تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۳۰۴۴۹
سفیر ایران در لندن؛

اسپوتنیک رسید، آسترازنکا در راه است / بعیدی‌نژاد: واکسنی از انگلیس خریداری نشده

۰
اسپوتنیک رسید، آسترازنکا در راه است / بعیدی‌نژاد: واکسنی از انگلیس خریداری نشده
کبنا ؛
حمید بعیدی نژاد در توییتی نوشت: ‏مقامات بهداشتی کشورمان اقدامات بسیار خوبی را برای تهیه واکسن برنامه ریزی کرده اند. علاوه بر کار همزمان بر روی چند واکسن داخلی که در مراحل پیشرفته تست انسانی هستند، اقدامات لازم برای خرید واکسن از روسیه و از برنامه کواکس سازمان بهداشت جهانی انجام گرفته است.
وی تاکید کرد که خریدی از انگلیس در  دستور کار نیست.
بعیدی نژاد امروز در مطلبی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد گفته بود: «هنوز ارتباط مستقیمی بین شروع واکسیناسیون در برابر کرونا با کاهش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از این بیماری تثبیت نشده است.»
حمید بعیدی‌نژاد در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: «در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده‌اند از 10 میلیون گذشته است اما تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان هنوز بسیار بالاست. وضعیت در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی هم شبیه به همین است.
 «واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کروناست و کشورهای جهان به‌تدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این به معنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به‌سرعت تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان را کاهش خواهد داد. هنوز موثرترین شیوه در سراسر جهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. حفظ این پروتکل‌ها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است.»
او تأکید کرد که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند فقط با واکسیناسیون مردمش خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه‌گیر و جهانی وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تأکید جدی کشورها در سازمان بهداشت جهانی است که مقابله با شیوع کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، همه باید مشارکت کنند و هدف طراحی برنامه کواکس نیز امکان در اختیارگذاشتن واکسن به تمامی کشورها از طریق توزیع گسترده واکسن است نیز همین است.
سفیر کشورمان در لندن گفته بود: «خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می‌رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک (که واکسن بسیار خوب و موثری است) خریداری شده که اولین محموله روز پنجشنبه هفته جاری وارد شد، چهارمیلیون و 200 هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است به زودی به ایران ارسال شود و همین طور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می‌توانند به مرحله تولید برسند.»
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1