تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۳۲۳۳۵
یادداشت؛

وقتی میرشکار دو نبش از دورویی و برادرکُشی می‌گوید / تفاوت سید باقر و تاجگردون

۵۸
۵
وقتی میرشکار دو نبش از دورویی و برادرکُشی می‌گوید / تفاوت سید باقر و تاجگردون
کبنا ؛این روزها غلامرضا تاجگردون، خود را به آب و آتش می‌زند و هر گفتار و رفتاری را از ایشان شاهد هستیم تا به هر قیمتی بر روی آنتن رسانه قرار گیرد  هدف تاجگردون از رفتن و بودن روی آنتن رسانه، سوار شدن بر افکار مردم می‌باشد تا با تفکر همه فدای ما، ساسان خان را بر کُرسی مجلس بنشاند.و تصویر ایشان به عنوان غلام همچنان روی دیوارهای شهر باشد.
از جمله تلاش‌های غلامرضا تاجگردون برای رفتن و بودن روی آنتن می‌توان به تقابل‌های منطقه‌ای با بویراحمد و کهگیلویه، سوءاستفاده از هیجان‌زدگی، تندوری و اشتباهات امثال هدایت‌خواه و فرزند ایشان یا جناب خورشیدی ها، بازی با احساسات مردم با آهنگ‌ها و فیلم‌های احساسی تا برنو به دست شدن و کوه‌نشینی و کوهنوردی و برادرکُش خطاب کردن دو نماینده دیگر استان در مجلس اشاره نمود و اخیراً نیز اذعان داشته‌اند که افزایش قیمت بنزین در نهادی متشکل از سه نهاد حاکمیتی صورت گرفته، نهاد فوق‌الذکر به نظام مقدس اسلامی آسیب زده، شورای عالی هماهنگی اقتصادی در افزایش قیمت بنزین کاره‌ای نبوده‌ و در این بین از دورویی برخی نمایندگان چپ و راست همچون وکیلی‌، مطهری‌، پژمانفر و فراهانی رونمایی کرده است. استدلال غلامرضا تاجگردون این است که افراد فوق در کمیسیون تلفیق موافق افزایش بودند ولی در شورای اقتصادی مخالف افزایش قیمت شدند!
       
باید از جناب تاجگردون پرسید اینکه افراد مذکور که توسط شما دورو نام‌گذاری شده‌اند، از تصمیم خود در کمیسیون تلفیق عقب نشینی نمودند؛ یعنی نظر خود را نسبت به نظر گذشته در کمیسیون تلفیق برای افزایش قیمت تغییر داده‌اند، دقیقا چه شباهتی با دورویی دارد؟ وقتی یک نماینده از تصمیم خویش به دلایل مختلف در آن برهه، از مشکلات اقتصادی گرفته تا ترس از شرایط امنیتی، پشیمان گردد، آیا به معنای دورو بودن است؟اتفاقا بازگشت از اشتباه نشان از شجاعت دارد نه دوریی و حماقت!!و یکی از مشکلات بزرگ ما در جمهوری اسلامی این بوده که بسیاری از بزرگان سیاسی ما شجاعت پذیرش اشتباه و عدرخواهی از ملت را نداشته اند!
