کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

وقتی میرشکار دو نبش از دورویی و برادرکُشی می‌گوید / تفاوت سید باقر و تاجگردون

3 فروردين 1400 ساعت 13:50

این روزها غلامرضا تاجگردون، خود را به آب و آتش می‌زند و هر گفتار و رفتاری را از ایشان شاهد هستیم تا به هر قیمتی بر روی آنتن رسانه قرار گیرد هدف تاجگردون از رفتن و بودن روی آنتن رسانه، سوار شدن بر افکار مردم می‌باشد تا با تفکر همه فدای ما، ساسان خان را بر کُرسی مجلس بنشاند.و تصویر ایشان به عنوان شاه قلام همچنان روی دیوارهای شهر باشد.


این روزها غلامرضا تاجگردون، خود را به آب و آتش می‌زند و هر گفتار و رفتاری را از ایشان شاهد هستیم تا به هر قیمتی بر روی آنتن رسانه قرار گیرد  هدف تاجگردون از رفتن و بودن روی آنتن رسانه، سوار شدن بر افکار مردم می‌باشد تا با تفکر همه فدای ما، ساسان خان را بر کُرسی مجلس بنشاند.و تصویر ایشان به عنوان غلام همچنان روی دیوارهای شهر باشد.
از جمله تلاش‌های غلامرضا تاجگردون برای رفتن و بودن روی آنتن می‌توان به تقابل‌های منطقه‌ای با بویراحمد و کهگیلویه، سوءاستفاده از هیجان‌زدگی، تندوری و اشتباهات امثال هدایت‌خواه و فرزند ایشان یا جناب خورشیدی ها، بازی با احساسات مردم با آهنگ‌ها و فیلم‌های احساسی تا برنو به دست شدن و کوه‌نشینی و کوهنوردی و برادرکُش خطاب کردن دو نماینده دیگر استان در مجلس اشاره نمود و اخیراً نیز اذعان داشته‌اند که افزایش قیمت بنزین در نهادی متشکل از سه نهاد حاکمیتی صورت گرفته، نهاد فوق‌الذکر به نظام مقدس اسلامی آسیب زده، شورای عالی هماهنگی اقتصادی در افزایش قیمت بنزین کاره‌ای نبوده‌ و در این بین از دورویی برخی نمایندگان چپ و راست همچون وکیلی‌، مطهری‌، پژمانفر و فراهانی رونمایی کرده است. استدلال غلامرضا تاجگردون این است که افراد فوق در کمیسیون تلفیق موافق افزایش بودند ولی در شورای اقتصادی مخالف افزایش قیمت شدند!
       
