کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساعتی پیش؛

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام؛ گفتگوهای فنی ادامه دارد

26 فروردين 1400 ساعت 18:41

 نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعتی پیش در گرندهتل وین آغاز شده بود، ساعتی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.


 نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعتی پیش در گرندهتل وین آغاز شده بود، ساعتی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.
به گزارش کبنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، بر این اساس، نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی جهت رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده اند، ادامه خواهند یافت.  نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی  مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.
در ابتدای نشست امروز کمیسیون مشترک، عباس عراقچی رییس هیأت ایرانی، ضمن محکوم کردن خرابکاری اخیر در تاسیسات نطنز و گلایه شدید از واکنش ضعیف کشورهای اروپایی به این حادثه، تأکید کرد که اعضای برجام باید یکصدا و بدون ملاحظات سیاسی، این اقدام را که مصداق تروریسم هسته ای و تخطی فاحش از قوانین بین‌المللی است، محکوم و تقبیح نمایند.
عراقچی تاکید کرد که هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نیست و تاکید دارد که گفت‌وگوها در چارچوبی مشخص و در زمانی قابل قبول انجام گیرد. 
رییس هیات ایران در خصوص آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در کشورمان تصریح کرد که این اقدام در چارچوب حقوق ایران ذیل بند 26 و 36 برجام و با هدف رفع برخی نیازهای کشور در حوزه پزشکی انجام گرفته است.


کد مطلب: 433090

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433090/پایان-نشست-کمیسیون-مشترک-برجام-گفتگوهای-فنی-ادامه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1