اما از جناب تاجگردون باید چند سوال پرسید و از مردم شریف و صادق هم استانی که متاسفانه  برخی از سیاسیون هم استانی، همان نسخه‌ای را که در مقابل برخی سیاسیون مکار پایتخت‌نشین می‌پیچانند در مقابل این مردم صادق نیز همانگونه رفتار می‌کنند، تقاضا نمایم وجدان خویش را قاضی قرار دهند و قضاوت نمایند:
۱_ جناب تاجگردون، نوشدارو بعد از مرگ سهراب چه فایده دارد؟ چرا حالا باید بگویید در موضوع گرانی بنزین چه اتفاقی افتاده است؟ و ما آخر نفهمیدیم چون شما قهرمان زاگرس بودید تصمیم به حذف شما گرفتند یا پرونده‌سازی رقبای سنتی اصولگرای گچسارانی دلیل استارت این کار بود؟ یا به گفته امروز شما، در آن جلسه قیمت‌گذاری بنزین استارت رد صلاحیت شما زده شد؟
۲_ جناب تاجگردون، آیا شما این‌همه با آرای اصلاح‌طلبان تاج بر سر گذاشتید اما به گفته بسیاری از مردم در اختیار عده خاصی از اطرافیان بودید و نخبگان و فعالان نجیب اصلاحات در صفوف عقب جای گرفتند، نشان از برادرکشی شما در جریان اصلاحاتِ استان به ویژه گچساران و باشت نیست؟
۳_ جناب تاجگردون، آیا اینکه شما کوچک تا بزرگ اصلاحات گچساران و باشت را پله می‌کنید تا به قدرت برسید اما به گفته جناب نبویان نماینده اصولگرای تهران، در جلسه خصوصی به ایشان گفته‌اید من اصلاح‌طلب نیستم و سَمت شما اصولگراها قرار دارم، نشان دورویی و سلطان دونبشی بودن شما در عالم سیاست تا به امروز نبوده است؟
۴_ جناب تاجگردون، آیا در تقسیم منابع و فرصت‌ها در گچساران و باشت، شما عدالت و حقوق برادری را با برادرکشی ضایع کرده‌اید؟ یا بر اساس برخی ادعاها، در زمان رد اعتبار نامه شما لوله‌های آب و منابع را به سمت خاصی هدایت می‌کردید و اینگونه در حوزه انتخابیه خود برادرکشی کرده‌اید؟
۵_ جناب تاجگردون، مگر سال ۹۶ فریاد وامصیبتا و اعوذُ بالله من الشیطان الرجیم سر نمی‌دادید که حاضر نیستید با ابراهیم رئیسی به بهشت هم بروید اما یکی از همکاران شما اشتباه نکنم جناب امیرآبادی در کمیسیون بودجه مدعی بودند شما به همین تفکرات و اشخاص اصولگرا، در کمیسیون برنامه و بودجه حال اساسی می‌دادید و دائماً در حال شل کردن سر کیسه بودجه و بیتالمال بودید؟ آیا این رفتار متناقض شما اصل دورویی و دونبشی بودن و فریب مردم نیست؟
۶_ جناب تاجگردون، آیا یک مرتبه تا به امروز به واژه برادری و برابری فکر کرده‌اید؟ آیا نخبه‌های گچساران و باشت و آنهایی که سرشان به تنشان می‌ارزد حقشان با انتصابات و استخدامی‌های رابطه‌ای در دوران شما ضایع گردیده است؟ اگر مردم بگویند بسیاری از نخبگان حقشان در زمان شما به دلیل دخالت‌های شما یا تیم شما ضایع گردیده، آیا این به معنای بالاترین درجه برادرکشی و خیانت به تاریخ یک منطقه نیست؟
۷_ جناب تاجگردون، شما که اصول گرایان سنتی روبه‌روی خویش را به ابزار قرار دادن دین، ولایت و شهدا محکوم می‌کردید چه شد که در زمان رد اعتبارنامه، از آن‌همه تصویر و فیلم مربوط به ولایت رونمایی کردید؟ فیلم‌ها و تصاویر زیر خاکی و عتیقه‌ای که احتمالاً دستگاههای مربوطه نیز از آنان بی‌خبر بودند.ایا این حرکت شما مصداق دو رویی نبوده است.
۸_ جناب تاجگردون، مگر شما و تیم رسانه‌ای به قول معروف لری «یک کلا صد کلای شما»، گوش فلک را پاره نمی‌کردید که اصحاب قدرت در پایتخت دست به دست هم داده‌اند تا فرزند قهرمان زاگرس را کنار بزنند، حالا چه شده که برادر خویش را به شیوه امپراطوری های قرون وسطی به میدان آورده‌اید؟
آیا اصحاب قدرت تغییر کرده‌اند یا اینکه ساسان خان تاجگردون زاگرسی نیست؟ یا یقین دارید چون ایشان فرزند لیش( ضعیف) زاگرس است خطری ایشان را تهدید نمی‌کند؟
۹_ جالبتر اینکه جناب تاجگردون شما جسارات امثال وکیلی در عقب گرد از یک تصمیم اشتباه، در آن برهه را دورویی نام گذاشته‌اید از شما سوال میپرسم مگر بر اساس اصول سیاسی شما جناب وکیلی برادر شما نیست که اینگونه با تهمت و توهین، چنین برادر کشی سیاسی را در دستور کار خویش قرار داده اید بر اساس توهمات شما این حرکت شما در قبال جناب وکیلی نیز نوعی برادر کشیست.