باید از جناب تاجگردون پرسید اینکه افراد مذکور که توسط شما دورو نام‌گذاری شده‌اند، از تصمیم خود در کمیسیون تلفیق عقب نشینی نمودند؛ یعنی نظر خود را نسبت به نظر گذشته در کمیسیون تلفیق برای افزایش قیمت تغییر داده‌اند، دقیقا چه شباهتی با دورویی دارد؟ وقتی یک نماینده از تصمیم خویش به دلایل مختلف در آن برهه، از مشکلات اقتصادی گرفته تا ترس از شرایط امنیتی، پشیمان گردد، آیا به معنای دورو بودن است؟اتفاقا بازگشت از اشتباه نشان از شجاعت دارد نه دوریی و حماقت!!و یکی از مشکلات بزرگ ما در جمهوری اسلامی این بوده که بسیاری از بزرگان سیاسی ما شجاعت پذیرش اشتباه و عدرخواهی از ملت را نداشته اند!
اما از جناب تاجگردون باید چند سوال پرسید و از مردم شریف و صادق هم استانی که متاسفانه  برخی از سیاسیون هم استانی، همان نسخه‌ای را که در مقابل برخی سیاسیون مکار پایتخت‌نشین می‌پیچانند در مقابل این مردم صادق نیز همانگونه رفتار می‌کنند، تقاضا نمایم وجدان خویش را قاضی قرار دهند و قضاوت نمایند:
۱_ جناب تاجگردون، نوشدارو بعد از مرگ سهراب چه فایده دارد؟ چرا حالا باید بگویید در موضوع گرانی بنزین چه اتفاقی افتاده است؟ و ما آخر نفهمیدیم چون شما قهرمان زاگرس بودید تصمیم به حذف شما گرفتند یا پرونده‌سازی رقبای سنتی اصولگرای گچسارانی دلیل استارت این کار بود؟ یا به گفته امروز شما، در آن جلسه قیمت‌گذاری بنزین استارت رد صلاحیت شما زده شد؟
۲_ جناب تاجگردون، آیا شما این‌همه با آرای اصلاح‌طلبان تاج بر سر گذاشتید اما به گفته بسیاری از مردم در اختیار عده خاصی از اطرافیان بودید و نخبگان و فعالان نجیب اصلاحات در صفوف عقب جای گرفتند، نشان از برادرکشی شما در جریان اصلاحاتِ استان به ویژه گچساران و باشت نیست؟
۳_ جناب تاجگردون، آیا اینکه شما کوچک تا بزرگ اصلاحات گچساران و باشت را پله می‌کنید تا به قدرت برسید اما به گفته جناب نبویان نماینده اصولگرای تهران، در جلسه خصوصی به ایشان گفته‌اید من اصلاح‌طلب نیستم و سَمت شما اصولگراها قرار دارم، نشان دورویی و سلطان دونبشی بودن شما در عالم سیاست تا به امروز نبوده است؟
۴_ جناب تاجگردون، آیا در تقسیم منابع و فرصت‌ها در گچساران و باشت، شما عدالت و حقوق برادری را با برادرکشی ضایع کرده‌اید؟ یا بر اساس برخی ادعاها، در زمان رد اعتبار نامه شما لوله‌های آب و منابع را به سمت خاصی هدایت می‌کردید و اینگونه در حوزه انتخابیه خود برادرکشی کرده‌اید؟
۵_ جناب تاجگردون، مگر سال ۹۶ فریاد وامصیبتا و اعوذُ بالله من الشیطان الرجیم سر نمی‌دادید که حاضر نیستید با ابراهیم رئیسی به بهشت هم بروید اما یکی از همکاران شما اشتباه نکنم جناب امیرآبادی در کمیسیون بودجه مدعی بودند شما به همین تفکرات و اشخاص اصولگرا، در کمیسیون برنامه و بودجه حال اساسی می‌دادید و دائماً در حال شل کردن سر کیسه بودجه و بیتالمال بودید؟ آیا این رفتار متناقض شما اصل دورویی و دونبشی بودن و فریب مردم نیست؟
۶_ جناب تاجگردون، آیا یک مرتبه تا به امروز به واژه برادری و برابری فکر کرده‌اید؟ آیا نخبه‌های گچساران و باشت و آنهایی که سرشان به تنشان می‌ارزد حقشان با انتصابات و استخدامی‌های رابطه‌ای در دوران شما ضایع گردیده است؟ اگر مردم بگویند بسیاری از نخبگان حقشان در زمان شما به دلیل دخالت‌های شما یا تیم شما ضایع گردیده، آیا این به معنای بالاترین درجه برادرکشی و خیانت به تاریخ یک منطقه نیست؟
