کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛

جهاد کشاورزی؛ مدیریت آرام و کارآمد

17 دی 1399 ساعت 22:16

 نحوه ارتباط تاج‌الدینی با نمایندگان مجلس هم متعادل بود و نه همانند برخی مدیران کاملاً گوش به دهن آن‌ها بود و نه هم مثل برخی دیگر بود که به پشتوانه‌هایی در مقابل نمایندگان می‌ایستند و فرصت خدمت و تعامل با نمایندگان مردم را می‌سوزانند؛ او تعادل خوبی دارد و در این حوزه هم بی‌حاشیه و اهل تعامل بود. 


 الیاس تاج‌الدینی در دوران مدیریتش در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، بیش از آنکه حرف بزند و تریبون به دست بگیرد، کار کرده و خودش و بخش تحت مدیریتش را از حاشیه دور کرده است.
 به گزارش کبنا از یاسوج، بهنام کریمی در گزارشی به تحلیل عملکرد الیاس تاج‌الدینی در دوران مدیریتش بر جهاد کشاورزی پرداخته و نوشته است که آقای تاج‌الدینی یکی از موفق‌ترین مدیران دولت تدبیر و امید بوده است.
او نوشته تاج‌الدینی نشان داده است که مدیری آرام است و در سکوت کار می‌کند و تاکنون به خوبی توانسته است حواشی متعدد این سازمان را که بر عملکرد کلی بخش کشاورزی اثر منفی داشته است، کنترل کند و جو متشنج و پرحاشیه این بخش را آرام کند.
 او برای علمی شدن کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و گذار از دوران سنتی به مدرن تلاش‌های زیادی کرده و در این راه نیز دستاوردهای خوبی داشته است.
 جهاد کشاورزی در همه افتتاحیه‌ها، با دست پر رفته و در این مدت پروژه‌های مهمی با قیچی آقای تاج‌الدینی افتتاح شدند.
 تکمیل پروژه‌های زخمی و نیمه‌تمام، بخش دیگری از کارنامه موفق تاج‌الدینی است به طوری که در دو سال اخیر طرح‌های قابل توجهی تحویل مردم داده شده و سرعت پیشرفت بسیاری از پروژه‌ها در نقاط مختلف این استان قابل توجه بوده است.
 طرح‌های لیشتر، باباکلان، کاکان، خان‌احمد، سد ایلی‌آباد و چندین پروژه دیگر از این جمله‌اند.
 ظرفیت سردخانه‌ها در این مدت بالا رفته و صنایع تبدیلی و تکمیلی به طور محسوسی مورد توجه قرار گرفتند و طرح‌های خوبی در این دو حوزه در دستور کار قرار گرفت. 
تاج‌الدینی در بحران‌های متعددی از جمله سیل‌های گذشته و حمله گسترده ملخ صحرایی به مزارع نشان داد که مدیریت حساب‌شده‌ای در کنترل بحران دارد و در این آزمون هم موفق بیرون آمد.

   

 او همچنین هماهنگی بسیار خوبی بین ادارات مهم زیرمجموعه جهاد کشاورزی از جمله منابع طبیعی، دامپزشکی، تعاون روستایی، امورعشایر و مدیران مستقل جهاد برقرار کرد تا بدون حاشیه و زیر چتر جهاد خدمات بهتری به مردم داشته باشند.
 نحوه ارتباط تاج‌الدینی با نمایندگان مجلس هم متعادل بود و نه همانند برخی مدیران کاملاً گوش به دهن آن‌ها بود و نه هم مثل برخی دیگر بود که به پشتوانه‌هایی در مقابل نمایندگان می‌ایستند و فرصت خدمت و تعامل با نمایندگان مردم را می‌سوزانند؛ او تعادل خوبی دارد و در این حوزه هم بی‌حاشیه و اهل تعامل بود. 
تاج‌الدینی اما از آنجا که در داشتن رسانه و تریبون ضعیف بود، مخالفانش حتی نقاط قوتش را در افکار عمومی وارونه و به عنوان یک ضعف مطرح می‌کردند تا بلکه از این راه به اهداف خود برسند.
او اگرچه تسلط خوبی در بیان عملکرد و دغدغه‌های بخش کشاورزی داشت اما کمتر اهل رسانه‌ای کردن کارهایش و بزرگ کردن آنها در رسانه‌ها بود؛ موضوعی که برخی از آن بهره‌برداری‌های خاص خودشان را کردند.
 در جمع‌بندی شاخص‌های مختلف و بررسی کارنامه مدیر ارشد جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، یک نتیجه طلایی نشان می‌دهد که در سرجمع تاج‌الدینی موفق عمل کرده است؛ آن شاخص طلایی افزایش قابل توجه تولیدات کشاورزی در بخش‌ها و زیربخش‌های زراعت، باغ، شیلات، دام، عسل و... است که کارنامه این مدیر را تکمیل می‌کند. 
در فرصت‌های بعدی به بررسی جزئی‌تر کارنامه تاج‌الدینی در جهاد کشاورزی خواهیم پرداخت.


کد مطلب: 429396

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429396/جهاد-کشاورزی-مدیریت-آرام-کارآمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1