۱۰_ اما و اما جناب تاجگردون شاهنشاه همه فن حریف و برنو به دست، جناب وکیلی زمانی که به حمایت شورای نگهبان احتیاج داشت و اتفاقا شورای نگهبان با ایشان تقابلی هم نداشتند بارها  از شورای نگهبان ترسی به جای خداترسی در راهروهای مجلس گفتند اما شمادر روز فرستادن پرونده شما به کمیسیون تحقیق و شعبه سوم از طریق مجلس، خطاب به جناب قالیباف فرمودید در عدالت خواهی و عدالت طلبی شما اعضای هیات رییسه کوچکترین تردیدی ندارم اما بعدها چه نقدها که خطاب به هیات رییسه نداشتید شما خود قضاوت کنید رفتار کدام یک بیشتر به دو نبشی بودن و دورویی شباهت دارد؟
۱۱_جناب تاجگردون از برادر کُشی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفته اید یک لحظه تامل کنید ایا اجازه ندادن به دیگر جوانان این استان و به ویژه گچساران و باشت برای حضور در میدان سیاسی و پافشاری بر حضور برادر خود جناب ساسان خان تاجگردون اوج برادر کشی وسلاخی کردن برابری و برادری در گچساران و باشت نیست؟ یا شاید چون به خلوت میروید ژنتیک را فقط شرط برادری میدانید؟
۱۲_ جناب تاجگردون، شاید میخواهید بعد از رد اعتبار خویش مانند سید باقر سهم بالایی از قلب‌ مردم را تسخیر کنید و به قهرمان پهلوان داستان تبدیل شوید اما بیراهه میروید فرق امثال شما و امثال سید باقر موسوی برای جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه جوانان اصلاحات در این است که امروز مردم از فعالیت‌ها و زد و بند سیاسی و زیرکی شما حتی اگر اشتباه باشد یاد می‌کنند اما برای مردم، ضمن  تحسین  فعالیت‌های سید باقر، از ایشان شجاعت، یک رنگی و یک راه ورسم به یادگار مانده است.  
سید باقر نه کسی ادعا میکرد که لوله‌ای را به سمت زمین‌هایش منحرف کرده است! نه شایعه تصاحب زمینی به دست ایشان مطرح شد! نه خود را میرشکار یک منطقه و طایفه نامید تا مردم را نادان فرض کند و با تفرقه افکنی و تقابل، احساسات آنان را به  بازی بگیرد!
سید باقر موسوی در حوزه انتخابیه‌ی خویش بیشتر خود را هزینه مناطقی کرد که نه زادگاهش بود، نه نسبت سببی و نسبی با آنان داشت و نه وابستگانش در آن مناطق زمینی داشتند یا سرمایه گذاری کرده بودند!
وابستگان نسبی و سببی سید  باقر موسوی بدون کوچکترین توقعی، غریب‌ترین و مظلوم‌ترین افراد در زمان ایشان بودند تا با میدان دادن به دیگر طوایف بویراحمد و  گذشت خویش در کنار ایشان، نام نیکی از خود در تاریخ بویراحمد به ثبت برسانند.
سید باقر نه تفنگی در دست جوانان دیارش گذاشت تا تهدیدی علیه رقیب هم منطقه‌ای خویش و فتنه‌ای در میان طوایف بویراحمد باشد!! سید باقر هیچ‌گاه تشنه هیچ پیشوندی نبود، نه پیشوند مدرک تحصیلی تقلبی دکتری و نه میرشکار خواندن خود!!
