه امسال 60 میلیارد ریال برای پروژه های دهدشت در نظر گرفته شده و قرار هست در طی دومرحله پرداخت شود.
این مسئول  با اشاره به این که اکثر پروژه‌های بازآفرینی شهری استان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تصریح کرد: تعداد محلات هدف در شهر یاسوج 8 محله، در شهر گچساران 4 محله  و در شهر دهدشت 2 محله  داریم، که  این پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی انجام می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام پروژه‌ها در راستای ارتقای سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، آموزشی و بهبود محیط‌ زیست است که در نهایت منجر به ماندگاری ساکنان در محلات هدف شده و مانع مهاجرت آن‌ها می‌شود.
نیک اقبالی با اشاره به این که در حال حاضر 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 374 میلیارد ریال  در حال اجراست، تصریح کرد: از سال 96 تاکنون حدود 35 پروژه در سه شهر استان اجرا  شده  است .
نیک اقبالی تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی استان پروژه بازار روز دهدشت، پارک محله ای سادات و پارک چشمه نباتی در این زمینه به شمار می‌روند.
نیک اقبالی خاطر نشان کرد : استان کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات و اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی شهری در سطح کشور در سال 99 مقام اول کسب کرد.
در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندار ضمن تشکر از اداره کل راه و شهرسازی  جهت کسب رتبه برتر در سطح کشور ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی پروژهای شهر دهدشت هر چه سریعتر به مسیر پیشرفت  قابل قبول برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1