تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۴۲۶۵۳۲
کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید

آخرین آمار مرگ و میرهای کهگیلویه و بویراحمد ناشی از خودکشی، خودسوزی، اسلحه گرم و غیرطبیعی / محکومیت ۱۸ نفر از کادر پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
محکومیت ۱۸ نفر از کادر پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار 6 ماهه اول امسال و مقایسه آن با سال گذشته این گونه می‌گوید که در 6 ماهه پشت سر گذاشته شده سال 99 در معاینات بالینی تعداد 10 هزار و 346 مورد مراجعه سرپایی به پزشکی قانونی در کل استان داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل 12.7 درصد کاهش را شاهد هستیم.
 کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار 6 ماهه اول امسال و مقایسه آن با سال گذشته این گونه می‌گوید که در 6 ماهه پشت سر گذاشته شده سال 99 در معاینات بالینی تعداد 10 هزار و 346 مورد مراجعه سرپایی به پزشکی قانونی در کل استان داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل 12.7 درصد کاهش را شاهد هستیم.
این مسئول گفت: آمار شامل موارد نزاع و مصدومیت تصادف و حوادث کار است که به تناسب استعلامات قضایی 5 هزار و 835 مورد مربوط به شهرستان بویراحمد، یک هزار و 704 مورد مربوط به شهرستان گچساران و 2 هزار و 193 مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه، 357 مورد مربوط به بهمئی، 257 پرونده مربوط به شهرستان دنا بوده و از این تعداد 7 هزار و 242 مورد آقا و 3 هزار و 104 مورد خانم بوده‌‌اند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423198-2.jpg
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ارائه آمار 6 ماهه امسال و مقایسه آن با سال گذشته و مدت مشابه افزود: در حوزه معاینات اجساد در 6 ماهه نخست سال جاری 318 مورد جمعا معاینه اجساد در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.7 درصد کاهش داشته و از این تعداد 237 جسد مربوط به شهرستان بویراحمد و 55 مورد مربوط به شهرستان گچساران، 23 مورد مربوط به کهگیلویه و 3 مورد بهمئی بوده است که از این تعداد 318 نفر، تعداد 249 نفر آقایان و 69 مورد خانم بوده‌ا‌ند
امینی گفت: در آزمایشگاه‌های ما 458 پرونده در 6 ماهه اول امسال مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.9 درصد کاهش را شاهدیم.
وی گفت: از کل پرونده‌های مربوط به آزمایشگاه 189 پرونده مربوط به سم‌شناسی و 74 پرونده مربوط به آسیب‌شناسی، 5 مورد مربوط به بحث ژنتیکی و احراز هویت و 223 پرونده هم مربوط به لکه و سلولوزی بوده است.
این مسئول به پرونده‌های کمیسیون پزشکی در 6 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال 137 پرونده کمیسیون پزشکی داشته‌ام که 11.6 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم.
ناگفته‌هایی از وضعیت دانشجویان پزشکی در ایران
وی درباره پرونده‌های قصور پزشکی اظهار داشت که در شش ماهه اول امسال تعداد 33 پرونده داشته‌ام که شکایت از پزشکان و کادر درمان داشته‌‌اند و 18 پرونده منجر به محکومیت و 15 پرونده هم به برائت انجامیده است که پزشکان عمومی با 6 پرونده بیشترین آمار را داشته و نسبت به سال گذشته که 25 پرونده داشته‌ایم سیر صعودی داشته است.
امینی همچنین به موضوع معاینات سرپایی در استان و آمار آن و همچنین دلیل این مراجعات اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال تعداد 3 هزار و 285 نفر مراجعه کننده داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل 11.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی گفت: از این تعداد 2 هزار و 621 نفر به دلیل دعوا و نزاع به ما مراجعه کرده‌ا‌ند آقایان و  664 مورد خانم‌ها و به تفکیک شهرستان ها هزار و 871 نفر از بویراحمد، 404 نفر از گچساران، 832 نفر از کهگیلویه و 93 پرونده مربوط به بهمئی و 85 مورد پرونده مربوط به دنا بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در بحث نزاع بر اساس سالنامه آمار کشوری رتبه دم کشور را به خود با توجه به جمعیت در شش ماهه اول امسال اختصاص داده‌ایم هر چند که در سال‌های اخیر شاهد سیر نزولی هستیم و در شش ماهه اول امسال 11.1 درصد بیشتر از سال قبل پرونده تشکیل شده است.
وی به آمار مصدومان ناشی از تصادفات هم گریزی زد و گفت: بر اساس سالنامه کشوری و آمار در 100 هزار نفر جمعیت رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم که در شش ماهه اول امسال 2 هزار و 108 مورد مصدوم ناشی از سوانح رانندگی داشته‌ایم و کاهش 27 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که این مصدومان در بویراحمد 1 هزار و 313 نفر در گچساران 273 نفر در کهگیلویه 418 نفر در بهمئی 43 و در دنا 63 نفر در شش ماهه اول امسال ثبت شده‌اند.
امینی به مصدومان حوادث ناشی از کار در استان هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص 183 پرونده در 6 ماه نخست امسال داشته‌ایم که تعداد 178 پرونده آقایان و 4 پرونده مربوط به خانم‌ها بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.2 درصد کاهش داشته‌ایم در حالی که رتبه پنجم مصدومان ناشی از کار را در سال گذشته در کل کشور به خود اختصاص داده بودیم.