سید باقر در زمانی که نه رسانه‌ای برای فریب افکار عمومی بود و نه لنز دوربینی برای خودنمایی، در ارتفاعات لوداب و مارگون سیمان بر دوش می‌گرفت تا عاشقانه خدمت نماید!! سید باقر به جوانان استان درس یکرنگی و شجاعت با مردم را داد تا جوانان این دو مورد را فدای سفره  نان و جایگاه نکنند.
 مهمترین برتری سید باقر به شما در این بود که اگرچه در آن موضوع معروف مجلس ششم اشتباه کرد و شاهد برخی تندروی ها از ایشان بودیم، اما دقیقاً همان بود که می‌گفت و همان کرد که نشان می‌داد!! نه اینکه پیش چشم جوانان ادعا کند با فلان تفکر به بهشت نمی‌رود و آن‌ها را بالقوه و اماده  شورش خیابانی کند اما در تهران به کام همان تفکر هر پشتک وارویی روی تشک سیاسی آنان بزند تا آنان لذت ببرند و به قول خمو فیس ایشان را بکنند!!
البته می‌توانید طبق معمول به تیم رسانه‌ای خویش بگویید بهترین فرصت است تا همین قیاس بنده با سید باقر را پر رنگ کنید، تو آن را تقابل با بویراحمد تفسیر کنید بازهم احساسات پاک مردم گچساران و باشت را به بازی بگیرید!! اما به شما که حداقل برای به بردگی گرفتن احساسات بویراحمدی‌های گچساران و باشت، همیشه به بویراحمدی بودن را مشدد تلفظ میکنید پیشنهاد می‌دهم برخی از ویژگی‌های شاخص سید باقر به ویژه یک رنگی و شجاعت ایشان را در این سال‌های پایانی عمر سیاسی خود الگو قرار دهید.
سید باقر اگرچه مانند شما ریشه‌ای بویراحمدی ندارد اما خود امروز به ریشه‌ای برای بویراحمد و استان تبدیل شده و به جای اینکه فضای سیاسی و تاریخ بویراحمد و استان به ایشان ارزش ببخشد، عملکرد ایشان بوده که به فضای سیاسی بویراحمد و استان، ارزش و وزن بخشیده است. شاید بتوان فضای سیاسی_اجتماعی استان را به ساختاری تشبیه کرد که صداقت و شجاعت و تواضع را مهمترین عوامل ماندگاری کارگزارش معرفی کرده است و سید باقر به دلیل شجاعت و صداقت کم نظیرش و تواضعش در مقابل مردم، توسط این ساختار، به کارگزاری ماندگار تبدیل گردید پس پیشنهاد میدهم جناب تاجگردون شما نیز برای ماندگاری و نیک نامی بهتر، از اسب تک روی و تکبر پیاده شوید و صادقانه در کنار مردم باشید انگاه طعم خوش قدرت واقعی که تسخیر قلب‌های مردم می باشد نه تسخیر مناصب قدرت، را خواهید چشید.
ضمن تبریک عید نوروز، برای شما و همه برادران سیاسی این سرزمین  ارزوی تحولی دورنی و  طول عمر با عزت داریم.
-----------------------------------------------

جان‌محمد وطن پرست
۱۴۰۰/۰۱/۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما

وطن
Iran, Islamic Republic of
آقای وطن پرست؛ دهها بار در مجالس آقای سید باقر موسوی بودم و مدام از گرمسیر و سردسیر صحبت کردند
اینقدر بی منطق قضاوت نکنید و همین تفسیر برای بقیه موارد
به آقای تاجگردون و مردم منطقه ظلم شدید نیازی به تفاسیر من درآوردی نیست
والسلام
وطن دوستان گچساران و باشت
وطن
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز
جناب موسوی هر زمان که احساس میکردند تاجگردون در حال سوءاستفاده از جایگاه خویش بودند بر علیه ایشان موضع گرفتند اما پیشنهاد میدهم شما امروز با ایشان هم صحبت شوید ببینید تا چه اندازه نسبت به مرزبندی مخالفت دارند.
