کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مهدی روشنفکر: شایسته نیست تالار فرهنگ و‌ هنر یاسوج بعد از ۱۳ سال به حال خودش رها شود

23 فروردين 1400 ساعت 18:41

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طولانی شدن روند اجرایی پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر یاسوج انتقاد کرد.


نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طولانی شدن روند اجرایی پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر یاسوج انتقاد کرد.
به گزارش کبنا و به نقل از دفتر نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تالار فرهنگ و‌ هنر یاسوج سال ۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود ۳ ساله به بهره برداری برسد ولی بعد از ۱۳ سال زیبنده نیست در کنار رود زیبای بشار یک غول آهنی را به حال خودش رها کنند.
وی عنوان کرد: به بهانه چابک سازی ساختار اداری و کوچک تر شدن دستگاه‌های دولتی، سبب شد که مهم ترین و اصلی ترین اداره مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد به تعطیلی کشانده شود تا جایی که نظارت بر کار آموزشگاه‌های آزاد هنری، فرهنگی و سینمایی شهرستان تعطیل و به صفر رسیده که انتظار می‌رود ایجاد و راه‌اندازی این اداره در دستور کار قرار گیرد.
روشنفکر بیان کرد: استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تازه تاسیس مارگون و احداث مجتمع فرهنگی و هنری با توجه به فقر و محرومیت منطقه و همچنین شور نشاط جوانان و نوجوانان و هنرمندان این شهرستان بعنوان یکی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های این شهرستان اجرایی شود.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نظر به جمعیت بالای 30 هزار نفر شهر مادوان (حاشیه شهر یاسوج) می طلبد یک فرهنگسرا از اولویت‌های اصلی و مهم وزارت ارشاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر باشد.
روشنفکر ادامه داد: حمایت فراگیر و تاثیرگذار از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای نشر آثار فاخر خود با توجه به عدم استطاعت و توانایی آنها برای نشر آثار ضروری است.
وی یادآور شد: حمایت بیشتر از نویسندگان استان برای تسهیل در خرید کتاب نیز از خواسته‌های هنرمندان استان از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد است.
 


کد مطلب: 432979

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432979/مهدی-روشنفکر-شایسته-نیست-تالار-فرهنگ-و-هنر-یاسوج-بعد-۱۳-سال-حال-خودش-رها-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1