تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۲۸۳۱۳
معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آخرین توضیحات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد؛ مژده، نارنجی یا زرد می‌شویم

۰
آخرین توضیحات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد؛ مژده، نارنجی یا زرد می‌شویم
کبنا ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موفقیت استان در کنترل کرونا مثمرثمر واقع و باعث شد تا هفته آینده هیچ شهرستان قرمزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم داشت.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداش و درمان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی بانشی در نشست وب کنفرانس با مدیران شبکه‌های بهداشت هشت ‌شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش مدیران شبکه‌های بهداشت موجب شده در آمارهای خوب کشوری مقابله با کرونا همواره نام استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شود.
وی اظهارکرد: جزء استان‌های موفق در کنترل کروناویروس بودیم و باوجود محرومیت استان اما به همت نیروهای کاربلد و منسجم در کنترل بیماری عملکرد خوبی داشتیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد این مژده را می‌دهم که هفته آینده هیچ شهرستان قرمزی نخواهیم داشت و با همکاری خوب مردم  وضعیت چند شهرستان نارنجی هم زرد خواهد شد.
بانشی تصریح کرد: در کنار کار سخت مقابله با کروناویروس، خدمات ارائه شده در استان دو برابر میانگین کشوری است که بیانگر عملکرد خوب همه همکاران بهداشتی و درمانی است.
وی به طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: طرح شهید سلیمانی فرصت مناسبی برای مقابله با این بیماری است. در این طرح از ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه در سه محور نظارت، مراقبت و  حمایت حداکثر استفاده برده شود.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428313-2.jpeg

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به راهبردهای مورد توجه سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: تست، تست، تست اصلی‌ترین راهبرد سازمان جهانی است و در استان هم باید دنبال کنیم. در استان محدودیت داشتیم چرا که با یک دستگاه PCR تعداد تست‌های روزانه زیر ۴۰۰ مورد بود به همین دلیل خیلی از بیماران را از دست دادیم و موجب شد بیماری سیر صعودی داشته باشد.
بانشی اظهارکرد: در حال حاضر  دستگاه دوم PCR وارد استان شده،  ظرفیت روزانه تست‌ها به بیش از ۷۰۰ تست در روز رسیده است، با اضافه شدن رپید تست‌ها ۳۰۰ مورد جدید اضافه و ظرفیت‌ تست‌ها به ۱۰۰۰ مورد در روز خواهد رسید و اگر تست‌ها در سطح گسترده انجام و قرنطینه‌ به خوبی صورت گیرد گام موثری در مقابله با این بیماری برداشته‌ایم.
وی با تاکید بر انجام بیماریابی درست و اصولی گفت: تست‌ها باید در آزمایشگاه ثبت شود، در صورتی که تستی در آزمایشگاه ثبت نشده باشد به شهرستان‌ها برگشت داده می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای افزود: ۵۰۰۰ مورد جدید واکسن وارد استان شده زمان تزریق واکسن‌ها گذشته اما اجازه ندهید از این دیرتر شود. هفته آینده حتی اگر یک مورد واکسن تزریق نشده گروه های هدف اعم از بیماران زمینه ای سالمندان و غیره.....بود با مدیر شبکه برخورد می‌شود.
 بانشی بیان کرد: ۱۴ هزار واکسن آنفلونزا در استان تقسیم شده اما ۹ هزار و ۵۰۰ مورد آن ثبت شد. ۴ هزار و ۵۰۰ مورد دیگر یا ثبت نشده یا اینکه تزریق نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
فایل های مرتبط
1