درود بر شرافت و نجابت و شجاعت مردم گچساران.
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
ایشون واقعا با پافشاری بر برادر خود ابروی سیاسی خود را خواهد ریخت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
چه نخبگانی در گچساران سلاخی نشدا اند الان دم از برادرکشی میزنید جناب تاجگردون
رضا
Iran, Islamic Republic of
تکبر و غرور عامل سقوط محمد رضا شد تاجگردون که جای خود دارد
محندرضا
Iran, Islamic Republic of
بسیار علی
زمه!
Iran, Islamic Republic of
آخ سی نویسنده زبردست جریان ندای وحدت که گرفتار برخی جاهلان ندای وحدت شده و گمنام مانده!
عالی نوشتی برادر. حیف تو ک گرفتار رویه‌ها، نگرش‌ها و افکار غلط در جریان ندای وحدت شدی.
از مقایسه تاجگردون و سیدباقر بسی لذت بردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جناب آقای وطن‌پرست.
انصافاً حقته در مجلس باشی.
دیلگون بی‌دلبر
Iran, Islamic Republic of
دو تا یادداشت در نقد تاجگردون نوشتی، هردوتا عالی بود. درود بر جوانان بااستعداد، مظلوم، گمنام و منزوی ندای وحدت.
دارتِنِکو
Iran, Islamic Republic of
شما که اینقدر خوب و با آگاهی کامل آقای تاجگردون رو مورد نقد قرار می‌دهید، چرا درباره بی‌عدالتی‌ها در جریان ندای وحدت سکوت کردید؟
Iran, Islamic Republic of
گچساران هرگز نماينده اي به توانمندي ناج گردون نخواهد داشت.بايدمنصف باشيد.
Iran, Islamic Republic of
هزاران هزار نماینده استان خمو بفرسته مردی مثل تاج نمیفرسته،زنده باد تاج،ما مردم گچ تا یه ذره جون دربدن داریم با تاج هستیم وخواهیم ماند،اینبار به امید خدا تاج سوم خواهد رفت به مجلس
روزبه
Romania
واقعا بی انصافی و شاید گفت بی وجدانی هست که یه عده خدمات بیش از اندازه تاجگردون به نور چشمیها . به اکثر مردم را میبینند اما باز سکوت کرده و بیشتر موقع از نماینده سابق خارج از چارچوب عقل و متطق دفاع میکنند..
Iran, Islamic Republic of
درود
احسنت
Iran, Islamic Republic of
واقعیت ها رو به صورت شفاف و گویا در این مطلب بیان کرده
خیابان تختی
Iran, Islamic Republic of
مگر تک مهاجم تیم محتوای ندای وحدت بتونه پاسخ تاجگردون رو بده. آقای وطن پرست ممنون که اشتباهات و حفره‌های تاجگردون را آشکار ساختید
زریر
Iran, Islamic Republic of
دست وپازدن این روزهای تاجگردون یادآور ضرب المثل .است
آخه خجالت وبی شرمی حدی دارد
نگران تاجگردون شدم/ خدا بهش رحم کند
Iran, Islamic Republic of
نگران خودت باش. تاجگردون نیازی به نگرانی امثال جنابعالی نداره
Iran, Islamic Republic of
کدوم تک مهاجم. یه مهاجم بدون تیم معنایی نداره. البته مشخص تیم حذف تاجگردون. کلا دلتون به این حرفا خوش نکنید یه بار دیگه پای صندوق همه چیز و روشن میکنیم براتون
Iran, Islamic Republic of
سی باقر همیشه ضد گرمسیری بوده
وکیلی یک پروژه راه از وزیر راه گرفت و بلافاصله رای ش را در استیضاح پس گرفت
محله بنگرو
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی چه گفتی
Iran, Islamic Republic of
اول و آخر حرفت همه تناقض بود
Iran, Islamic Republic of
تو کی باشی که داری حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
میشه اشتباهات آقای هدایتخواه و فرزندش را شفاف اعلام کنی؟؟؟
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما، حرف دل مردم را زدید.
