کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کلانتری: دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه وضعیت خطرناکی دارند / اعمال محدودیت‌ها از امروز

6 دی 1399 ساعت 12:57

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستگاه‌های دولتی که در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا کوتاهی می‌کنند، به هیچ وجه تعارف نداریم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستگاه‌های دولتی که در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا کوتاهی می‌کنند، به هیچ وجه تعارف نداریم.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری قبل از ظهر امروز (شنبه 7 آبان ماه 99) در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه بویراحمد وضعیت خطرناکی دارند، اظهار داشت: اعمال محدودیت ترددها از ساعت 21 تا 4 صبح در شهرستان‌های با وضعیت زرد ونارنجی اجرا می‌شود، این محدودیت‌ها به طور جدی‌تر در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه اعمال خواهد شد.
وی افزود: دورهمی‌ها و تجمع‌های غیرضرور عامل اصلی شیوع کرونا است و باید همچنان از دورهمی های خانوادگی و تجمع‌ها پرهیز کنیم.
کلانتری در ادامه گفت: تثبیت وضع موجود بسیار مهم است. ورودی به بخش بستری نباید افزایش پیدا کند. روز گذشته ما یک روز بدون بستری داشتیم و این باید ادامه داشته باشد و پایداری وضع موجود مهم است.
وی گفت: اگر همت همه دستگاه‌ها نبود این توفیقات را نداشتیم و اگر تلاش‌های رسانه و صدا و سیما نبود مشکلات بیشتر بود و همچنین در شهرستان‌ها فرمانداران عملکرد خوبی داشتند.
این مسئول گفت: مراقب باشیم این توفیقات ما را فریب ندهد قدرشناسی من بیش از همه از مردم استان و اقشار و اصناف است که رعایت کردند و هم دیگران را به رعایت کردن دعوت کردند.
وی افزود: به استحضار مردم می‌رسانم که این دستاورد متعلق به مقطعی خاص است که رعایت کردیم چرا که هنوز کرونا حضور و وجود دارد و اگر رعایت نکنیم به اوضاع هفته‌های پیش باز خواهیم گشت و چه بسا که پر آسیب‌تر باشد از امروز کار ما سخت‌تر می‌شود چرا که وارد زمستان شده‌ایم و مردم در محیط‌های دربسته بیشتر هستند و خطر شیوع بیشتر می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمارها نشان می‌دهد تلاش‌های زیادی شده تا به این شرایط برسیم و اگر کار نکنیم زحمات بر باد می‌رود بخش‌های اصلی کار باقی مانده لذا نباید بی‌توجهی کرد.
وی گفت: بحث اجرای طرح شهید سلیمانی است که همه دستگاه‌های مرتبط کار می‌کنند در همه بخش‌ها حرکت جدی راه افتاده و استان ما جز استان‌های موفق است اما در آغاز راه هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم باید دغدغه در مورد برخی مکان‌ها رفع شود و طرح شهید سلیمانی موضوع جمعه بازار و صنوف طلافروشی و آرامستان را در دستور کار قرار دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستگاه‌های اداری کوچکترین تعارفی نداریم و هر دستگاهی تساهل داشته باشد برخورد جدی می‌کنیم اگر گزارشی به دست ما برسد برخورد می‌کنیم مدیر نظام جمهوری اسلامی خود باید جلودار مقابله با ویروس و قائل به نظم باشد.
وی گفت: هیچ تجمعی بدون رعایت دستورالعمل در استان نباید اجرا شود وضعیت مطلوب ما وضعیت سبز است و باید به دنبال این هدف باشیم که زندگی به حالت عادی برگردد.
وی افزود: شرایط سختی را گذرانده‌ایم و اگر تلاش نکنیم و رعایت نشود در این زمستان سرد باید منتظر تلفات باشیم الان دو شهرستان پر خطر بویراحمد و کهگیلویه را داریم که باید تدابیری برای آن‌ها اندیشیده شود که تمام شهرستان‌های زرد هم محدودیت‌های کنترلی ۲۱ تا ۴ صبح را خواهیم داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: خوشبختانه از پرستاران استان هم تقدیر شد و قدرشناسی خود را نشان دادیم اما جبران زحمات آن‌ها نخواهد بود مجموعه‌ای که بیش از ۱۰ ماه برای سلامتی مردم اقدام می‌کنند و اگر تلاش شبانه روزی آن‌ها نبود این توفیقات ایجاد نمی‌شد.


کد مطلب: 428964

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428964/کلانتری-دو-شهرستان-بویراحمد-کهگیلویه-وضعیت-خطرناکی-اعمال-محدودیت-ها-امروز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1