تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۳۳۳۷۰
نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ خودم امضاء می‌کنم تا این فرد رد صلاحیت شود / ورود کرونای هندی به کشور

۱
۲
هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ خودم امضاء می‌کنم تا این فرد رد صلاحیت شود / ورود کرونای هندی به کشور
کبنا ؛صبح امروز (شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰) جلسه ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: تاکنون بالای ۲۴۷۰۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۱۵۵۷۲ نفر بستری شده‌اند و از این تعداد ۱۵۰۲۵ نفر ترخیص شده‌اند.  در حال حاضر ۵۴۷ نفر در بیمارستان بستری هستند و از این تعداد ۱۸۴ نفر جواب تستشان مثبت قطعی است و ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. بهبودی کامل ۳۵ هزار نفر و بهبودی نسبی ۵۸۰۰ نفر بوده است.
یزدانپناه در ادامه به واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۵۰۶۰ دوز اسپونتیک، ۱۶۲۵ دوز سینوفارم، ۱۲۶۰ دوز بهارات، ۵۶۰۰ دوز آسترازنکا و در مجموع ۱۳۵۴۶ دوز واکسن وارد استان شده است که در نوبت اول ۷۲۳۸ دوز تزریق شده و در نوبت دوم ۲۱۰۶ تزریق خواهد شد. در ادامه نیز ۳۶۰۰ دوز از واکسن سینو فارم به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تزریق واکسن کرونا در این استان، اظهار داشت: ما واکسیناسیون کادر درمان و گروه‌های آسیب پذیر را داریم و این بحث گروه‌های آسیب پذیر مهم است. در رسانه‌ها گفته شده که در برخی شهرستان‌ها مسئولین و نزدیکان مسئولین خارج از نوبت و سند ملی واکسن زده‌اند و بهتر است برای رفع ابهام و شفاف سازی یک‌نشست خبری برگزار شود و توضیحات لازم داده شود. اعلام می‌کنم اگر در هر شهر و شهرستانی فردی خارج از سیستم‌واکسن دریافت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی افزود: دولت و وزارت بهداشت در تلاش هستند تا زمانی که واکسن داخلی به تولید انبوه برسد، واکسن خارجی وارد می‌شود و این خرید واکسن خارجی یک روند پیچیده و سخت دارد. با همه این‌ها، دولت و وزارت در تلاش هستند که واکسن وارد شود و واکسیناسیون در بحث وسیع انجام گیرد و تا آن زمان که واکسن محدود است و جامعه به این موضوع واکسن حساس است. طبق سند ملی واکسن تزریق شود. در این خصوص باید حتماً شفاف سازی شود، تا ذهن مردم دچار بدگمانی نشود و خبرنگارها و سایت‌های خبری از اطلاعات موثق استفاده کنند.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: من نمی‌خواهم بگویم در زمینه واکسن تخلفی نشده است اما اگر شهرداری، معاون  خود را در لیست واکسن قرار دهد، گناه من نیست و من لیست و اسامی پاکبان‌ها و افراد در نوبت تزریق واکسن را تهیه می‌کنم و آن را در روزنامه‌ها چاپ می‌کنم و این لیست را در اختیار صدا و سیما و سایت‌های خبری قرار می‌دهم و در آینده که گروه‌های دیگر قرار است، واکسینه شوند، لیست افراد را از حراست هر مجموعه می‌گیریم.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات یکی از چالش‌های رو به روی ما است و در این جلسه باید مصوبه‌ای تصویب شود تا این‌ تجمعات کمتر شود و این‌تجمعات هم غیر قانونی است و هم باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود.
استاندار نیز در ادامه صحبت‌های فرماندار بویراحمد، گفت: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس تذکرات لازم به کاندیداها داده شده است و کاندیداها ۲۱ نفر بودند که یک نفر انصراف داده و ۲۰ نفر هستند و باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.
کلانتری به مصوبه‌های ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا در جایگاه مصوبات شورای ملی امینت است و رعایتشان الزامی است. ما در ذیل ستاد ملی هستیم، چنانکه از این مصوبات تخطی شود، طبق قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود. هرکس بخواهد، تجمع راه بیندازد، باید در جلسه شورای تأمین گزارشش داده شود، تا او رد صلاحیت شود و من خودم شخصاً امضا می‌زنم.
وی گفت: تمام فرمانداران در جلسات شورای تأمین این مسائل را به شدت پیگیری کنند و اگر شخصی بخواهد، نشست انتخاباتی زودتر از هنگام و برخلاف قانون اقدام کند. باید گزارش داده شود و به جد با این شخص برخورد می‌شود. تا زمان فرصت تبلیغات صبر کنند و در زمان تبلیغات هم باید مطابق شیوه‌نامه‌ها رفتار کنند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این جلسه ضمن عرض تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) گفتواکسیناسیون یک موضوع خیلی مهم است و کشور ما با وجود تحریم استکباری آمریکا تمام تلاش خودر را برای واردات واکسن انجام داد.
