تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۳۰۸۰۸
نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در استان / طرح‌های حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد، الگوی سایر استان‌هاست

۰
آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در استان
کبنا ؛صبح امروز (۲۷بهمن ۹۹) نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان مدیریت حوزه علمیه، با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای جلسه حجت‌اسلام سیدابراهیم افتخاری ضمن برشمردن صفات و ویژگی های امام هادی(ع) شهادت ایشان را نیز تسلیت گفت.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت: در ۵ شهرستان یاسوج، دهدشت، گچساران، بهمئي و سی‌سخت حوزه علمیه داریم،۷۰۰ طلبه فعال داریم و ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران برای سال آینده ۲۰۰ نفر است همچنین ثبت نام  در ۲ مقطع دیپلم و سیکل از ۲۵ بهمن در سایت  http://paziresh.whc.ir شروع شده و تا اوایل تیر ادامه دارد و آزمون ورودی در تاریخ ۲۵ تیرماه برگزار می شود.
وی اضافه کرد در حوزه علمیه یاسوج هر سه سطح آموزش وجود دارد که برای سطح سوم در تلاشیم که سال آینده ۲ رشته کلام اسلامی و روانشناسی خانواده را هم اضافه کنیم.
حجت الاسلام سیدابراهیم افتخاری در مورد مجازی بودن آموزش ها گفت: در ابتدای شیوع کرونا و با تعطیل شدن حوزه های علمیه تدریس با وقفه‌ای مواجه شد که البته با وجود زیرساخت های مناسب توانستیم مشکل آموزش و تحصیل را حل کنیم و اکنون به دو صورت کلاس آنلاین و بارگذاری آفلاین فایل ها آموزش را ادامه می دهیم.
وی اقدامات و خدمات حوزه علمیه خواهران استان را به صورت خلاصه: خدمات طلاب استان ما باعث افتخار استان است و برخی از خدمات و طرح‌های ما الگوی حوزه‌های علمیه خواهران سایر استان‌ها است یکی از این طرح ها، طرح بیت الزهرا است که یکی از خواهران هم استانی ما طرحی را خدمت رهبری ارائه کرد و این  طرح مورد تقدیر رهبری قرار گرفت و تاکید کردند این طرح باید در سایر استان ها هم اجرا شود.در این طرح همسر داری، تربیت فرزند و تحکیم بنیاد خانواده و .... به خانم های متأهل آموزش داده می شود.
وی در ادامه گفت: ما در استان بحث مهم مهدهای قرآن را داریم که مرکز اصلی در استان بود و تربیت شدگان این مرکز به شهر و روستاهای استان برای تبلیغ رفتند. طرح مهم دیگر ما که وعده اش را داده بودیم (ورود به معضل ها و آسیب های اجتماعی)با همکاری سایر نهادها اجرا شد،طرح کاهش طلاق است. طرحی که در آن یکی از مناطق پرآسیب استان (مادوان) شناسایی شد و با مشورت با مسئولین قضایی و فرهنگی برای زوج هایی که در معرض طلاق هستند کارگاه ها و کلاس های مشاوره برگزار شد و اکنون در مراحل پایانی است که در آینده این طرح را برای سایر مناطق پرآسیب اجرا می کنیم و سایر نهادهای استان در صورت تمایل حاضر به همکاری در این زمینه هستیم و تجربه و نیروی کار را در اختیارشان قرار می دهیم.
مدیر حوزه علمیه اضافه کرد: در حوزه علمیه ما بحث سواد رسانه‌ای و تولید محتوا را داریم که در این راستا فتوشاپ، تدوین فیلم، گویندگی و .... را به طلاب آموزش می‌دهیم.
وی در آخر در مورد بودجه‌ی حوزه های علمیه صحبت کرد و گفت: سالانه ۳۰۰میلیارد تومان بودجه برای حوزه‌های علمیه کل کشور در نظر گرفته شده اما در عمل ۲۰ درصد یعنی تنها ۶۰ میلیارد تومان این بودجه در اختیار حوزه علمیه قرار می گیرد.

دفترچه راهنمای پذیرش مقطع عمومی (سطح 2)
ویژه دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه


دفترچه راهنمای پذیرش مقطع عمومی (سطح 2)
ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر


دفترچه راهنمای پذیرش مقطع عالی (سطح 3)

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1