Iran, Islamic Republic of
چقد حساب شده اطرافیان آقای وکیلی پای سید باقر به این بحث باز کردند. بابا سید باقر هم شما رو قبول نداره
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج گردون.....
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت..
عالی گفتی
همت
Iran, Islamic Republic of
یه مشت چرت و پرت نوشتی برا خودت!!!
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاجگردون.... هر ایرادی که داشته باشه اما این کجا و آن کجا....قیاس مع الفارق والسلام
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون فقط ی کلام .خفت دیگه میخوای چطور باشه !!!!
.فقط برو نا بیشنر ازاین خوار و ذلیل نشدی
بویر احمد
Germany
با سلام .در متن مورد اشاره دو موضوع مطرح گردید که باید منصفانه طرح عقیده شود موضوع اول اینکه تاجگردون می گوید در کمیسیون تلفیق آقای وکیلی نسبت به طرح گرانی بنزین اظهار موافقت داشتند با توجه به شواهد باید درست باشد.موضوع دوم قیاس بین آقای موسوی و تاجگردون اشاره شده که صداقت ، شجاعت و یک رو بودن آقای موسوی برای همه ما قابل فهم میباشد وبا وجود اینکه هیچ گونه مسئولیتی ندارند ولی همچنان محبوب دلهای مردم این دیار میباشند.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
در جواب نویسنده کامنت ها که حتما همه را یکی نوشته است .اگر گچسارانی نیستید حسادت میکنید و اگر گچسارانی باشی به این طرز تفکر و این همه بی انصافی باید تاسف خورد . یعنی هنوز هم باور نکرده اید در نبود تاجگردون دیگر نمایندگان استان که حتی در کمیسیونهای مجلس اونها را قبول نکردند چگونه برای گچساران و باشت شاخ و شونه میکشند ؟ قبول کن که منافع شما با منافع گچساران متفاوت است .
Iran, Islamic Republic of
عشقی باشید.(وطن)
مخلص کلام این تحرکات غلام فرار روبه جلویی است برای پوشش تخلفات عدیده اش...
برادر کشی را تو انجام دادی آقای تاجگردون که هر نخبه ای در سطح ملی پتانسیل رویش داشت با تبر ریشه اش را زدی امثال افشانی ها تقوی ها غریب پور ها .ووو
الکی خودت را بزرگ نکن وبدان بویراحمدی ها تاریخ سیاسی این استان را رقم زده اند وتو در مقابل اوازه مردان سیاس اش یک الف بچه محسوب میشوی
Iran, Islamic Republic of
ای.مردم.استان....نه.میرشکاربودن.نه.تفگچین.بودن .وهیچ.ربطی.به.ایل.باشت.باوی.ندارند.به.تاریه.استان.مراجعه.کنید.هیچ.نامی.از.طابقیه.این.خخانواده.نیست..بروید.تتاریخ.. استان رابخونید با تشکر.باشتی.
کلا کرو
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده محترم که نام و شهرت تان غیرواقعی و البته مستعار می باشد، اینهمه صغری کبری چیدن که آخرش یکی دیگر را قهرمان و بزرگ و مهم و جریان ساز معرفی کنید، ولی ما جوانان بویراحمدی هرگز هرگز هرگز خیانت جناب سید باقر را فراموش نکرده و نخواهیم کرد، کسی که برخلاف نظر شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان، از گزینه منتخب اصلاحات نه تنها حمایت نکرد که رفت با اعوان و انصار و عده ای از چندنبشه ها فرصت طلب، از نماینده‌ی اصولگرای وقت حمایت کرد و خیانتی تاریخی در حق جوانان بویراحمدی و اصلاح طلبان بویراحمد کرد ، اشتباهی که باعث شد تتمه آبرو و اعتبار ایشان بدست خودشان بر باد رود.الانم دیگه نسل جدید و جوان فعلی بیش از 90درصدشون اصلا ایشون را نمی شناسند، چه رسد به اینکه بعنوان رهبری یک جریان قبولش داشته باشند، ولی تاجگردون را برخلاف میل و نظر شما مثل یک قهرمان واقعی، تمجید کرده و حرمت می گذارند.