۷_ جناب تاجگردون، شما که اصول گرایان سنتی روبه‌روی خویش را به ابزار قرار دادن دین، ولایت و شهدا محکوم می‌کردید چه شد که در زمان رد اعتبارنامه، از آن‌همه تصویر و فیلم مربوط به ولایت رونمایی کردید؟ فیلم‌ها و تصاویر زیر خاکی و عتیقه‌ای که احتمالاً دستگاههای مربوطه نیز از آنان بی‌خبر بودند.ایا این حرکت شما مصداق دو رویی نبوده است.
۸_ جناب تاجگردون، مگر شما و تیم رسانه‌ای به قول معروف لری «یک کلا صد کلای شما»، گوش فلک را پاره نمی‌کردید که اصحاب قدرت در پایتخت دست به دست هم داده‌اند تا فرزند قهرمان زاگرس را کنار بزنند، حالا چه شده که برادر خویش را به شیوه امپراطوری های قرون وسطی به میدان آورده‌اید؟
آیا اصحاب قدرت تغییر کرده‌اند یا اینکه ساسان خان تاجگردون زاگرسی نیست؟ یا یقین دارید چون ایشان فرزند لیش( ضعیف) زاگرس است خطری ایشان را تهدید نمی‌کند؟
۹_ جالبتر اینکه جناب تاجگردون شما جسارات امثال وکیلی در عقب گرد از یک تصمیم اشتباه، در آن برهه را دورویی نام گذاشته‌اید از شما سوال میپرسم مگر بر اساس اصول سیاسی شما جناب وکیلی برادر شما نیست که اینگونه با تهمت و توهین، چنین برادر کشی سیاسی را در دستور کار خویش قرار داده اید بر اساس توهمات شما این حرکت شما در قبال جناب وکیلی نیز نوعی برادر کشیست.
۱۰_ اما و اما جناب تاجگردون شاهنشاه همه فن حریف و برنو به دست، جناب وکیلی زمانی که به حمایت شورای نگهبان احتیاج داشت و اتفاقا شورای نگهبان با ایشان تقابلی هم نداشتند بارها  از شورای نگهبان ترسی به جای خداترسی در راهروهای مجلس گفتند اما شمادر روز فرستادن پرونده شما به کمیسیون تحقیق و شعبه سوم از طریق مجلس، خطاب به جناب قالیباف فرمودید در عدالت خواهی و عدالت طلبی شما اعضای هیات رییسه کوچکترین تردیدی ندارم اما بعدها چه نقدها که خطاب به هیات رییسه نداشتید شما خود قضاوت کنید رفتار کدام یک بیشتر به دو نبشی بودن و دورویی شباهت دارد؟
۱۱_جناب تاجگردون از برادر کُشی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفته اید یک لحظه تامل کنید ایا اجازه ندادن به دیگر جوانان این استان و به ویژه گچساران و باشت برای حضور در میدان سیاسی و پافشاری بر حضور برادر خود جناب ساسان خان تاجگردون اوج برادر کشی وسلاخی کردن برابری و برادری در گچساران و باشت نیست؟ یا شاید چون به خلوت میروید ژنتیک را فقط شرط برادری میدانید؟
۱۲_ جناب تاجگردون، شاید میخواهید بعد از رد اعتبار خویش مانند سید باقر سهم بالایی از قلب‌ مردم را تسخیر کنید و به قهرمان پهلوان داستان تبدیل شوید اما بیراهه میروید فرق امثال شما و امثال سید باقر موسوی برای جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه جوانان اصلاحات در این است که امروز مردم از فعالیت‌ها و زد و بند سیاسی و زیرکی شما حتی اگر اشتباه باشد یاد می‌کنند اما برای مردم، ضمن  تحسین  فعالیت‌های سید باقر، از ایشان شجاعت، یک رنگی و یک راه ورسم به یادگار مانده است.  
سید باقر نه کسی ادعا میکرد که لوله‌ای را به سمت زمین‌هایش منحرف کرده است! نه شایعه تصاحب زمینی به دست ایشان مطرح شد! نه خود را میرشکار یک منطقه و طایفه نامید تا مردم را نادان فرض کند و با تفرقه افکنی و تقابل، احساسات آنان را به  بازی بگیرد!
