تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۸۸
جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید؛

بایدن بار دیگر برای مذاکره با ایران شرط گذاشت / تهران باید گام اول را بردارد

۰
بایدن بار دیگر برای مذاکره با ایران شرط گذاشت / تهران باید گام اول را بردارد
کبنا ؛یکی از سخنگویان جو بایدن بار دیگر بر پیش‌شرط‌های دولت ایالات متحده برای مذاکره مستقیم با ایران بر سر پرونده و توافق هسته‌ای تاکید کرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت آمریکا به خبرنگاران گفت: «اگر ایران به شکل کامل به تعهدهای هسته‌ای خود بر اساس برجام بازگردد، ایالات متحده هم همان کار را می‌کند. بنابراین، قطعا برداشتن گام اول ضروری است.»
سخنان خانم ساکی اندکی پس از آن مطرح شد که وال استریت جورنال گزارش داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدام ایران برای تولید میله فلزی اورانیوم خبر داده است؛ اقدامی که کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ایران نقض برجام می‌دانند. این در حالی است که ایران پیش‌تر بارها آمریکا و اروپایی‌ها را به نقض توافق هسته‌ای متهم و اعلام کرده علاوه بر ایالات متحده که از برجام خارج شده، سه کشور اروپایی انگلیس و آلمان و فرانسه هم به تعهدهای خود عمل نکرده‌اند.
از سوی دیگر، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم با تاکید بر اینکه دولت بایدن هنوز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ندیده، گفت: «گام‌های تازه ایران این کشور را بیشتر از توافق هسته‌ای دور می‌کند و بر نگرانی‌ها می‌افزاید.» روز پنجشنبه یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده با اشاره به محرمانه بودن گزارش تازه آژانس افزود: «ما به توان نظارتی آژانس درباره گام‌های ایران در تولید فلز اورانیوم و هر گونه فعالیت هسته‌ای این کشور اطمینان داریم.»
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اولویت اصلی دولت بایدن را جلوگیری از دستیابی ایران به توان تولید سلاح هسته‌ای دانست و افزود: «ما در پی یک رویکرد دیپلماتیک هستیم تا مطمئن شویم ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد. سیاست دولت بایدن این است که بدون توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و این سیاست فارغ از تغییر بازیگران ادامه می‌یابد.»
الیوت آبرامز، از اعضای ارشد شورای روابط خارجی دیگر چهره سرشناس در حوزه سیاست خارجی آمریکا بود که درباره توافق هسته‌ای و روابط ایران و آمریکا ذیل برجام اظهار نظر کرد. آبرامز گفت: «آنچه ما نمی‌دانیم این است که رئیس جمهوری بایدن، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و تونی بلینکن وزیر امور خارجه او درباره تجربه‌های دوران باراک اوباما چه فکر می‌کنند. آیا آنها معتقدند کارشان بی‌عیب و نقص بوده و باید این دوره هم فقط تکرار شود یا اشتباه هم داشته‌اند.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1