کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گوید

بارک الله به شهردار یاسوج

13 آبان 1399 ساعت 21:21

جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج عصر روز (یکشنبه 11 آبان ماه) در حالی برگزار شد که به دلیل غیبت متوالی سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، جلسه برای سومین بار از رسمیت افتاد.


جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج عصر روز (یکشنبه 11 آبان ماه) در حالی برگزار شد که به دلیل غیبت متوالی سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، جلسه برای سومین بار از رسمیت افتاد.
 
به گزارش کبنا، در این جلسه علی اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج به دستور کار جلسه پرداخت و اظهار داشت: احداث پارکینگ‌های عمومی، پارک‌های محله‌ای، سرویس بهداشتی دستورکارهای جلسه امروز بود و قرار بود که در این جلسه پیرامون این مسائل بحث و تبادل نظر کنیم، آیا اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج که در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند، دغدغه شهر، شهروندان و مسائل شهر را ندارند.
وی با بیان اینکه بهترین قاضی مردم هستند، افزود: مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قانون (تبصره ۸ ماده ۶ دفترچه عوارض و همچنین تبصره ۳ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها) هیئت رییسه شورای شهر با توجه به ضوابط و مقررات و کارهای کارشناسی شده که انجام داده، به دنبال این هستیم که برای معضلات ترافیکی شهر چاره اندیشی کنیم. جای تعجب است که آیا چنین دغدغه‌هایی برای این اعضا ارزش ندارد و رفاه عمومی مردم برای آنها مهم نیست.
اکبری تبار گفت: در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که پایتخت طبیعت نام دارد، سرویس بهداشتی نداریم. در یاسوج یک چشمه سرویس بهداشتی در بلوار امام خمینی (ره) وجود دارد که در طول ماه 20 روز خراب و 10 روز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر یاسوج، صدای مردم و شورای مطالبه گر است که مسائل به حق مردم را پیگیری می‌کند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: در شورای شهر یاسوج اختلافی وجود ندارد، بلکه برخی تحمل کار شورایی را ندارند، و تمامیت خواه هستند و آنها یا باید رئیس باشند و یا کمیسیون‌ها دستشان باشد. رفتار اینها آدم را یاد بازی کودکان می‌اندازد که یا ما بازی و یا هم بازی را خراب می‌کنیم. اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج هفت نفر عضو دارد که در طول 4 سال دوره پنجم شورا، 4 نفر از اعضای محترم شورا رئیس شدند و سه نفر دیگر رئیس نشدند. این کارها با تفکر شورایی مغایرت دارد، در واقع این تفکر، تفکر تمامیت خواهی و زیاده خواهی است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427179-2.jpg

اکبری تبار به کلیپ‌هایی که از اعضای شورا در فضای مجازی منتشر شد، اشاره کرد و گفت: در این کلیپ‌ها اعضای شورا به راننده لودر، دستور می‌داد، کجای این کار درست بود. آیا وظیفه شورا دخالت در امور شهرداری است. وظیفه شورا قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای امور است. شورا نباید در امورات شهرداری دخالت کند.
وی افزود: در مرکز استان، خبری از خدمات عمومی نیست، نه پارکینگ نه پله برقی و... وجود ندارد. اما در کوچکترین امورات دخالت می‌کنند، ما می‌خواهیم جلوی اینها گرفته شود.
اکبری تبار گفت: کارشناسان شهرداری، انسان‌های منصف هستند، اما نمی‌گذارند که کارشان را خودشان انجام بدهند. دخالت در امور شهرداری به جایگاه شورا و قانون ضربه می زند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه به آگهی فروش املاک شهرداری گریزی زد و اظهار داشت: شهرداری یاسوج بر خلاف قانون به مصوبه دوره چهارم تکیه می‌کند و اموال شهرداری که متعلق به مردم و شهر است را به حراج گذاشته، این در حالی است که این مصوبه بنا بر ضرورت در آن زمان تصویب شد و برای پرداخت حقوق کارگران فضای سبز بود.
اکبری تبار تاکید کرد: آقای شهردار توان اجرای مصوبات دوره پنجم را ندارد، بعد از مصوبه دوره چهارم استفاده می‌کند. شهردار یاسوج در مصوبه ساماندهی آبشار یاسوج مانده، اینهمه مصوبه داریم که در آن مانده، مطالبه به حق جوانان در راه اندازی تیم فوتبال را نادیده گرفته، بعد می‌خواهد مصوبه دوره چهارم را اجرا کند. بارک الله.
وی افزود: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه گردشگر سینما و حمام ندارد. چرا باید شهر از امکانات گردشگری محروم باشد.
این عضو شورای شهر یاسوج گفت: شهروندان فهیم شهر یاسوج باید از زیرساخت‌های مناسب نظیر پارک‌های محله‌ای برخوردار باشند، و از آقای شهردار سؤال داریم که سرانه فضای سبز در شهر یاسوج چه اندازه است؟ و در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است؟
اکبری تبار اضافه کرد: شهرداری یاسوج، در کمال ضعف مدیریتی دو حمام عمومی در بهترین نقطه‌های شهر یاسوج که از ملزومات یک شهر گردشگر پذیر است را بدون اطلاع شورا تخریب نموده و همین املاک را نیز در لیست املاک مزایده‌ای قرار داده است.
وی افزود: شهرداری یاسوج باید در زمینه ساماندهی جمعه بازار یاسوج جوابگو باشد، که در ازای عوارض ماهیانه بالغ بر 200 میلیون تومان از اصناف جمعه بازار، پاسخ بدهد که چه خدماتی را به این افراد ارائه می‌دهد؟
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مزایده فروش املاک شهرداری را خلاف قانون دانست و از متقاضیان خواست در اقدام به شرکت در این مزایده توجه و تجدید نظر کنند.
اکبری تبار تاکید کرد: ما از شهروندان فهیم و سرمایه گذران می‌خواهیم که با ظرافت و حساسیت به این مسئله دقت کنند و از شهرداری یاسوج ملک خریداری نکنید. شهروندان با وسواس حقوقی و قضایی به این موضوع ورود نکنند.
 


کد مطلب: 427179

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427179/بارک-الله-شهردار-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1