تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۳۱۴۱۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

جانمایی ۴ مکان برای دپوی نخاله‌های ساختمانی مناطق زلزله‌زده / اجازه ندهید خط کشی‌ها مانع همدلی شود / سی‌سخت را مقاوم بسازید 

۰
جانمایی ۴ مکان برای دپوی نخاله‌های ساختمانی مناطق زلزله‌زده / سی‌سخت را مقاوم بسازید 
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساخت مقاوم شهر سی سخت و روستاهای اطراف در برابر زلزله تاکید کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست پیگیری وضعیت زلزله زدگان شهرستان دنا با تاکید بر اینکه اولویت تسریع در آواربرداری است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازسازی شهر مشغول به فعالیت خواهند بود و حجم ترافیک بالا است.
وی افزود: محل دپوی نخاله های ساختمانی باید در دو محور و دو نقطه مشخص شود.
استاندار گفت: این اقدام با محوریت فرماندار و  همکاری شهردار و سایر دستگاه های اجرایی عملیاتی شود. 
وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: با منطقه بندی محلات سطح شهر زمینه آغاز کار برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و عمران بسیج فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سند خانه های زلزله زده و ابعاد آن مشخص است، گفت: مشکلی در این راستا نداریم.
وی مهم ترین مسئله در حوزه ساخت و ساز را بالا بودن سطح ایمنی منازل مردم زلزله برشمرد و گفت: آیین نامه ۲۸۰۰( آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله) باید رعایت شود.
کلانتری با اشاره به اینکه آثاری از خرابی در ساختمان هایی که توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد احداث شده بود، دیده نمی شود، تصریح کرد: انتظار می رود باتوجه به زلزله خیز بودن منطقه سازه ها با حساسیت بیشتری ساخت و ساز شوند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه زلزله هایی بوده که با مقیاس ۶ ریشتر در جایی اتفاق افتاده ولی خسارات خاصی نداشته است، گفت: اگر این زلزله چند ثانیه بیش تر در سی سخت اتفاق می افتاد شاهد یک فاجعه می بودیم.
کلانتری بر ساخت مهندسی شده ساختمان ها تاکید کرد و افزود: نباید اجازه تکرار چنین تجربه تلخی را بدهیم  و باید خدا را شاکر باشیم که حتی یک نفر تلفات انسانی نداشتیم و اینکه یک فرصت دیگر به ما داده شد تا خانه های محکم تری بسازیم.



وی با تاکید بر اینکه شهر را شهروندان می سازند و شهردار و فرماندار مدیریت می کنند، بیان کرد: همه ما برای ساخت دنا به کمک مردم و مسئولان این شهرستان آمده‌ایم.
کلانتری با اشاره به برگزاری دو نشست هیئت دولت در خصوص وضعیت مردم زلزله زده دنا، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و بخشی تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت است.
استاندار افزود: ما در حال تلاش برای استفاده مجدد از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و ...هستیم که بار روی دوش مردم سبک شود.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید از افراد زیر مجموعه خود حمایت می کنند، اظهار داشت: برخی از دستگاه ها نیروهای سازمانی خود را از قبل بیمه کرده بودند که این ها کمک مضاعف است.
کلانتری گفت: ما از همه فرصت ها استفاده می کنیم که هزینه ساخت خانه ها برای مردم سنگین نباشد.
وی افزود: حتما نظرات شهروندان در خصوص چگونگی متراژ را جویا شوید.
 کلانتری تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی در اختیار بنیاد مسکن باشند تا هرچه سریع تر خانه هایی ساخته شود که خدایی ناکرده در صورت بروز زلزله ای حتی با مقیاس ۶.۸ دهم ریشتر در این شهر تلفاتی را شاهد نباشیم و خانه های مردم در اسرع وقت به آنها تحویل داده شود.
وی بر وفاق و همدلی تاکید و تصریح کرد: همه ما سرباز جمهوری اسلامی هستیم و به کسی اجازه ندهید که خط کشی کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
فایل های مرتبط
1