تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۹۲۱
رئیس شبکه بهداشت ودرمان چرام در گفت وگو با کبنا:

راه اندازی مجدد سونوگرافی و حضور متخصص چشم پزشک در چرام / پزشکان متخصص انگیزه‌ای برای حضور در مناطق محروم ندارند

۰
پزشکان متخصص انگیزه‌ای برای حضور در مناطق محروم ندارند
کبنا ؛
حسن هدایت نیا از راه اندازی مجدد سونوگرافی در چرام و حضور متخصص چشم پزشک در شهرستان چرام خبر داد.
به گزارش کبنا از چرام، درمان و سلامت از اولویت‌های جامعه امروز است.
در شهرستان چرام عدم وجود زیرساخت‌های بهداشتی مناسب مثل بیمارستان و نبود پزشکان متخصص موجب مشکلاتی برای مردم این شهرستان شده است.
با توجه به عدم وجود بیمارستان و وجود کلنیک تخصصی در شهرستان، نبود پزشکان متخصص در زمینه درمانی برای مردم شهرستان مشکل ساز خواهد شد که برای تأمین این حق طبیعی مردم شهرستان پیگیری‌هایی از طرف رییس شبکه بهداشت و درمان چرام برای رفع این مشکلات انجام گرفته است.
نبود و کمبود پزشک متخصص از عمده‌ترین مشکلات مردم این شهرستان در زمینه درمانی بوده که بیماران شهرستان چرام برای درمان باید به شهرستان‌های همجوار، مرکز استان یا شهر شیراز مراجعه می‌کردند.
هدایت نیا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در گفت وگو با کبنا در خصوص اقدامات انجام گرفته برای کاهش و رفع مشکلات موجود گفت: با پیگیری‌هایی که در ۶ ماه گذشته انجام گرفت حدود ۵ متخصص شامل متخصص داخلی، کلیه و مجاری ادرار، جراح عمومی، زنان و زایمان، سونوگرافی به جمع پزشکان متخصص شهرستان افزوده شد که در حال حاضر علاوه بر متخصصین مذکور متخصص اطفال، ارتوپدی و ۲ متخصص داخلی نیز در کلنیک تخصصی چرام مشغول کار ویزیت، معاینه و درمان بیماران هستند.
هدایت نیا با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به بیماری چشمی مبتلا هستند و نبود پزشک متخصص چشم یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان هست گفت: با پیگیری‌های انجام شده در هفته‌های آتی شاهد حضور چشم پزشک در شهرستان خواهیم بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در خصوص فعالیت پزشکان عمومی افزود: فعالیت پزشکان عمومی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت در روستاهای شهرستان خوب و رضایت بخش است اما توسعه و تجهیز بیشتر امکانات و تجهیزات بهداشتی برای این مراکز ضروری است که در این زمینه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جناب اقای دکتر یزدانپناه در بازدیدی که از بیمارستان چرام داشتند قول مساعدت و همکاری لازم جهت تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز مراکز خدمات سلامت تحت پوشش را به شهرستان دادند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در زمینه علت عدم حضور برخی پزشکان متخصص در این شهرستان گفت: درآمد پزشکان متخصص در شهرهای بزرگ بیشتر است و از امکانات لازم آسایشی و رفاهی برخوردارند و شاید انگیزه‌ای برای حضور در مناطق محروم و دورافتاده نداشته باشند.
وی ادامه داد: در ابتدای پذیرش مسئولیت شبکه بهداشت و درمان با احساس نیازی که مشاهده می‌شد با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که با پزشکان متخصص داشتیم موفق به جذب متخصصین به صورت دو روز در هفته شدیم که استقبال خوبی ازسوی پزشکان شد.
حسن هدایت نیا در خصوص مهیا شدن شرایط و همکاری شبکه بهداشت و درمان چرام با پزشکان متخصص جهت خدمت در چرام بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام این آمادگی را دارد تا در صورت تمایل هر پزشک متخصص برای فعالیت و ایجاد مطب دراین شهرستان همکاری لازم را داشته باشد و تسهیلات لازم را ارائه کند.
وی در خصوص احداث زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: هم اکنون بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای ۴۴۱۳ مترمربع توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست ساخت واحداث هست.
هدایت نیا افزود: در شهرستان چرام شش مرکز بهداشتی و درمانی، ۲۴ خانه بهداشت، سه پایگاه شهری و ۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری به مردم خدمات دهی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1