تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۲۸۴۵۲
در نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / نگرانی استاندار برای قلعه رئیسی و دیشموک / تعطیلی ۱۴مراسم منجر به تجمع در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
( فیلم ) ارابه مرگ
کبنا ؛نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت در حالی برگزار شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرایط قلعه رئیسی و دیشموک را نگران کننده دانست و گفت: همه باید هوشیار باشیم.

 ۲۱ هزار و ۶۰۰ مبتلا و ۳۶۰ فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 22 آذر ماه 99) ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد، در ابتدای این نشست پرویز یزدان پناه به گزارشی از آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیمایر کروناویروس تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد با میانگین سنی ۴۲ سال به این بیماری مبتلا شدند. 
پرویز یزدان‌پناه افزود: از این تعداد ۹هزار نفر مربوط به شهرستان بویراحمد، چهار هزار نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه و ۳۵۰۰ نفر مربوط به شهرستان گچساران بوده است.
 وی با بیان اینکه تاکنون  ۱۴۵ هزار نفر مراجعات سرپایی به بیمارستان‌های استان داشته اند، ۹۹۸۱ نفر بیمار کرونایی در بیماستان‌های استان بستری شدند و ۹۶۹۶ نفر ترخیص شدند، اظهارکرد: ۱۸ هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی استان معادل ۸۵ درصد تاکنون بهبود یافتند. تاکنون ۵۸ هزار نمونه کرونایی گرفته شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۸۵ نفر بستری مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱۴ نفر از این تعداد کرونایی قطعی می باشند و ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های به سر می برند.۲۱۱۴ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی هستند.
 یزدان‌پناه با بیان اینکه تاکنون ۳۶۰ فوت ناشی از کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با میانگین سنی ۶۸ سال داشته ایم،  تصریح کرد: از این تعداد فوت کرونایی ۳۱۹ نفر دارای بیماری زمینه ای و ۴۱ نفر نیز فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.۳۴۴ فوت با تست مثبت و ۱۶ فوتی با سی تی اسکن بوده اند.
 وی ادامه داد: طی دیروز ۳۱۳ نمونه گرفته شده ۱۳۶ مورد مثبت کرونایی معادل ۴۳ درصد بوده که ۵۷درصد مربوط به شهرستان بویراحمد و ۲۳ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه  بود که بیش از ۵۰ درصد موارد دو روز اخیر شهرستان کهگیلویه مربوط به دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی است.
  فرمانده انتظامی استان خبر داد
تعطیلی ۱۴مراسم منجر به تجمع در کهگیلویه و بویراحمد/ جریمه بیش از۱۲ هزار خودرو متخلف کرونایی
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ۱۴ مراسم منجر به تجمع در استان خبر داد.
 سردار کیقباد مصطفایی افزود: ۱۴ مراسم منجر به تجمع در روزهای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی تعطیل و ۱۱ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
 وی اظهارکرد: همچنین اقدامات متعدد کنترلی در درون و برون شهرها عملیاتی شد.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۲۱ روز اعمال محدودیت‌ها ۲۳ هزار و۹۵۵ تذکر لسانی به رانندگان داده شد، خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۴۴۱ خودرو از ورودی‌های استان برگشت داده شد.
 مصطفایی از اعمال قانون ۱۱ هزار و ۸۸۸ خودرو با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خبر داد و تصریح کرد: ۳۲۶ خودرو نیز هرکدام به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند.
  وی با بیان اینکه ۱۵۵خودرو نیز با جریمه یک میلیون تومانی رو به رو شدند، بیان کرد: در مجموع شاهد کاهش ۴۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۲۱ روز اخیر بوده ایم.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست،اظهار داشت: در آمارهایی که ارائه شده متوجه کاهش بستری ۵۰ درصدی مبتلایان هستیم. 
وی افزود: قطعاً این دستاورد ارزشمند بدست نیامده‌است، مگر با کمک خداوند متعال و همت کادر درمان و بهداشت، دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی، جا دارد از همه مردم که به ما اعتماد کردند و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اهتمام ورزیدند، تقدیر و تشکر کنیم.
 کلانتری در ادامه خاطر‌نشان کرد: نباید کار را تمام شده فرض کنیم، هم‌اکنون استان از وضعیت قرمز خارج شده است ولی آنچه مهم است حفظ این وضعیت و برون رفت از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد است و آین مهم  نیازمند مشارکت همگانی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر از وضعیت نارنجی خارج شویم، و به وضعیت زرد برویم اصناف و گروه‌های شغلی بیشتری می‌توانند فعالیت کنند و زندگی مردم به حالت مطلوب‌تری خواهد رسید. 
