تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۳۵۰۲۴
گزارش ششم؛ 14 روز مانده به انتخابات 1400 /

محسن رضایی: ساخت سالانه 2 میلیون مسکن / توسعه مترو و احیای بافت فرسوده

۰
محسن رضایی: ساخت سالانه 2 میلیون مسکن / توسعه مترو و احیای بافت فرسوده
کبنا ؛محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود در گفت‌وگو با صدا و سیما از طرح نهضت خانه‌سازی سخن گفت.

ساخت سالانه ۲ میلیون مسکن در طرح نهضت خانه سازی

به گزارش کبنا، مشروح صحبت‌های محسن رضایی به شرح زیر است؛
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، مشکل مسکن را حل نمی‌کند و با توجه به تقاضای بالا در بخش مسکن، باید سالانه حداقل دو میلیون مسکن در کشور تولید شود.
محسن رضایی میرقائد پس از ضبط برنامه تلویزیونی خود در معاونت سیما در خصوص برنامه‌های دولت وی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به خبرنگاران افزود: با ورود بازار سرمایه در کنار بانک‌ها برای تأمین منابع مالی نهضت خانه سازی ایرانیان افزود: با این اقدام، حداقل سالانه دو میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد.
 وی با بیان اینکه طرح نهضت خانه سازی ایرانیان مهمترین برنامه بخش مسکن است که پس از آسیب شناسی طرح‌های مسکن مهر، جهاد خانه سازی که پیشتر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال می‌شد و بررسی تجارب پیش و پس از انقلاب اسلامی در طرح‌هایی نظیر شهرک اکباتان و فولاد شهر اصفهان، مطالعه و تدوین شده است گفت: ساخت خانه تحت عنوان خانه‌های رهنی سالهاست که در آمریکا و اروپا در حال اجراست و من تعجب می‌کنم از کسانیکه ادعای غربزدگی دارند چرا از چنین طرح‌هایی در جهان بی خبرند؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کشور افزود: در این طرح، سازندگان خانه به بازار سرمایه وصل می‌شوند تا منابع مالی مورد نیاز را از این بازار تأمین کنند و از سوی دیگر، متقاضیان مسکن به بانک‌ها وصل می‌شوند و بنابرانی بازار مسکن از دو طرف تغذیه خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، خریدار مسکن فقط باید ۱۰ درصد مبلغ مورد نیاز را تأمین کند و ۹۰ درصد بقیه را بانک‌ها تأمین کرده و بجای وثیقه، خود ساختمان در حال ساخت را وثیقه گذاری می‌کنند.
 به گفته رضایی، از آنجا که متقاضیان مسکن نمی‌توانند بهره ۱۸ درصدی وام‌ها را بپردازند بخشی از این بهره را خود دولت پرداخت خواهد کرد و در مورد تأمین زمین هم، با تصویب هیئت دولت، زمین‌ها از منابع طبیعی تأمین خواهد شد.
 وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای ساخت و تأمین سالانه یک میلیون مسکن گفت: وجود ۱۸ میلیون نفر ساکن در بافت‌های فرسوده و ۱۱ میلیون نفر جوان در آستانه تشکیل خانواده در کنار بسیاری از معلمان و کارگران فاقد مسکن، نشان می‌دهد مشکل مسکن با این مدل حل نخواهد شد و باید سالانه بیش از دو میلیون واحد ساخته می‌شود.
 رضایی همچنین افزود: با ایجاد این نهضت خانه سازی در کشور، علاوه بر استفاده از همه ظرفیت پیمانکاران داخلی، از توان پیمانکاران خارجی هم استفاده خواهد شد.
 نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت حضور در میان مردم گفت: ما از آن مدیرانی نیستیم که از مردم جدا زندگی کرده باشیم. مکتب ما مکتب حاج قاسم سلیمانی است و خودمان در صحنه حضور می‌یابیم و به مردم می‌گوییم بیایند.
 وی افزود: من از دوران دبیرستان کار می‌کردم، در انقلاب در میان مردم بودم و در جنگ هم اگر در کنار مردم نبودیم پیروز نمی‌شدیم و مشکلات ما حل نمی‌شد بنابراین ما همواره با مردم و در کنار مردم زندگی کرده و خواهیم کرد.
 
 احیای بافت‌های فرسوده و توسعه مترو در کلانشهرها سیاست ماست
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما توسعه مترو و احیای بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها با قدرت اجرا خواهد کرد.
محسن رضایی میرقائد با اشاره به مشکلات متعدد کلانشهرها از جمله موضوع ترافیک و آلودگی هوا و همچنین بافت‌های فرسوده گفت: دولت به مدیران شهری و شهرداران کمک خواهد کرد که خطوط مترو را توسعه دهند، زیرا یکی از مشکلات اصلی همه کلانشهرها این است که خطوط مترو در آن‌ها توسعه نیافته است و این امر ترافیک را دامن می‌زند.
وی افزود: چند تولید کننده خودروی برقی نظیر شرکت مپنا در کشور وجود دارند که باید از آن‌ها حمایت کرد تا خودروهای برقی خود را توسعه دهند، زیرا خودروهای برقی در اروپا هم به سرعت در حال توسعه هستند و از این طریق سوخت فسیلی فراوانی صرفه جویی خواهد شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ همچنین احیای بافت‌های فرسوده را از جمله اقدامات و برنامه‌های خود در خصوص کلانشهرها دانست و افزود: احیای این بافت‌ها هم به سلامت جامعه و هم به خدمت رسانی به قشر محروم کمک خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1