کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با وساطت مدعی‌العموم گچساران؛

قاتل از پای چوبه‌ی دار نجات پیدا کرد

2 دی 1399 ساعت 13:33

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: اولیای دم در اقدامی خیرخواهانه از قصاص قاتل که جوان ۲۶ ساله بود، گذشتند و زندگی دوباره‌ای به وی بخشیدند.


صلح، سازش و گذشت موضوعی که هنوز در زندگی ایلی و عشیره‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ نباخته است. رسم‌های کهن و به یاد ماندنی از بزرگانی که روزگاری در بین ایلات و طوایف به دور از هیاهوهای شهری دارای سند افتخار بودند و با نفوذ کلامی که داشتند اختلافات را حل و فصل می‌کردند.
به گزارش کبنا، امروز با تدبیر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران، طی نشستی با حضور روحانیون سادات بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین و اعضای شورای حل اختلاف و سفیران صلح، قاتلی از پای چوبه دار نجات یافت.
  حجت الاسلام و المسلمین محمد صدرا ادیبان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در این نشست از حضور امام جمعه شهرستان تشکر و اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی امام جمعه شهرستان گچساران و اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح و صرفنظر اولیاء دم از اجرای قصاص نفس، قاتلی از پای چوبه دار، پس از 6 در لحظات آخر اجرای حکم قصاص نفس، از پای چوبه دار نجات یافت.
   

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در ادامه ضمن تشکر از امام جمعه گچساران اظهار داشت: در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حجازی امام جمعه محترم، به بیان اهمیت صلح و سازش و گذشت در اسلام از منظر آیات کلام حق و احادیث و روایات اشاره کردند.
 ادیبان در زمینه اظهار داشت: این قتل در سال ۱۳۹۴ رخ داد که قاتل و مرحوم مهرعلی سهراب، رابطه فامیلی داشتند.
 وی افزود: اولیای‌دم پس از گذشت سال‌ها و تقاضای اجرای حکم قصاص نفس را کرد.
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران بیان داشت: با توجه به اینکه با میانجیگری امام جمعه شهرستان، اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح امروز در زندان شهر گچساران، اولیای دم از حق قانونی خود در اقدامی خیرخواهانه از قصاص قاتل که جوان ۲۶ ساله بود، گذشتند و زندگی دوباره‌ای به وی بخشیدند.




کد مطلب: 428802

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428802/قاتل-پای-چوبه-ی-دار-نجات-پیدا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1