تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۲۶۳۸۱
در نماز جمعه 18 مهرماه؛

انتقاد امام جمعه یاسوج از مسئولان آبفا: متولیان امر جلوی هدر رفت آب را بگیرند

۰
انتقاد امام جمعه یاسوج از مسئولان آبفا: متولیان امر جلوی هدر رفت آب را بگیرند
کبنا ؛
نماز جمعه ۱۸ مهرماه یاسوج به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی برگزار شد. 
امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج، با قدردانی از مردم به خاطر حضور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های اربعین گفت: مردم در ایام محرم و صفر با رعایت دقیق نکات و موازین بهداشتی در مناسبت‌های مختلف شرکت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: انتظار می‌رود همه مردم استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احساس تکلیف کنند.
امام جمعه یاسوج به مناسبت‌ها پیش رو ازجمله ۲۴ مهرماه روز جهانی وقف اشاره و بیان کرد: وقف سنت حسنه، احسان ماندگار و صدقه جاریه است.
وی با بیان اینکه امروزه تا حدودی فرهنگ وقف مورد بی توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است ادامه داد: وقف هم باید مانند مسائل فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی به یک فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شود.
حسینی با اشاره به موضوع کرونا گفت: در مناسبت‌های مذهبی و مراسم‌های مذهبی تا حدود زیادی افراد شرکت کننده رعایت می‌کنند و انتظار می‌رود که بقیه مردم استان هم به خوبی رعایت کنند این ویروس و بیماری وارد زندگی ما شده و یک خطر جدی محسوب می‌شود و معلوم نیست تا چه مدت دیگر ریشه‌کن شده و از بین برود همه فعالیت‌های جامعه و مردم را مختل و تعطیل کرده و چاره‌ای جز رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.
امام جمعه یاسوج به 24 مهرماه روز جهانی وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه و احساس ماندگار و صدقه جاریه است انواع و اقسام مختلفی دارد دارای ابعاد گسترده‌ای است و فقط مربوط به چند موضوع خاص نیست.
حسینی ادامه داد: از جمله کارهایی است که پس از مرگ هم اجر و ثواب نصیب انسان می شود و باید به یک فرهنگ در استان تبدیل شود و در صورت گسترش و ترویج می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند. 
وی گفت: فرهنگ وقف در گذشته بسیار در کشور و استان توسعه داشت اما امروزه تا حدودی مورد بی توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.
حسینی با اشاره به هدرروی آب در استان به دلیل شکستگی لوله‌ها و شبکه‌های آب رسانی اظهار کرد: متولیان امر جلوی هدر رفت منابع آب را بگیرند و فرسودگی لوله‌ها و شبکه‌ها را اصلاح کنند زیرا آب یک نعمت گران‌بهایی است که باید قدر آن را بیشتر بدانیم زیرا با تلاش بسیار و هزینه بالا تولید می‌شود و به دست مردم می رسد.
امام جمعه یاسوج به ۲۰ مهرماه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی هم اشاره کرد و گفت: وجود بلایای طبیعی امری عادی است و مردم و مسئولان باید آمادگی کافی برای مقابله با آسیب های ناشی از برخی پدیده‌های طبیعی را داشته باشند.
وی گفت: برخی از بلایای طبیعی رایج در استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل سیل و زلزله و آتش سوزی مراتع و جنگل‌هاست که باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن‌ها داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی با اشاره به هدرروی آب در استان به دلیل شکستگی لوله‌ها و فرسودگی شبکه‌های آب رسانی افزود: متولیان امر جلوی هدر رفت منابع آب را بگیرند و فرسودگی لوله‌ها و شبکه‌ها را اصلاح کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1