وی همچنین به همسر آزاری در استان اشاره کرد و گفت: در همسر و کودک آزاری 362 پرونده همسر آزاری داشته‌ایم که 361 پرونده مربوط به خانم‌ها و تنها یک مورد مربوط به آقایان بوده است که در سالنامه آمار کشوری رتبه 21 کشور را داشته‌ایم.
آیا لایحه تامین امنیت زنان به ایستگاه آخر می‌رسد؟
امینی در ادامه به آمار مربوط به ناهنجاری‌های جنینی یا همان سقط جنین اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال 73 پرونده تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17.7 درصد افزایش نشان می‌دهد که از این تعداد پرونده 50 مورد مجوز گرفته اند. سقط جنین به دو دلیل مادری و جنینی برمی‌گردد و سقط جنین هم تنها تا 4 ماهگی مجاز است.
وی به فوت‌های ارجاعی به سالن تشریح هم اشاره کرد و گفت: 318 پرونده معاینه جسد در شش ماه اول داشته‌ایم که از این تعداد 254 پرونده مربوط به مرگ غیر طبیعی بوده و به لحاظ آمار کشوری رتبه ششم را در مرگ غیر طبیعی داشته‌ایم که در استان ما 62 در 100 هزار نفر و در کشور 47.9 درصد در 100 هزار بر اثر مرگ غیر طبیعی می‌میرند.
بلایی که گرفتار جوانان چرام شده است
این مسئول به فوت‌های ناشی از سوانح رانندگی هم در استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه اول امسال 92 مورد فوتی داشته‌ایم که 36.22 درصد از مرگ‌های غیر طبیعی استان را شامل می‌شود و 79 نفر آقا و 13 نفر خانم بوده‌اند، کاهش قابل توجه را شاهد هستیم و 27.26 درصد کاهش را نشان می دهد که 60 مورد آن در شهرستان بویراحمد، 14 مورد در گچساران و 15 مورد در کهگیلویه و 3 مورد در پزشکی قانونی بهمئی ثبت شده و در سالنامه کشوری در سال گذشته رتبه 8 کشور را نسبت به 100 هزار نفر جمعیت به خود اختصاص داده بودیم.
اما گاز گرفتگی یکی دیگر از آماری بود که امینی به آن اشاره کرد و گفت: در ابتدای فصل سرد سال هستیم و به مردم هشدار می دهیم، سال گذشته نسبت به جمعیت استان رتبه دوم کشور را با 12 نفر فوتی به خود اختصاص دادیم و تعداد فوتی ها تا امروز در استان 3 مورد بوده که در سال قبل تا این موعد از سال 1 مورد بوده است.
وی گفت: غرق شدگی در 6 ماهه اول امسال 13 مورد داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 23 مورد داشتیم کاهش 43.5 درصدی را نشان می‌دهد در غرق شدگی رتبه 4 کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.
غرق شدن جوان ۳۳ ساله در رودخانه بشار
امینی با اشاره به فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت که در 6 ماهه اول امسال 32 مورد تاکنون داشته‌ایم و نسبت به سال گذشته افزایش 18.5 درصدی را شاهدیم و در سالنامه کشوری رتبه 6 کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است و از این 32 مورد 27 مورد آقا و 5 مورد خانم‌ها بوده‌ا‌ند.
در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی «قانون نانوشته ی مرسوم» میان نمایندگان به زباله دانی انداخته شود
وی به فوتی‌های ناشی از استفاده از سلاح گرم در استان نیز اشاره کرد و گفت: از دغدغه های مسوولان همین مورد است که از میانگین کشوری بالاتر هستیم امسال 16 مورد فوت ناشی از سلاح گرم در استان تا 6 ماهه اول داشته‌ایم که 16 مورد آقایان بوده‌اند.
امینی ادامه داد:  این تعداد 7.6 درصد از مرگ‌های غیر طبیعی استان را شامل می‌شود که این عدد در کشور 3.8 درصد مرگ‌های غیر طبیعی است و آماری قابل توجه به شمار می‌رود و نیاز به ملاحظه بیشتری دارد.
وی گفت: در فوت ناشی از استفاده از سلاح سرد هم در 6 ماهه اول امسال 2 مورد داشته‌ایم که 7 دهم درصد از فوت‌های ناشی از مرگ‌های غیر طبیعی استان را شامل می‌شود.
امینی همچنین به رتبه قابل ملاحظه فوتی‌های استان بر اثر سقوط از بلندی اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه اول امسال 17 مورد داشته‌ایم که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.
وی در ادامه به فوتی ناشی از سوختگی و خودسوزی در استان در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: تعداد 8 مورد در این بازه زمانی داشته‌ایم و همچنین در استان در این مدت 16 مورد فوت ناشی از مسمومیت داشته‌ایم.
این مسوول ادامه داد: در فوت ناشی از حوادث کار در استان در 6 ماهه اول امسال 4 مورد داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 33.3 درصد کاهش داشته‌ایم.
امینی در پایان با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در پزشکی قانونی استان گفت: تعدادی از همکاران ما به این ویروس مبتلا شده‌ا‌ند که طی چند روز اخیر در گچساران شاهد این ابتلا بودیم و نیروی کمکی به آن شهرستان اعزام کردیم اما در کل به میزان بسیار بالایی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این دستگاه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی نامردید . در این اوضاع بد کرونا وگوشت قربانی شدن پرسنل درمانی از این همه امار فقط باید امار پزشکان را تیتر بزنی .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1