تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۲۶۳۹۳

(عکس) پلیس زن به دست پدرش کور شد!

۰
(عکس) پلیس زن به دست پدرش کور شد!
کبنا ؛یک زن افغان به نام بانو خاطره که به عنوان پلیس در استان غزنی انجام وظیفه می‌کرد، توسط پدر طالبانی اش و با چاقو کور شد.
به گزارش فرارو، وزارت کشور افغانستان این خبر را تایید کرد. این وزارت‌خانه متعهد شده است که این پلیس زن را درمان کند و یک آپارتمان مستقل برای جهت اسکان او در نظر می‌گیرد.
مسعود انداربی، سرپرست و نامزد وزارت کشور افغانستان درباره دیدارش با خانم خاطره، این پلیس زن که از سوی پدر طالبانی اش کور شده است در صفحه توییترش نوشت: خاطره یک پلیس قهرمان است. پدر طالبش چشمانش را کور و او را به شدت زخمی کرده است. او امروز به دفتر من آمد. من وعده کردم که مصارف درمانش را به دوش می‌گیرم و یک آپارتمان نیز به او می‌دهم.
 انداربی گفت: طالبان نمی‌توانند با جبر و زور این ملت را شکست بدهند. نیروهای امنیتی افغان به هر قیمت که باشد از کشورشان دفاع می‌کنند.
مروه امینی، سرپرست ریاست حقوق بشر کودکان و زنان افغانستان نیز درباره این اتفاق گفت: بانو خاطره به جرم این که در حکومت کار می‌کند و پلیس است از سوی پدرش ده گلوله زده می‌شود. بدن خاطره پلیس قطعه قطعه شده است. نه درست راه می‌رود و نه درست می‌بیند. هر دو چشمانش را با چاقو آسیب زدند و غم‌انگیزتر این که خانم خاطره می‌گوید نمی‌تواند فرزندانش را ببیند.
طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز گفت که بانو خاطره پس از درمان و بازیابی سلامتش دوباره قوی و در صف ما باقی می‌ماند.
وی افزود: تنها یک خاطره نه، ده‌ها خاطره‌ از سوی طالبان یا تیرباران شده و یا شکنجه شده‌اند. پدر خاطره که هم‌فکر طالبان است، چشمان دخترش را به جرم پلیس بودن کور کرد. خاطره درمان می‌شود و همچنان قوی در صف ما می‌ماند.
حضور زنان افغان هنوز هم در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور با مشکلات‌ اجتماعی، خانواد‌گی و امنیتی روبه‌رو است.
(عکس)
(عکس)
(عکس)
(عکس)
 
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1