تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۸۷۹
کیهان:

فیلم دختر لر ماهیت صهیونیستی دارد

۰
فیلم دختر لر ماهیت صهیونیستی دارد
کبنا ؛کیهان در ستون خبرهای ویژه خود از اکران نسخه مرمت شده فیلم سینمایی دخترلر در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتقاد کرد و این فیلم را که چند دهه پیش از تاسیس اسرائیل ساخته شده است را صهیونیستی نامید!
به گزارش کبنا، این روزنامه مدعی شد: نسخه مرمت شده فیلم «دختر لر» در حالی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد که در این جشنواره، هیچ اشاره‌ای به ماهیت صهیونیستی و جنبه تبلیغاتی این فیلم برای دیکتاتوری رضاخانی نشد!
فیلم «دختر لر» که از آن به عنوان نخستین فیلم ناطق سینمای ایران یاد می‌شود، اخیرا در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد. اما رویکرد خنثی و بی‌هویت این جشنواره، فقط به‌جایی برای نمایش این فیلم تبدیل شد و هیچ نقد و تحلیلی درباره این فیلم در جشنواره فجر نشد!پوستر فیلم دختر لر
کیهان در ادامه ادعا کرد: لازم به یادآوری است، «دختر لر» به کارگردانی «عبدالحسین سپنتا» دارای رویکردی اسلام‌ستیزانه و صهیونیستی است. (در آن زمان هنوز رژیم صهیونیستی تشکیل نشده بود، اما زمینه‌های اشغال فلسطین و برپایی دولت جعلی اسرائیل توسط صهیونیسم جهانی و جریان فراماسونری در حال فراهم شدن بود.)
فیلم «دختر لر» با عنوان فرعی «ایران دیروز، ایران امروز» در حقیقت فیلمی برای تبلیغ رژیم استبدادی تحمیل‌شده به ایران از سوی استعمارگران و صهیونیست‌ها محسوب می‌شد.
این فیلم فرهنگ سنتی و مذهبی مردم کشورمان را تحقیر می‌کرد و تنها راه ورود دوباره ایران به دروازه‌های تمدن را تن دادن به طرح‌های استعماری و غرب‌زده شدن معرفی می‌کرد. آنچه رویکرد و ماهیت اصلی این فیلم را نشان می‌دهد، پایان آن است. در تیتراژ پایانی فیلم، ستاره داوود (نشانه صهیونیسم) به نمایش درمی‌آید و تصویر رضاخان در آن پدیدار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
1