تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۲۶۶۷۷
مجلس با یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد موافقت کرد

جایزه برای «سوت‌زنی»

۰
جایزه برای «سوت‌زنی»
کبنا ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به صورت یک فوریتی موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به صورت دو فوریتی را بررسی کرده و با آن مخالفت کردند. در نهایت نمایندگان با 175 رای موافق با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند.
روح‌الله نجابت به عنوان نماینده متقاضیان بررسی این طرح به صورت دو فوریت بیان کرد: در تیرماه سال جاری 150 تن از نمایندگان دو فوریت بررسی این طرح را امضا کردند. مقام معظم رهبری در دیداری که چند روز بعد در هفتم تیرماه با اعضای قوه قضائیه داشتند تاکید کردند مردم می‌توانند به قوه قضائیه کمک کنند. شما با فساد مبارزه می‌کنید و مردم نیز با گزارش‌های خود می‌توانند در این مسیر شما را یاری دهند. شما می‌توانید از گزارش‌هایی که مردم به شما می‌دهند استفاده کنید. این طرح که حمایت مالی از افشاگران فساد یا سوت‌زنی نام دارد می‌تواند مشوقی برای افشاگران باشد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426677-2.jpg
وی در ادامه اظهار کرد: قوه قضائیه کارهای مثبتی برای مبارزه با فساد انجام داده است و سامانه‌ای را سازمان بازرسی کل کشور تهیه کرده است، اما واقعیت این است که با سامانه‌ها و دستورالعمل‌ها نمی‌توان جلوی فساد را گرفت. ما در این طرح مشوق‌هایی را برای افشاگران فساد در نظر گرفته‌ایم و حمایت مالی از افرادی که فساد را افشا کنند صورت می‌گیرد. هر فردی که در هر کجایی از تخلفی مطلع شود با اعلام آن از تشویق مالی برخوردار می‌شود. پیش‌نویس این طرح تهیه شده و به هیئت رییسه ارجاع داده شده است. از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و هیئت رییسه مجلس و شورای نگهبان نیز در آن استفاده شده است. نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان قبل از ورود به مجلس به مردم قول دادند تا از هیچ تلاشی برای مبارزه با فساد کوتاه نکنند. این طرح نیز ابزاری است برای مشارکت مردم در مبارزه با فساد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
فایل های مرتبط
1