سید باقر موسوی در حوزه انتخابیه‌ی خویش بیشتر خود را هزینه مناطقی کرد که نه زادگاهش بود، نه نسبت سببی و نسبی با آنان داشت و نه وابستگانش در آن مناطق زمینی داشتند یا سرمایه گذاری کرده بودند!
وابستگان نسبی و سببی سید  باقر موسوی بدون کوچکترین توقعی، غریب‌ترین و مظلوم‌ترین افراد در زمان ایشان بودند تا با میدان دادن به دیگر طوایف بویراحمد و  گذشت خویش در کنار ایشان، نام نیکی از خود در تاریخ بویراحمد به ثبت برسانند.
سید باقر نه تفنگی در دست جوانان دیارش گذاشت تا تهدیدی علیه رقیب هم منطقه‌ای خویش و فتنه‌ای در میان طوایف بویراحمد باشد!! سید باقر هیچ‌گاه تشنه هیچ پیشوندی نبود، نه پیشوند مدرک تحصیلی تقلبی دکتری و نه میرشکار خواندن خود!!
سید باقر در زمانی که نه رسانه‌ای برای فریب افکار عمومی بود و نه لنز دوربینی برای خودنمایی، در ارتفاعات لوداب و مارگون سیمان بر دوش می‌گرفت تا عاشقانه خدمت نماید!! سید باقر به جوانان استان درس یکرنگی و شجاعت با مردم را داد تا جوانان این دو مورد را فدای سفره  نان و جایگاه نکنند.
 مهمترین برتری سید باقر به شما در این بود که اگرچه در آن موضوع معروف مجلس ششم اشتباه کرد و شاهد برخی تندروی ها از ایشان بودیم، اما دقیقاً همان بود که می‌گفت و همان کرد که نشان می‌داد!! نه اینکه پیش چشم جوانان ادعا کند با فلان تفکر به بهشت نمی‌رود و آن‌ها را بالقوه و اماده  شورش خیابانی کند اما در تهران به کام همان تفکر هر پشتک وارویی روی تشک سیاسی آنان بزند تا آنان لذت ببرند و به قول خمو فیس ایشان را بکنند!!
البته می‌توانید طبق معمول به تیم رسانه‌ای خویش بگویید بهترین فرصت است تا همین قیاس بنده با سید باقر را پر رنگ کنید، تو آن را تقابل با بویراحمد تفسیر کنید بازهم احساسات پاک مردم گچساران و باشت را به بازی بگیرید!! اما به شما که حداقل برای به بردگی گرفتن احساسات بویراحمدی‌های گچساران و باشت، همیشه به بویراحمدی بودن را مشدد تلفظ میکنید پیشنهاد می‌دهم برخی از ویژگی‌های شاخص سید باقر به ویژه یک رنگی و شجاعت ایشان را در این سال‌های پایانی عمر سیاسی خود الگو قرار دهید.
سید باقر اگرچه مانند شما ریشه‌ای بویراحمدی ندارد اما خود امروز به ریشه‌ای برای بویراحمد و استان تبدیل شده و به جای اینکه فضای سیاسی و تاریخ بویراحمد و استان به ایشان ارزش ببخشد، عملکرد ایشان بوده که به فضای سیاسی بویراحمد و استان، ارزش و وزن بخشیده است. شاید بتوان فضای سیاسی_اجتماعی استان را به ساختاری تشبیه کرد که صداقت و شجاعت و تواضع را مهمترین عوامل ماندگاری کارگزارش معرفی کرده است و سید باقر به دلیل شجاعت و صداقت کم نظیرش و تواضعش در مقابل مردم، توسط این ساختار، به کارگزاری ماندگار تبدیل گردید پس پیشنهاد میدهم جناب تاجگردون شما نیز برای ماندگاری و نیک نامی بهتر، از اسب تک روی و تکبر پیاده شوید و صادقانه در کنار مردم باشید انگاه طعم خوش قدرت واقعی که تسخیر قلب‌های مردم می باشد نه تسخیر مناصب قدرت، را خواهید چشید.
ضمن تبریک عید نوروز، برای شما و همه برادران سیاسی این سرزمین  ارزوی تحولی دورنی و  طول عمر با عزت داریم.
-----------------------------------------------

جان‌محمد وطن پرست
۱۴۰۰/۰۱/۰۳


کد مطلب: 432335

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432335/وقتی-میرشکار-دو-نبش-دورویی-برادرک-شی-می-گوید-تفاوت-سید-باقر-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1