تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۲۶۱۸۹
شاخص کل در بازار بورس امروز؛

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص

۰
بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۱۰۵ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۴ واحد رشد به ۲۶۲ هزار و ۵۵۹ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۵۳۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۳۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۴۸۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۴۰۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۶۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۱۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۸۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۳۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۸۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۵۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۷۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۷۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷۹ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل نماد سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) ۱۶۹ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۱۲۵ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۰۹ واحد، سرمایه گذاری رنا (ورنا) با ۹۲ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۳ واحد، کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۶۳ واحد، سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۶۰ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۴۸ واحد، تایدواتر خاورمیانه (حتاید) با ۴۸ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۴۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.
برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۲۱ میلیون و ۲۷۷ هزار برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۵۴ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد ۹۲۵ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.
همچنین نماد سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، برق و انرژیپیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت سرمایه توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه کوثر (کوثر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه سامان (بساما) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1