تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۴۹

حمله کیهان به دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی

۱
۰
حمله کیهان به دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی
کبنا ؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه امروز خود نوشت: ادعای اینکه «روحانی در شرایطی رئیس‌جمهور شد که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند»، خلاف واقع است. طیف مذکور هم در سال ۹۲ و هم سال ۹۶، عارف و جهانگیری را در میان نامزدها داشتند اما در نظرسنجی‌ها یقین کردند که نامزد آنها بیش از ۸ تا ۱۰ درصد رای ندارد.
جهانبخش خانجانی در یک مصاحبه گفته است: «اگر تحلیلگر منصفی باشیم باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان در دوره‌هایی که مسئولیت داشته‌اند از تراز بالایی از عملکرد مطلوب برخوردار بودند. در دولت میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی و محمد خاتمی عملکرد اصلاح‌طلبان مناسب و معقول و در عین حال در حد متوسط به بالا بوده است و عملکرد دولت روحانی را نباید صرفا به حساب اصلاح‌طلبان نوشت. روحانی در شرایطی ریاست‌جمهوری را در اختیار گرفت که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند.
وی افزود: صرف‌نظر از انتقادات جدی به دولت روحانی، مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه ساختار رفتار حاکمیت به‌گونه‌ای است که برای حفظ ارزش‌های نظام، اقداماتی انجام می‌شود که برای ما محدودیت ‌هایی ایجاد می‌کند.
وی مدعی شد: هر دانش‌آموخته‌ سطح نازل سیاسی می‌داند که مشکلات ربطی به دولت روحانی ندارد بلکه مربوط به موانع داخلی و خارجی دولت است.
وی با بیان اینکه نباید مشکلات کشور را بر دوش یک جناح بیندازیم، گفت: همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانسته‌ایم وعده‌های نظام و انقلاب را محقق کنیم.»
درباره این اظهارات شایان ذکر است؛ اولاً بالاترین رکوردهای تورمی به میزان ۴۹/۵ درصد و بالای ۵۰ درصد، مربوط به دولت‌های سازندگی (هاشمی) و اعتدال (روحانی) است. دولت خاتمی هم آنقدر منزجرکننده بود که مردم در سال‌های ۸۴ و ۸۸ حاضر نشدند به نامزدهای آنها (هاشمی، کروبی، معین و موسوی) رای بدهند.
ثانیاً ادعای اینکه «روحانی در شرایطی رئیس‌جمهور شد که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند»، خلاف واقع است. طیف مذکور هم در سال ۹۲ و هم سال ۹۶، عارف و جهانگیری را در میان نامزدها داشتند اما در نظرسنجی‌ها یقین کردند که نامزد آنها بیش از ۸ تا ۱۰ درصد رای ندارد. ضمن اینکه همین طیف سال ۹۶ گفتند ما تضمین وعده‌های روحانی هستیم. آیا بعد از ۴ سال نمی‌دانستند که نباید وعده جدید بدهند؟! آن روز امثال آقای خانجانی کجا بودند؟! چرا آن روز نگفتند مشکلات مربوط به روحانی نیست و موانع داخلی و خارجی نمی‌گذارد دولت کار کند؟ چرا برجام خلاف منافع ملی تنظیم کردند و خسارت‌بارتر، اجرا کردند به نحوی که نه بتوانند حق ایران را بگیرند و نه از اجرای تعهدات یکطرفه سر باز بزنند!
ثالثاً خوارج نیز وقتی آدرس مذاکره و صلح با اردوگاه استکبار معاویه را می‌دهند، گوش‌شان به هشدارها و نصیحت‌های امیر مومنان علیه‌السلام بدهکار نبود اما وقتی نتایج خیانت سران این گروه آشکار و معلوم شد معاویه و عمرو عاص کلاهبرداری کرده و کلاه بر سر مذاکره ‌کننده تحمیلی خوارج (ابوموسی اشعری) گذاشته، گفتند یا علی ما اشتباه و توبه کردیم، تو هم باید توبه بکنی، چرا که همگی با هم اشتباه کردیم.
حالا حکایت خبط‌ برخی مدعیان اصلاح‌طلبی و خیانت برخی دیگر از آنها در دادن آدرس اعتماد به آمریکاست که پس از آشکار شدن خسارت‌ها می‌گویند همه ما و کل حاکمیت باید عذرخواهی کنیم.

 
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
خدا ریشه ظلم و ستم را در بیاره. الآن مطمئن هستم این آقا رو نفرین کردم خودش هم میدونه. یادتان باشد که من ریشه ظلم رو هدف قرار دادم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1