تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب : ۴۲۸۹۵۴

برف در ١٨ استان كولاك كرد

۰
برف در ١٨ استان كولاك كرد
کبنا ؛همزمان با کاهش دما و بارندگي در 18 استان، بارش برف در برخي مناطق به خصوص در شمال کشور موجب قطع برق روستاها،‌ مسدود شدن جاده‌‌ها و لغو پروازها شده است. در اين بين، مقام‌هاي اورژانس و هلال احمر از گرفتار شدن حدود 100 نفر در توچال و مفقود شدن چهار نفر در ارتفاعات دارآباد و فشم خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها در کلکچال هم دست‌کم يک نفر جان باخته است. مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس گفت: نيروهاي امدادي و اورژانس در ايستگاه يک توچال مستقر شده‌اند و تله‌کابين نيز در حال جا به جا کردن اين افراد به ايستگاه‌هاي پايين‌تر است. همزمان، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران نيز از وقوع بهمن در ارتفاعات شميرانات خبر داد و گفت که تاکنون چهار نفر در دارآباد و فشم مفقود شدند. شاهين فتحي همچنين اعلام کرد که پنج کوهنورد نيز در قله‌ کلکچال دچار سرمازدگي شده بودند که تيم‌هاي‌هاي جست‌وجوگر براي کمک به آنان راهي منطقه شدند. او افزود در ارتفاعات کلکچال بر اثر سقوط بهمن دو نفر جان خود را از دست داده دو نفر هم مصدوم‌ شده‌اند.
برف کولاک و مسدودي جاده‌ها
در استان گيلان،‌ بر اساس اعلام مقام‌هاي محلي از نخستين ساعات روز جمعه (5 دي‌) محور اسالم به خلخال به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است. بر اساس اعلام راهداري، ده‌ها خودرو در اين محور متوقف شده بودند که امدادرساني به آن‌ها انجام گرفته است. محور پونل به خلخال در اين استان نيز همچنان مسدود است. بر اساس گزارش‌ها، ارتفاع برف در مناطقي از اين استان از جمله املش به 70 سانتي‌متر رسيده است. از سوي ديگر، برق دست‌کم سه روستاي رودبارسرا ،گرمابسرا و شوئيلک و همچنين بخش رودبنه از توابع لاهيجان از شامگاه پنجشنبه قطع شده و امدادرساني به آن‌ها همچنان ادامه دارد. در ساير استان‌هاي شمالي از جمله مازندران و گلستان نيز از بارش شديد برف در مناطق کوهستاني و پوشيده شدن جاده‌ها و خودروها حکايت دارد. رئيس پليس راه مازندران از احتمال ريزش و رانش در محورهاي کوهستاني و اختلال در تردد خبر داده است. در استان خراسان رضوي، روابط عمومي فرودگاه بين‌المللي هاشمي‌نژاد مشهد مي‌گويد: «ديد افقي پروازهاي ورودي به فرودگاه کاهش يافته و اين پروازها فعلا متوقف شده است.» راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اين استان نيز خبر داده همه مسيرهاي ارتباطي خراسان رضوي دچار کولاک، باران و مه‌گرفتگي شده است. هلال احمر استان آذربايجان غربي اعلام کرده 118 نفر که در برف و کولاک در شهرستان مياندوآب گرفتار بودند،‌ امدادرساني شده‌اند. در اين استان راه ارتباطي 51 روستا مسدود شده است. معاون راهداري کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان هم اعلام کرد بارش برف و کولاک شديد در اين استان راه 73 روستا را مسدود کرده بود که تعدادي از آنها بازگشايي شده است. همزمان، رضا گودرزي، رئيس پليس راه البرز، از بارش سنگين برف و کولاک در جاده کرج-چالوس در محدوده اين استان خبر داد. برخي مسابقات ورزشي از جمله ديدار تيم‌هاي فوتبال ماشين‌سازي تبريز و نفت مسجد سليمان نيز از روزجمعه به دليل پوشش استاديوم محل برگزاري با برف لغو شده و يا با تاخير برگزار مي‌شوند.
کاهش بارندگي‌ها از امروز
در اين بين مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: سامانه بارشي امروز (6 دي) در خراسان رضوي و خراسان شمالي فعال است و به‌تدريج از مرزهاي شرقي کشور خارج مي‌َشود. صادق ضياييان افزود:‌در روز يکشنبه (7 دي) در سيستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان نيز وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌َشود. تا اواخر هفته جوي پايدار در بيشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به برودت و سکون نسبي هوا انتظار مي‌رود با افزايش غلظت آلاينده‌هاي جوي، کيفيت هواي کلان‌شهرها و شهرهاي صنعتي کاهش يابد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
1