تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۳۴۴۹۴
حوادث سال 88 چالش بر انگیز شد

حضور خبرساز احمدی‌نژاد در کلاب‌هاوس

۰
حضور خبرساز احمدی‌نژاد در کلاب‌هاوس
کبنا ؛محمود احمدی نژاد روز گذشته حضور خبرسازی در کلاب هاوس داشت. او در یک اتاق گفت و گو در کلاب هاوس به سوالات خبرنگاران و حاضران پاسخ داد. همچنین در اتاق دیگری نیز مصاحبه اقتصادی از پیش ضبط شده ای منتشر شد که آن هم حاشیه‌ساز شد.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، احمدی‌نژاد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است در شبکه اجتماعی کلاب هاوس و اتاق گفت و گویی با عنوان «نقد ساختار فعلی جمهوری اسلامی و چرایی عدم تحقق آرمان‌ها» حضور یافت و به سوالات پاسخ داد. 
سوالات چالش بر انگیز بیشتر درباره حوادث سال 88 بود. 
او درباره کشته شدن ندا آقا سلطان در اعتراضات پس از انتخابات 88 گفت: «قتل ندا آقاسلطان برای خراب کردن چهره ملت ایران بود و آن یک توطئه بود و از قوه قضائیه خواستم که به طور جد رسیدگی کند و فکر نمی‌کنم کار بدی کردم و اگر رسیدگی شده بود و افرادی که این کار را کرده بودند مجازات شده بودند امروز خیلی از مسائل روشن شده بود.»
او خطاب به عبدالله مومنی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که پس از انتخابات 88 بازداشت شد گفت وقتی شما زندان بودید من خیلی ناراحت بودم و‌ برای آزادی شما تلاش کردم که نشد.‏ احمدی‌نژاد گفت حقوق مدنی فارغ از مذهب است.
احمدی نژاد درباره سفر بحث برانگیزش به مصر در زمان ریاست جمهوری گفت: "سفر من به مصر دوجانبه نبود زیرا سفرهای دوجانبه پروتکل‌ها متفاوت است. ما برای کنفرانس کشورهای اسلامی به مصر رفتیم و آقای مرسی تا پای پرواز با من آمد و کلی با من صحبت کردند و همه از من دعوت کردند و جلسه قوی باهم داشتیم و به من احترام گذاشتند. در سفر من به مصر کسی به من کفش پرت نکرد. همه مردم به استقبال من آمدند و خیلی شعار دادند و استقبال خوبی کردند."
او درباره برکناری علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی گفت: "لاریجانی به خاطر توافق با سولانا برکنار نشد، توافق خوبی هم نبود اگر بود مردم در جریان قرار می‌گرفتند. " 
او همچنین به اظهارات خود علیه برادران لاریجانی ادامه داد و گفت: "برادران لاریجانی در آن زمان با ما همکاری و همراهی نداشتند. در زمان فروش نفت رئیس بانک مرکزی و مدیران را گرفتند و انفرادی بردند. من بیشترین انتقاد را به لاریجانی ها در همان زمان ریاستم داشتم. من به روش آنها انتقاد داشتم و بیشترین کارشکنی را علیه دولت من داشتند. نمی‌خواهم برخی از کدها را بدهم." 
احمدی‌نژاد خطاب به جمال‌الدین موسوی، خبرنگار بی‌بی‌سی که پرسید شما چرا به آنجلینا جولی رأی دادید گفت من فقط به آنجلیا جولی علاقه ندارم! ‏به شما هم علاقه دارم آقای موسوی!
احمدی نژاد تاکید کرد "من احساس خطر می‌کنم و برای این حس خطر وارد صحنه شدم" او افزود: «من تلاشی برای بدست آوردن قدرت ندارم، مردم از سراسر ایران از من خواستند که در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنم. اگر برای قدرت تلاش داشتم، حزب درست می‌کردم، باج می‌دادم باج می‌گرفتم.» 
این حضور احمدی نژاد در کلاب هاوس واکنش های زیادی در پی داشت و عده ای به دفاع از او پرداختند و بسیاری هم در شبکه های اجتماعی او را متهم به "دروغ پردازی" کردند. 
پخش نوار به جای گفت‌و‌گو زنده!
اما دومین حضور احمدی نژاد در کلاب هاوس قرار بود به بحث درباره مسائل اقتصادی اختصاص داشته باشد که عملا این گونه نبود و هیچ گفت و گویی شکل نگرفت بلکه فقط مصاحبه او با یک کارشناس اقتصادی منتشر شد. 
یک اتاق گفت و گو با عنوان «گفت‌وگوی اقتصادی با محمود احمدی‌نژاد به همراه نقد کارشناسان» به راه افتاد اما نوار مصاحبه احمدی نژاد با صادق الحسینی تحلیلگر اقتصادی منتشر شد. 
این موضوع با ماهیت گفت و گو محور و زنده کلاب هاوس همخوانی ندارد و انتقادات زیادی را در پی داشت. برخی رسانه ها این موضوع را یک "گاف" تبلیغاتی از سوی تیم احمدی نژاد ارزیابی کردند. 
فیض‌الله عرب سرخی در توئیترش با هشتگ احمدی نژاد و کلاب هاوس نوشت: «جای مردان سیاست بنشاندند نوار»
با این حال حامیان احمدی‌نژاد با آب و تاب فراوان به تعریف و تمجید از پاسخ های اقتصادی احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو ضبط شده می پردازند او را مسلط ترین سیاستمدار  ایرانی به امور اقتصادی معرفی می کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1