تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۲۷۳۲۷

سودده‌ترین بازار پس از شکست ترامپ کدام است؟

۰
سودده‌ترین بازار پس از شکست ترامپ کدام است؟
کبنا ؛
با اعلام پیروزی بایدن، بازار ارز ایران حالا وارد تغییر ارزی جدی می شود و بسیاری از معامله گران کاهش قیمت دلار تا محدوده بیست هزار تومان را در مرحله نخست محتمل می دانند.
به گزارش کبنا نیوز؛ این اتفاق می تواند زمینه را برای تغییر معادلات بازار سرمایه نیز مهیا نماید . بورس امروز کاهشی در محدوده ۲۸ هزار واحدی را تجربه کرد و بسیاری معتقدند که این اتفاق ریشه در ریزش قیمت ارز دارد این در حالی است که قیمت‌ها در بازار سرمایه مدتهاست عقب تر از بهای ارز حرکت می کند و برآوردها دلالت بر ان دارد که قیمت سهم ها امروز از ارزش واقعی آنها نیز کمتر است .
مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی در خصوص وضعیت بورس تاکید کرد:  ما دو رویکرد به بازار داریم؛ یکی نگاه به گذشته و یکی نگاه به آینده. طبیعی است که بورس نگاه به آینده دارد. انتظار می‌رود با بازگشت امریکا به برجام و ازاد شدن ارزهای ایران در کشورهای مختلف فروش نفت ایران ینز از سر گرفته شود و در نتیجه وضعیت شاخص های اقتصادی بهبود یابد . این به چه معناست؟ به معنای بهبود وضعیت اقتصادی و در نتیجه با بهبود شرایط اقتصادی بورس نیز وضعیت بهتری را تجربه می کند .
وی در جواب این پرسش که دلیل واکنش منفی بورس به اتفاقات و تحولات چیست؟ گفت: متاسفانه اشتباه امروز این بود که چون دلار و طلا و قیمت خودرو ریخته پس باید بورس هم بریزد. کاهش ریسک دیپلماتیک معمولا باعث استقبال بازار سرمایه می‌شود و طبیعی است که با گذشت زمان و تجزیه و تحلیل سهامداران، رونق به بورس برگردد و روندها مثبت شود.
این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: به عنوان مثال چهارشنبه که فکر می‌کردیم شاید ترامپ انتخاب شود، بازار مثبت بود اما امروز که انتخاب بایدن قطعی به نظر می‌رسید، فضا معکوس شد. به هر حال برخی فکر میکنند اگر ترامپ انتخاب می شد تورم بیشتر می شد و بورس هم بیشتر رشد میکرد اما این یک اشتباه استراتژیک است چرا که اگر امریکا به برجام برگردد میتوانیم روندبهبود اقتصاد ایران را ببینیم و نتیجه این وضعیت بهبودی شاخص بورس است. البته باید توجه داشت که جو باید سه ماه دیگر به کاخ سفید خواهد رفت.
بورس
صفاری در توضیح این مطلب ادامه داد: در اکثرا گزارش‌های شش ماهه مشهود است که شرکت‌ها به اندازه پارسال سود داده‌اند و روند شرکت‌ها مثبت بوده است. وی پیش بینی کرد:  تب فروش های هیجانی به زودی به عرق می نشیند و استدلال و تحلیل کارشناسی خود را نشان می دهد. من انتظارم این است که تا آخرهفته بازار برمیگردد.
وی در جواب این سئوال که به نظر شما مهمترین مقصد سرمایه های خارج شده از بازار ارز و سکه کجاست؟ گفت: پول‌های پارک شده به زودی به بازار سرمایه برمی‌گردد به هر حال وقتی منابع ما آزاد شود،دلار و سکه به ثبات می‌رسند. پس بازار سرمایه جذاب ترین بازار آینده است.
او در خصوص عملکرد حقوقی ها را در روزهای اخیر نیز گفت: متاسفانه روش برخورد حقوقی ها به این صورت بوده که فقط م‌ آمدند پنج درصد منفی ها را میخریدند. یعنی کمی جو منفی بازار را بیشتر دامن میزدند. مثلا ملی مس سود شش ماهه‌اش در محدوده پارسال بود اما در این یک ماه گذشته نزدیک ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته و اگر نگاه کنید میبینید حقوقی فقط پنج درصد منفی را میخریده است، آن هم بیش از حجم مبنا که منفی قیمت بخورد. به نظر من رویکردی که حقوقی ها دنبال میکردند یک رویکرد کاهشی بوده است.
به گفته وی نوسان رد بازار سرمایه احتمالا فردا هم ادامه دارد و پایان هفته بازار وارد فاز ثبات خواهد شد.
منبع: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1