خومی
Iran, Islamic Republic of
انشالله تاجگردون پاسخ بدن
امنیت
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
انتظار
Iran, Islamic Republic of
تابستان امسال برای تاجگرددون از هر زمستانی سردتر خواهد بود
میهن
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در روزهای اینده برای اعتبار سیاسی خویش،ساسان را کنار خواهد کشید زیرا یقین پیدا کرده قبولی ساسان خود شکست سنگینتری خواهد بود
سیاست
Iran, Islamic Republic of
کاش میدونستم بعد مطالعه این مطلب تاجگردون چه حس و حالی داره؟؟؟؟؟
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بزرگ بود اما با اوردن ساسان بد ضربه ای به خودش زد و اندازه خودشو کوچیک کرد
وحدت
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد بنده ساسان رد خواهد شد و رحیمی پیروز انتخابات گچساران خواهد بود
محمد طاها
Iran, Islamic Republic of
ای که دستت می رسد کاری بکن
مهران
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی تاجگردون گفت!! چیکارش داشتی؟
قهرمان
Iran, Islamic Republic of
حساسیت زیاد شده تو حزه گچساران
مرادبیک
Iran, Islamic Republic of
ما چه فکر میکنیم چه خواهد شد
محمد ربیعی اصل
Iran, Islamic Republic of
در سیاست به هیچ ادمی اعتماد نکنید!!اصلاحات مرد
دارالجون
Iran, Islamic Republic of
انتخابات ۱۴۰۰سید قدرت پیروز میشه انتخابات ۱۴۰۲ رحیمی
کولاک
Iran, Islamic Republic of
خیلی موارد دیگه میت نستی اضاف کنی
روشنگری
Iran, Islamic Republic of
تاج به شدت احساس خطر کرده
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
به فکر سد تنگ سرخ باشید
طوفان
Iran, Islamic Republic of
واقعیتی بیش نبود این مطلب
سری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون پیش خودش احساس مبکرد تمام دنیا دو رو دارند و فقط ا
Iran, Islamic Republic of
قیاس مع الفارق هست تاجگردون و موسوی
موسوی چه کاری برای استان کرد تاجگردون استان رو از نظر اعتباری از رده ۳۱ به ۱۱ آورد
بیدار
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هدف تاجگردون از مطرح کردن این بحث این بود که در این ایام تعطیلات نوروزی همچنان بر سر زبانها باشه، متاسفانه میل به قدرت در ایشون اینقدر زیاده که حتی توجه نمیکه کرونا چه بلایی سر همشریهاش آورده و فقط له فکر حفظ تخت و تاج خاندان تاجگردونه و لاغیر
انصاری
Iran, Islamic Republic of
از کجا بهت رسیده...
جناب تاجگردون عزیز نام لر کوهگیلویه و بویراحمد وممسنی و گچساران و باشت را در ایران به خوبی و شایستگی شناساند ومعرفی کرد تاجگردون حق این مردم بدبخت که سالها توسط تندروهای زیاده خواه مرکز نشین چپاول میشد را گرفت ومردم گچساران که زیر گرما ودود والودگی نفت بود ولی سر لوله نفت بسمت شهرهایی بود که بوی نفت را نمی فهمیدند ایشان سر بودجه نفت را بسمت مردم جنوب کج کرد وحتی نیروی انسانی شرکت نفت از رده های بالا تا پایین غیر بومی بودند دست همه اینها را قطع کرده بود ...ایحال چنین مردی باید توسط ریاکارانی که بخاطر صندلی مجلس نوکری احزاب مرکز نشین میکردند ولی در آخر لیست آنها هم قرار نمی گرفتند خراب میشد وباید برنامه حذفش ریخته میشد چون راه بر نامردان زیاده خواه بسته بود ودر پایان عرض کنم به کوری چشم حسود ماه همیشه پنهان نیست واخرش حق به حق دار می رسد وسیاهی به زغال
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1