تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۲۹۸۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 425 نفر رسید

۰
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 425 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان  کووید 19 استان به 425 خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 110 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 35 بیمار کرونایی قطعی بوده و 5 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی اظهار داشت: امروز نیز جواب 290 نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که 26 درصد موارد، مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به وضعیت نزولی کرونا در استان، ولی نگران ورود به خیز دیگری هستیم. دلایل ورود به خیز جدید در بهمن ماه به قرار ذیل می‌باشد:1-عادی انگاری مردم، صنوف و ادارات دولتی 2- کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بسیاری از مردم و صنوف 3- افزایش تعداد تجمعات و تعدادشرکت کنندگان در تجمعات 4- افزایش مسافرت‌ها بخصوص به مناطق گرمسیری استان 5- تقسیم اقلام ضروری مردم در تعداد کمی از مغازه‌ها 6- پنهانکاری بعضی از افراد مشکوک به بیماری و عدم مراجعه به مراکز  بهداشتی درمانی 7- عدم استقبال خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با بیماران کرونایی جهت انجام تست رایگان 8- خروج بعضی از بیماران قرنطینه‌ای از مراکز قرنطینه (خانه شخصی) و آلوده کردن عده‌ای از افراد بی گناه.
   
 دکتر یزدان پناه اظهار داشت: احتمال وارد شدن به خیز کرونا در بهمن ماه بسیار زیاد است که نتیجه آن افزایش مرگ و میر در مقیاس وسیع و طولانی بودن زمان خیز و در نتیجه آثار اجتماعی، اقتصادی، روانی و ... برای مردم استان خواهد بود. با توجه به اینکه در شرایط کنونی واکسن و داروی مؤثر ضد کرونا وجود ندارد لذا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از هر نوع تجمعی، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان‌های شلوغ، بسته و پر خطر از توصیه‌های همیشگی ما برای مقابله با کووید 19 است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1