تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۳۱۸۶۱
کبنا خبر می دهد؛

هشدار های پلیس آگاهی در خصوص وقوع کلاهبرداری و افشای رمز عبور کارت بانکی

۰
هشدار های پلیس آگاهی در خصوص وقوع کلاهبرداری و افشای رمز عبور کارت بانکی
کبنا ؛پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص احتمال وقوع کلاهبرداری در بستر سایت‌ها و افشای رمز عبور کارت بانکی توسط کلاهبرداران هشدار داد.
به گزارش کبنا نیوز این توصیه‌ها به شرح زیر است:
۱-  در ایام تعطیلات نوروز، چنانچه فردی با شما تماس و تحت عنوان برنده شدن درقرعه کشی قصد هدایت شما به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را نمود قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.
۲- به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.
۳- اگر قرار است هر گونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.
۴- اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی (cvv2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچکس قرار ندهید.
۵- به هشدارهایی که در اغلب خودپردازها توسط بانک‌های مختلف ارائه می‌شود حتماً دقت فرمایید. پس مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشید.
۶-  در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی نیز لازم است هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن بکوشید.
۷- به هیچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.

  

۸- افراد بی سواد از دادن کارت عابر بانک خود و رمز آن به افراد ناشناس جهت دریافت وجه به جهت جلوگیری از  سوء استفاده‌های بعدی خودداری نمایند.
۹- برخی کلاهبرداران پس از فریب سوژه‌های خود و کشاندن آنها به باجه عابر بانک، انتخاب زبان انگلیسی را در ابتدا پیشنهاد می‌کنند که مخصوص افراد ناآشنا به زبان انگلیسی بوده و از این طریق شروع به کلاهبرداری می‌نمایند. پس مراقب باشید.
۱۰- در خصوص خرید و یا فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی از جمله دیوار و شیپور و ... از صحت معامله اطمینان و تا زمان تحویل کالا به شما از پرداخت وجه خودداری و یا در صورت فروش کالا ابتدا وجه آن را دریافت نمایید و به صرف واریز وجه از طریق تلفن بانک و غیره اعتماد ننموده و حساب خود را بررسی نمایید.
پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1