کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 425 نفر رسید

28 دی 1399 ساعت 23:04

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان  کووید 19 استان به 425 خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان  کووید 19 استان به 425 خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 110 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 35 بیمار کرونایی قطعی بوده و 5 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی اظهار داشت: امروز نیز جواب 290 نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که 26 درصد موارد، مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به وضعیت نزولی کرونا در استان، ولی نگران ورود به خیز دیگری هستیم. دلایل ورود به خیز جدید در بهمن ماه به قرار ذیل می‌باشد:1-عادی انگاری مردم، صنوف و ادارات دولتی 2- کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بسیاری از مردم و صنوف 3- افزایش تعداد تجمعات و تعدادشرکت کنندگان در تجمعات 4- افزایش مسافرت‌ها بخصوص به مناطق گرمسیری استان 5- تقسیم اقلام ضروری مردم در تعداد کمی از مغازه‌ها 6- پنهانکاری بعضی از افراد مشکوک به بیماری و عدم مراجعه به مراکز  بهداشتی درمانی 7- عدم استقبال خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با بیماران کرونایی جهت انجام تست رایگان 8- خروج بعضی از بیماران قرنطینه‌ای از مراکز قرنطینه (خانه شخصی) و آلوده کردن عده‌ای از افراد بی گناه.
   
 دکتر یزدان پناه اظهار داشت: احتمال وارد شدن به خیز کرونا در بهمن ماه بسیار زیاد است که نتیجه آن افزایش مرگ و میر در مقیاس وسیع و طولانی بودن زمان خیز و در نتیجه آثار اجتماعی، اقتصادی، روانی و ... برای مردم استان خواهد بود. با توجه به اینکه در شرایط کنونی واکسن و داروی مؤثر ضد کرونا وجود ندارد لذا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از هر نوع تجمعی، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان‌های شلوغ، بسته و پر خطر از توصیه‌های همیشگی ما برای مقابله با کووید 19 است.

 


کد مطلب: 429805

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429805/شمار-قربانیان-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-425-نفر-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1