تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۲۶۴۹۸

ترامپ: پس از پیروزی من، نخستین تماس از ایران است

۲
۰
ترامپ: پس از پیروزی من، نخستین تماس از ایران است
کبنا ؛دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادعایی که تاکنون چند بار آن را تکرار کرده است به خروج از برجام افتخار کرد و گفت: نخستین تماسی که پس از پیروزی من در انتخابات دریافت کنم، از ایران خواهد بود.
به گزارش کبنا و به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود پس از ابتلا به کرونا در حالی که هیچ ماسکی به صورت نداشت و برخی از طرفداران وی از جمله فرماندار سابق نیوجرسی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده است هم بدون ماسک حضور یافته بود، این ادعا را مطرح کرد.
وی در این گردهمایی که در فلوریدا برگزار شد، افزود: ما ابوبکر البغدادی رهبر داعش را که سال‌ها در پی او بودند، کشتیم.
رئیس جمهوری آمریکا که بار‌ها به صراحت از دستور خود برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صحبت کرده است، بار دیگر مدعی شد: ما نفر نخست تروریست در جهان و کشنده نیرو‌های بسیار آمریکایی و مردم بسیاری در سراسر جهان را از صحنه حذف کردیم. قاسم سلیمانی دیگر از بین رفته است.
ترامپ اظهار کرد: من از توافق هسته‌ای فاجعه بار دولت گذشته با ایران خارج شدم. رئیس جمهوری اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به آن‌ها داد و به ازای آن چیزی به ما ندادند، او ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد داد. آن وقت بود که فهمیدم ریاست جمهوری چقدر قدرتمند است که شما می‌توانید چنین کاری انجام دهید، چه معامله وحشتناکی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ کشورش را از برجام خارج کرد و به مشارکت واشنگتن در این توافق پایان داد. او سپس همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند؛ اقدامی که خلاف قوانین بین‌المللی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تایید برجام بود. واشنگتن سپس مکانیسم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را با نامه‌ای که ماه گذشته به این شورا داده، فعال کرد، اما کشور‌های اروپایی به همراه چین و روسیه و همچنین ریاست این شورا تاکید دارند که این مکانیسم فعال نشده، چرا که ایالات متحده دیگر مشارکت‌کننده برجام به شمار نمی‌رود.
استثناهاى پیشتازی بایدن در برابر ترامپ

ترامپ در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود همچنین ادعا کرد: اما من آن توافق را شکستم و به شما خواهم گفت تقریبا نخستین تماس خارجی با من پس از پیروزی در انتخابات از ایران خواهد بود که برای رسیدن به یک توافق دارند می‌میرند.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: رشد تولید ناخالص ملی آن‌ها ۲۸ درصد کاهش یافته است. هیچ کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد. به این خاطر نخستین تماس خواهد بود. دریافتم که آن‌ها نمی‌توانند تسلیحات اتمی داشته باشند.
ترامپ از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به آن شهر، عمل به یکی از وعده‌های انتخاباتی یاد کرد و گفت: هر رئیس جمهوری وعده این کار را داده بود، دهه‌های پیش هر رئیس جمهوری گفته بود که این کار را انجام خواهد داد.
وی افزود: همه آن‌ها می‌خواستند این کار را انجام دهند، اما کسی نکرد، چون وقتی به مقام می‌رسند، فشار زیادی وجود دارد که این کار را نکنید. می‌توانم به شما بگویم رهبران خارجی با من تماس گرفتند و گفتند لطفا این کار را نکنید، من گفتم که گوش کنید، چند روز دیگر با شما تماس می‌گیرم. من این کار را کردم و به آن‌ها زنگ زدم.
اظهارات عالی‌ترین مقام آمریکا در حالی است که گزارشگران سازمان ملل متحد خروج وی از برجام، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین شناسایی بلندی‌های جولان سوریه تحت حاکمیت رژیم اشغالگر را مغایر قوانین و مقررات بین‌المللی و همچنین قطعنامه‌های شورای امنیت دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به امید خدا خوش قبول ویبو
Iran, Islamic Republic of
فقط ترامپ میتواند جلودار چین و روسیه شود
بایدن مثل معلمهای پرورشی است به درد ریاست جمهوری نمیخورد.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1