کلانتری با اشاره به اینکه هم اکنون چهار شهرستان ما در وضعیت نارنجی هستند، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم چرا که وضعیت نارنجی یک وضعیت شکننده است و با کمی اهمال و سهل‌انگاری امکان دارد این وضعیت تبدیل به قرمز خواهد شد.
 عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: منطقه دیشموک در شهرستان کهگیلویه وضعیت مطلوبی ندارد، و به مردم و مسولان استانی و شهرستانی تذکر می‌دهیم که مواظب منطقه قلعه‌رییسی و دیشموک باشند و از ظرفیت‌های طرح شهید سلیمانی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این مناطق استفاده شود.
 کلانتری افزود: عملکرد نیروی انتظامی استان در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی نشان از پای کار بودن این نیروی خدوم و متعهد است، و آمار ارائه شده از طرف نیروی انتظامی نشان از همکاری بیش از ۷۰ درصدی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها دارد، و همچنان عده‌ای همکاری نمی‌کنند و زندگی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. 
وی با اشاره به اینکه تحقق روند کاهشی ابتلاء و بستری کرونا مستلزم استمرار فعالیت‌های پیشگیرانه و برنامه ریزی هاست، اظهارکرد: طی این مدت کاهش ۴۰ درصدی بستری و مرگ و میر کرونا در استان رقم خورده که دستاورد ارزشمندی است.
وی در ادامه با گلایه از افرادی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کنند، گفت: جای تعجب است که برخی افراد  از رعایت دستورالعمل‌ها سرپیچی می‌کنند، دستورالعمل‌ها چیزی جز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده‌ از ماسک نیست، و توجه به سلامت خود و دیگران موضوع پسندیده‌ای است، اما متاسفانه برخی افراد کوتاهی می‌کنند و باعث می‌شوند که برای مردم دردسر ایجاد شود.
 کلانتری در ادامه خاطر‌نشان کرد: طبق آمار ارائه شده از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا ۵۱ درصد از شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و محفل‌های خانوادگی است، وقتی در دورهمی کنار هم می‌نشنید و ماسک خود را بر می‌دارید، احتمال اینکه دو هفته بعد سر و کار به آرامستان کشیده شود زیاد است.
 وی افزود: در روز ۱۳ فروردین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد مناسب و خوبی داشتند، و مشارکت خوبی در رعایت دستورالعمل‌ها داشتند، امیدواریم که مردم در شب یلدا مواظب باشند و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری هرگونه تجمع در وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است، تلاش شود تا موضوع مقابله با ویروس کرونا بین مردم و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی خوبی انجام گیرد.  
کلانتری خواستار تلاش بیش از پیش در شهرستان‌ها برای تبدیل وضعیت نارنجی به زرد شد و گفت: وضعیت نارنجی شکننده بوده و باید با همت همه جانبه روند کاهشی در استان ادامه یابد. شهذرستانهای بویراحمد، دنا، گچساران و باشت در وضعیبت نارنجی هستند و شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده و مارگون در وضعیت زرد قرار دارند. البته شرایط در بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی نگران کننده است که انتظار داریم مردم این مناطق مراقبت بیشتری کنند و از ظرفیت های مختلف شهرستان در این زمینه استفاده شود.
 استاندار با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم، خاطرنشان کرد: یک دورهمی شب یلدا می‌تواند تمام دستاوردها را از بین ببرد و مدیریت این مورد نیز ضروری است. در صورتی که در شب یلدا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکینم و دورهمی راه اندازی کنیم شرایط استان سخت می شود بنابراین باید مراقبت کرد و صاحبان تریبون و رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی کنند تا مردم همچون ایام سیزده به در رعایت کنند.
ارابه مرگ
به گزارش کبنا، محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حاشیه این نشست، گفت: ‌شب یلدای امسال می تواند ارابه مرگ باشد. در طول دوران اپیدمی هر تجمعی ضربه عجیبی به جامعه وارد کرده است. ترس شب یلدا تن ما را به لرزه انداخته است.
بانشی تصریح کرد: دیدار عزیزان ما می‌تواند در این شرایط مرگ آنها را رقم بزند.
وی خواستار برگزاری این شب به شکل مجازی توسط مردم شد.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا استاندار از اصناف که اینهمه متحمل ضرر شدندوبیشترین همکاری را داشتند اسمی نمیبره اگه یک ماه به خودشون حقوق ندن آسمونو به زمین میبافن
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شرايط نارنجي ياسوج و حضور حداكثر يك دوم و آموزش غيرحضوري، خود دانشگاه علوم پزشكي اين شرايط را براي اين هفته اصلا اجرا نكرده است .
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
فایل های مرتبط
1