تا پایان این ماه ما شاهد گسترش واکسیناسیون هستیم تا زمانی که واکسن داخلی هم برسد و به یک ایمنی عمومی برسیم. گرچه واکسیناسیون باعث نمی‌شود  که پروتکل‌ها را رها کنیم و یا رعایت نکنیم؛ حتی با وجود واکسن، مبتلا هم داریم و گفته شده که واکسن احتمال مرگ و میر را پایین می‌آورد و واکسن‌ها مادام العمر نیست پس رعایت دستورالعمل‌ها ضروری است. انجام مراحل واکسیناسیون  باید با حضور دوستان رسانه باشد و خبر انعکاس پیدا کند. هرجا هم تخلف بود با او برخورد شود.
کلانتری در ادامه به نمونه گیری در استان گریزی زد و گفت: روی موضوع افزایش تست هدفمند حساس هستیم و افزایش نمونه گیری هدفمند می‌تواند به ما خیلی کمک کند و باید به افزایش سرعت پاسخگویی به تست‌ها به خصوص PCR توجه شود.
استاندار در خصوص قرنطینه افراد مبتلا اینگونه گفت: افرادی هستند که مبتلا هستند ولی شرایط به گونه‌ای نیست که بستری باشند و اگر این افراد باید قرنطینه باشند نباید از خانه و قرنطینه خارج شوند واگر خارج شدند تخلف کردند و باید شناسایی شوند و گزارش داده شوند و با آن‌ها برخورد شود. خروج از قرنطینه ستم به جامعه محسوب می‌شود و این شخص نه به خود نه به دیگران رحم نمی‌کند و با این فردی که رحم ندارد باید برخورد شود.
حسین کلانتری در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی کاندیدها گفت: تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی هم درانتخابات شورا و هم انتخابات میان دوره‌ای مجلس وجود دارد. قانون زمان شروع تبلیغات را مشخص کرده و خارج آن خلاف قانون است و برگزاری تجمعات باعث شیوع ویروس کرونا  می‌شود و این خود نیز غیر قانونی ست و این خلاف در خلاف است. قانون، زمان و شیوه‌ی تبلیغات را مشخص کرده است و به افرادی که در این تجمعات حضور می بایند ظلم می‌شود.
استاندار در ادامه، خبر نگران کننده‌ای در خصوص بیماری کرونا داد گفت: خبر نگران کننده‌ای که باید اعلام کنم این است که ویروس کرونا که از ووهان چین شیوع پیدا کرد. قبل از عید ویروس انگلیسی از غرب کشور وارد شد و وارد خوزستان شد و الان کل کشور درگیر ویروس انگلیسی است و امروز  بحث ویروس هندی مطرح است که بسیار خطرناک‌تر از انگلیسی هست. دولت در خصوص کرونای انگلیسی شدیدترین تدابیر را اعمال کرد، ولی الان کشور درگیر این ویروس است و ما باید نگران ویروس هندی باشیم.
وی افزود: تا زمانی که ما تلاش نکنیم و وضعیت به نارنجی و زرد نرسد، گروه‌های شغلی به غیر ازگروه یک، حق فعالیت ندارند، و ما شکلات افراد و صاحبان مشاغل را می دانیم و اگر  ویروس هندی هم شیوع پیدا کند شرایط خیلی دشوار می‌شود و ما هنوز در پیک کرونا هستیم و از پیک عبور نکردیم.
کلانتری گفت: ما به شدت باید تلاش کنیم که دستورالعمل‌ها را به جد اجرا کنیم تا وضعیت به نارنجی تبدیل شود تا شرایط برای  سایر گروه‌های شغلی بهتر شود. وقتی که گفته می‌شود گروه‌های شغلی حق فعالیت دارند، با رعایت دستورالعمل و فاصله‌ی اجتماعی حق فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: بنده باید صمیمانه تشکر کنم از خانواده‌هایی که در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد که مراسم نماز میت، تشییع و تدفین میت را با رعایت دستورالعمل‌ها انجام می‌دهند تا تجمع صورت نگیرد. اقلیتی هنوز متوجه شرایط و ستمی که به خود و مردم می‌کنند، نیستند. در هر شهرستانی که مراسم غیرمتعارف برگزار شود. مسئولین آن شهرستان و بخش باید پاسخگو باشند، و بگویند چه اقداماتی در جهت پیشگیری و آگاهی انجام دادند و چه اقداماتی در صورت تخلف انجام دادند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما دنبال برخورد با کسی نیستیم، اما اگر کسی یا کسانی شیوه نامه و دستور العمل ها را را رعایت نکنند و جان مردم را به خطر بیندازند. باید برخورد کنیم و در برخورد با هیچ شخص حقیقی و حقوقی تعارف نداریم. کمیته نظارت با دقت رصد کنند و نقاط مثبت و منفی را شناسایی از مثبت‌ها قدردانی و برای منفی‌ها آسیب شناسایی شود. به شدت باید مراقبت کنیم تا امیدوار باشیم با پیک جدید مواجه نشویم. در خصوص شب‌های قدر هم در جلسات آینده در این خصوص صحبت می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
درود برسایت کبنا و و همچنین جناب دکتر کلانتری استاندار محترم وکادر بهداشت و درمان
لطفاً اسامی پاکبان ها وپرسنل شهرداری یاسوج که واکسن دریافت کرده اند وهمچنین تعداد واکسن تحویلی به شهرداری یاسوج اعلام گردد.منتظر اعلام اسامی هستیم .
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1